tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Primul tramvai turcesc al Timișoarei „s-a blocat” în teste. Abia la iarnă ar putea plimba călători

Primul tramvai turcesc al Timișoarei „s-a blocat” în teste. Abia la iarnă ar putea plimba călători

De Roxana Deaconescu
la 30 September 2021 16:00 Reactualizat la: 30 September 2021 15:14
28 Comentarii

Primul tramvai turcesc al Timișoarei „s-a blocat” în teste. Abia la iarnă ar putea plimba călători

30 September 2021 16:00 Reactualizat la: 30 September 2021 15:14
Primul tramvai produs de firma Bozankaya este încă în teste, deși termenul la care ar fi trebuit să fie pus în circulație se apropie cu pași repezi. Garnitura mai trebuie să treacă niște probe, dar au apărut câteva probleme, așa că timișorenii s-ar putea plimba cu el abia în noiembrie. Dacă totul merge bine.
Scris de Roxana Deaconescu - Primul tramvai produs de firma Bozankaya este încă în teste, deși termenul la care ar fi trebuit să fie pus în circulație se apropie cu pași repezi. Garnitura mai trebuie să treacă niște probe, dar au apărut câteva probleme, așa că timișorenii s-ar putea plimba cu el abia în noiembrie. Dacă totul merge bine.

Trimite articolul

X

Primul tramvai nou al Timișoarei, fabricat în Turcia, a ajuns în oraș la sfârșitul lunii iunie. A intrat imediat în testele pentru omologare, care ar fi trebuit să fie gata în luna septembrie.

„(…) și suntem în grafic. Noul tramvai funcționează conform așteptărilor celor de la Autoritatea Feroviară Română (AFER), departamentul specializat din Ministerul Transporturilor. Aceasta este autoritatea responsabilă pentru omologarea tramvaiului conform legii în vigoare, performanța fiind comparată cu specificațiile tehnice. Această omologare este necesară pentru orice produs feroviar nou introdus pe piața europeană, iar cel mai important aspect este siguranța pasagerilor”, explica viceprimarul Ruben Lațcău la începutul lunii august.

Edilul spunea atunci că omologarea garniturii „va fi finalizată în septembrie și pasagerii se vor putea bucura de noua achiziție la scurt timp după, când acesta va intra în circulație cel mai probabil pe linia 1”.

Numai că planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg, astfel că introducerea lui în circulație se amână.

„În mod normal, termenul pe care constructorul și AFER și l-au asumat pentru agrement era 4 octombrie. Testele sunt făcute de AFER, dar nu AFER face propriu-zis testele, este o altă instituție, ONFR (Organismul Notificat Feroviar Român), care face testele. Ei fac testele, dar nu au toată aparatura necesară (…), nu dețin toate echipamentele care pot face testele de pe contractul încheiat cu Bozankaya. Cei de la Bozankaya au căutat un laborator în Germania, ai cărui reprezentanți vor veni în Timișoara și vor relua testele. Câteva au fost începute deja. Mai rămăseseră patru teste de făcut, unul singur nu se putea face de către ONFR, cel de tracțiune”, ne-a explicat acum viceprimarul Timișoarei.

Încă o lună de probe

Noile estimări arată că mai e nevoie de încă o lună de probe, la modul optimist, mai explică Ruben Lațcău, astfel că ar putea fi gata omologarea abia în prima jumătate a lunii noiembrie. Apoi mai e nevoie de câteva teste și la STPT – Societatea de transport public din Timișoara.

„Estimarea este că va lua peste o lună peste timpul pe care și l-a asumat, până finalizează cu compania din Germania, trimit la AFER, care aprobă. Asta e la modul optimist, undeva în prima jumătate a lui noiembrie. În momentul în care se vor termina aceste teste, tramvaiul va primi un agrement. Pe baza agrementului, el poate circula în Europa. El va fi apoi livrat către STPT, care va face niște teste proprii și apoi îl va recepționa. Dacă în noiembrie se primește agrementul, tramvaiul va circula cu călători înainte de finalul acestui an”, ne-a declarat viceprimarul Timișoarei.

Potrivit acestuia, tramvaiul turcesc „a făcut față cu brio tuturor testelor”, iar pe unele dintre ele „chiar le-a depășit de departe”. Garnitura ar putea circula pe liniile 1, 2, 6 și 9 doar, pentru că are impusă „o limită de viraj recomandată”.

Sunt așteptate încă de 20 garnituri

Odată ce vor fi finalizate testele, la Timișoara ar trebui să ajungă și restul de garnituri din contractul încheiat de primărie. Bozankaya „își asumă” să livreze două tramvaie pe lună și să crească treptat ritmul. Reprezentanții primăriei spuneau că „până la sfârșitul anului viitor, și deci înainte să înceapă Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023, vor fi în funcțiune toate cele 21 de tramvaie noi”.

Garnitura aflată acum în teste este prima dintr-o serie de 21 de tramvaie cumpărate de Primăria Timișoara cu 11,58 de milioane de lei bucata. Fiecare mijloc de transport pe șine are 29,95 metri lungime, 2,40 metri lățime și o capacitate pentru 200 de călători, conform documentației PMT. Autonomia unui tramvai trebuie să fie, conform caietului de sarcini de la licitație, de 63 de kilometri, asigurată printr-o sursă de furnizare a energiei electrice, montată pe tramvai. Potrivit reprezentanților primăriei, este cea mai mare autonomie din lume.

Contractul cu turcii de la Bozankaya a fost semnat în 26 iulie 2019, de fosta administrație a orașului. Era pentru cel puțin 16 tramvaie noi, dar primăria a obținut în cele din urmă fonduri europene pentru 21 de tramvaie.

editor Dan Oancia

Pe aceeași temă:

Tramvaiul turcesc, a doua lună de teste. Lațcău e sigur: Până la finalul lui 2022 vor circula 21 de garnituri noi

Trimite articolul

X
Taguri:
tramvai in teste ,
tramvai nou timisoara
28 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Dan A. says:
    September 30, 2021 at 4:10 pm

    Multumim Nicolae Robu! Ai ales cel mai scump tramvai pentru care durata de intrare in circulatie va fi cea mai lunga. Am zice ca e o greseala, daca povestea nu s-ar fi intamplat cu vaporasele, au fost cumparate pentru ca apoi sa stea 2 ani pe uscat din lipsa de cadru legal. Dar macar acum sunt mega-utile, nici nu pot sa-mi inchipui ce ne-am face fara ele! Si s-a mai intamplat si cu masinile electrice cumparate de Ultracinstit.

    Reply
    • Raul says:
      September 30, 2021 at 4:44 pm

      Mucles, Fritz și Lațcău trebuiau să trimită documentația de omologare în timp util. N-au făcut-o.

      Reply
      • Dan A. says:
        September 30, 2021 at 6:41 pm

        Ai uitat de Soros si Bill Gates, sigur au si ei o vina in treaba asta.

        Reply
      • eu says:
        September 30, 2021 at 7:18 pm

        gigele – citeste articolul, omologarea nu e gata, nu o face Fritz , ci autoritatile feroviare. ce sa trimita ? nu te mai lua dupa toti haterii

        Reply
    • Scipio says:
      September 30, 2021 at 5:00 pm

      Sa nu uitam de minibuzurile alea de prin 2015 si conservele de pe canalul Bega (pe care nu le foloseste nimeni). Dezvoltare forță.

      Reply
  2. tibi says:
    September 30, 2021 at 4:24 pm

    vreau sa stiu si eu motivarea pentru autonomia aia inutila si risipitoare. asta ar trebui sa fie fapt penal in mod automat

    Reply
  3. Ovidiu says:
    September 30, 2021 at 4:45 pm

    N-avem nevoie de ele, sunt prea scumpe.

    Reply
  4. Un om says:
    September 30, 2021 at 4:48 pm

    Bănuiesc că vor circula doar vaccinatii cu aceste tramvaie

    Reply
    • Covid says:
      September 30, 2021 at 7:31 pm

      Da, vor circula cu ele doar vaccinați. Nevaccinații vor fi cazați la ATI sau pe lumea cealalata. Deja se livrează cate 200 pe zi. Dar sunteți atât de limitați încât nu realizați la ce riscuri va expuneți, nevaccinați.

      Reply
      • Shane Diesel says:
        September 30, 2021 at 10:16 pm

        MUSTA, TU EȘTI?

        Reply
        • ... says:
          October 1, 2021 at 12:40 pm

          Șoșoacă, tu comentezi?

          Reply
  5. Costel says:
    September 30, 2021 at 4:50 pm

    Cea mai misto parte: “Garnitura ar putea circula pe liniile 1, 2, 6 și 9 doar, pentru că are impusă „o limită de viraj recomandată”. Deci, chisculita nu a gandit prea mult. Nici el nici Bitea nu s-a gandit sa vada raza virajelor din oras, s-au gandit doar ce sa faca cu peschesul. Acuma ne apucam sa schimbam razele de curbura ale caii de rulare pentru tramvaiele tircesti? Linia 4, cea mai lunga din oras, nu poate beneficia de aceste “minunatii”… Se poate ca si linia 8 sa aibe vreo hiba… Ca sa nu mai pomenesc de linia 6. Sper ca barem la linia 5 au gandit proiectantii raza de curbura incat sa nu deraieze tramvaiele. De fapt stai asa, ca vor sa cumpere dispozitive de ridicare pentru tramvaiele deraiate. Dar oare se vor potrivi la tramvaiele turcesti?

    Reply
    • eu says:
      September 30, 2021 at 7:22 pm

      8 are parti comune si cu 6 si cu 4. din moment ce nici pe 4 nu se poate inseamna ca o problema este in zona AEM – Buziasului. Sa vedem daca va merge pe noile linii 4/5 de pe Cetatii si Bogdanestilor . sau si alea au fost proiectate aiurea

      Reply
      • Anonim says:
        October 1, 2021 at 12:42 pm

        Problema e la banatul – sensul de la aem e destul de larg…

        Reply
  6. cititoarea says:
    September 30, 2021 at 5:21 pm

    Esec in forma continuata sau jaf din banul public

    Reply
    • Un USR-ist. says:
      October 2, 2022 at 1:09 am

      Robi,Robi, tine pt noi , hei, tine pt noi
      Cand e gol sarim in sus ….

      Reply
  7. Ardelean1102 says:
    September 30, 2021 at 5:58 pm

    La orase nu la Palmisoara circula tramvaie

    Aici la acest mic oras nici Bonskaya nu a ajuns

    Nu a ajuns nici la Cluj, nici la Oradea

    A ajuns la Timișoara

    Vai si amar… Dar circulam la primăvară…

    Reply
  8. MNU says:
    September 30, 2021 at 6:18 pm

    Cum bai?!!! Am luat tramvaie de mare capacitate care nu pot circula pe cea mai aglomerata linie, linia 4?!!

    Reply
    • eu says:
      September 30, 2021 at 7:20 pm

      pai da, ca era important sa mearga pe baterii pana la Arad, nu sa poata lua curbe de 90 de grade in Timisoara. multumim lui Lae vopsitu’

      Reply
  9. Un contribuabil says:
    September 30, 2021 at 7:29 pm

    Atâta lălăială pt 21 tramvaie amărâte … asta este imaginea incompetentei !

    Reply
  10. x23 says:
    September 30, 2021 at 8:01 pm

    Las’ ca vor circula pe linia… 3 😀

    Reply
  11. tibi says:
    September 30, 2021 at 8:50 pm

    Cum e turcu si pistolul !!!! o zicala veche …dar plina de esenta…cum drk sa comanzi turcilor sa iti faca un kkt de tramvai?componente china montate in turkei

    Reply
  12. SPREITZER FLORIN says:
    September 30, 2021 at 9:44 pm

    E CLAR APRILIE !

    Reply
  13. Victor says:
    October 1, 2021 at 9:04 am

    Sa vina Injineru’ Lae sa-l repare!

    Reply
  14. Cos_Tin says:
    October 1, 2021 at 9:43 am

    Una dintre greșelile frecvente care se tot repetă de către administrațiile ultimilor 10 ani (inclusiv cea acruală) este cea legată de propaganda și marketingul fastuos realizat înaintea lansării fiecărui proiect de o avengură mai mare.
    Este greșit și neprofesionist să te lauzi și să livrezi termene nerealiste ce nu sunt onorate, setând un nivel al așteptărilor ridicat iar după aceia să dezamăgești.
    Genul acesta de abordări și propagande nu mai sunt considerate normalității și numai fac cinste oricărei instituții.
    Concluzia mea este că și atunci ca și acum se lucrează cu personal diletant și neasumat.
    Să ne înțelegem, Timișoara este capitala BANATULUI și o puternică forță social-cultural-economică în regiunea de VEST a României, nu un oraș oarecare. Puțin mai mult respect și asumare, domnilor și doamnelor pentru tradiția, istoria și recunoașterea de care se bucură acest important și onorabil oraș la nivel Național și Internațional.
    Numai bine și pe viitor.

    Reply
  15. andreivladpopa says:
    October 1, 2021 at 11:03 am

    Mint Latcau si Fritz, cum minteau Robu si calu’!
    Las’ ca aduce Fritz sapte tramvaie noi, de la Merkel – i le da Merkel pe naspa, inainte sa plece.
    Niste derbedei.

    Reply
    • SPREITZER FLORIN says:
      October 1, 2021 at 11:03 pm

      NU MINTE NIMENI NU SUNT BUNE PTRU TIMISOARA E DAUNA TOTALA SE INTRERUPE CONTACTULLA PRIMELE 6 VOM FI DE RISUL EUROPEI BRAVO ROBU INFANTILUL.

      Reply
  16. Un USR-ist. says:
    October 2, 2022 at 1:06 am

    Robi,Robi, tine pt noi , hei, tine pt noi
    Cand e gol sarim in sus ….

    Reply
  17. Cele mai citite știri

    1
    O nouă rețea de gaz în Timiș. Și Colterm se va putea racorda alături de timișeni din sudul județului
    2
    „Iubește-ți ochii!”, apelul medicilor timișoreni de Ziua Mondială a Vederii
    3
    Compania IULIUS sărbătorește 25 de ani de activitate printr-un spectacol aniversar multisenzorial în Iulius Gardens
    4
    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    5
    PROGRAM. Festivalul Toamnei și al Vinului la Lugoj: Vlăduța Lupău, Carmen de la Sălciua și artiști de renume
    6
    Steroizi fabricați „în casă” și vânduți: Trei bărbați reținuți în Timiș
    7
    Meșteri populari, spectacole, gastronomie tradițională și bal: Zilele Culturii Bihorene în Banat revin cu o nouă ediție
    8
    Premieră la PneumoClinics TM 2025. Doctoranzii în pneumologie vor avea propria secțiune în cadrul conferinței
    9
    Începe anul universitar cu reduceri speciale la Iulius Town! Ia-ți carnetul de oferte pentru studenți
    10
    Acordeon, flaute, concerte itinerante! Burlesquisse, festivalul ce dă cu tiflă efemerității, la Timișoara

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER

    Sănătate

    FOTO. Modernizări importante la Secția de Chirurgie Generală a Spitalului Municipal Timișoara

    Sănătate

    Sfaturi online care pot face rău. Ce trebuie să știe părinții despre alergii și astm

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?

    Ştiri din Timiș

    Atelier caritabil pentru sprijinirea Ioanei Piroska în lupta cu cancerul, la Timișoara

    Eveniment

    Accident cu două persoane rănite în localitatea Bethausen

    Sănătate

    Ecografia aparatului urinar, metoda rapidă și neinvazivă de depistare a afecțiunilor renale

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici