tion.ro Web analytics

Primul tramvai turcesc ajunge în vara lui 2021. Are nevoie de aproape 100 de teste pentru omologare

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:

Primul tramvai turcesc ajunge în vara lui 2021. Are nevoie de aproape 100 de teste pentru omologare

Reactualizat la:
Noile tramvaie ale Timișoarei sunt în lucru de un an și jumătate, iar prima garnitură nu îi va plimba pe timișoreni mai devreme de 5 iunie 2021. Explicația este simplă: atunci este termenul de livrare pentru primul tramvai. Procedurile de omologare au început deja și e nevoie de aproximativ 100 de teste.
Scris de Roxana Deaconescu - Noile tramvaie ale Timișoarei sunt în lucru de un an și jumătate, iar prima garnitură nu îi va plimba pe timișoreni mai devreme de 5 iunie 2021. Explicația este simplă: atunci este termenul de livrare pentru primul tramvai. Procedurile de omologare au început deja și e nevoie de aproximativ 100 de teste.

11,5 milioane de lei costă un tramvai nou. Primăria a reușit să obțină fonduri europene pentru cel puțin 21 de garnituri, iar prima se află în lucru încă din vara anului trecut, dată la care municipalitatea a semnat un prim contract cu firma turcească Bozankaya Otomotiv, cea care câștigase licitația PMT. Președintele companiei, Murat Bozankaya, spunea chiar de atunci că firma nu are cum să livreze prima garnitură mai devreme de 18 luni, dar reprezentanții primăriei făceau promisiuni peste promisiuni și aproape că dădeau asigurări că primul tramvai turcesc ajunge în toamna lui 2020 în capitala Banatului. N-a fost să fie.

„Termenul de livrare al primului tramvai este 5.06.2021, în prezent acesta fiind în fabricație. A fost depusă documentația pentru omologare la Autoritatea Feroviară Română, fără de care nu ar putea circula în România. La finalizarea fabricației primului tramvai, acesta se testează, se face recepția și se pune în circulație. După aceea, pot intra în producție celelalte, care vor fi realizate în funcție de comanda emisă de primărie”, au explicat reprezentanții primăriei pentru TION.

Este foarte probabil ca sosirea primului tramvai să se lase oricum așteptată. Explicația e simplă: contractul a fost suspendat timp de trei luni, din februarie până în mai, pentru că în fabrica turcească au fost descoperite mai multe cazuri de Covid-19, iar activitatea a fost întreruptă.

Noul tramvai care va circula prin Timișoara va trebui să treacă aproximativ 100 de teste în procesul de omologare, o parte dintre ele urmând să fie făcute în capitala Banatului, ne-au spus surse din primărie. Mijlocul de transport pe șine este fabricat cu componente din mai multe țări, majoritatea din Germania și Austria.

Conform contractului, un tramvai Bozankaya costă 11,5 milioane de lei cu tot cu TVA, adică aproximativ 2,3 milioane de euro. Banii provin din fonduri europene.

Articole pe aceeași temă:

Ultima minciună a fostei administrații a Timișoarei: când vor veni noile tramvaie

14 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Adi says:

    La Arad erau prea ieftine cu 1,6 mil.. S-au inteles mai usor cu turcaletii la comisioane decat cu nemtii 😉 Borfasi abjecti cu aspect umanoid.

  2. Baader says:

    Daca vor fi vopsite ca si Armoniile, mai bine fara…
    Oricum se plimba cu ele doar pensionarii (care-s cu gratuitatle) si boschetarii pentru ca elevii merg cu microbuzele scolare. Ceilalti merg cu Uber si taxi.
    Mai sunt si “conventiile” care duc clasa muncitoare in mod organizat la multinationale

    Stau si ma intreb peste cati ani va fi desfiintat transportul in comun in Temeschburg?

  3. pieton says:

    Nu sunt modele de tramvaie omologate ,europene / ?

  4. Rumburak says:

    Sper ca valurile violet nu sint trecute în contract și Fritz poate sa schimbe schema de culori…

  5. Dany says:

    Mai de graba 100 de shaorme ca sa pornească

  6. George says:

    “contractul a fost suspendat timp de trei luni, din februarie până în mai, pentru că în fabrica turcească au fost descoperite mai multe cazuri de Covid-19, iar activitatea a fost întreruptă.” Este, cumva, clauza in contract? Daca nu, SA PLATEASCA TURCU’. Si mai facem si O SUTA de teste pentru omologare, pentru ca alea de la ASTRA Arad erau gata omologate… RUIE MOBU…

  7. hAUR says:

    Aia de îl plângeți pe Robu ce părere aveți? Fapte nu vorbe, asa-i? “Viceprimar infractor, a condus cu permisul suspendat”. Mai bine viceprimar derbedeu, decât primar și partid mafiot.

  8. Adrian says:

    Dar daca era un tramvi capitalist … de cate teste avea nevoie … ???
    Sau … sa punem problema altfel: daca era produs .. sa zicem … la timisoara (ha ha ha ha ha ha) … avea nevoie doar de 99 de teste pentru omologare ???

    • Costel says:

      Alea de la Astra ARAD sunt OMOLOGATE in U.E. Dar ce folos, ca de acolo nu iese nici de-o bere.. (sau un BERE)? De aia am luat de la turci, sa ne de pesches-ul (sau alte sinonime).

    • Ouch says:

      Tramvaiele nu sunt chestii luate de pe raft care se potrivesc oriunde le pui. Specificul traseelor prin oras conteaza. Cine nu crede sa se intereseze de ce niciodata nu sunt trimise rame Karlsruhe intre 700 si catedrala. Pentru ca de cate ori s-au dus au deraiat in Piata Horatiu. Si, curios, tot tramvaie erau. Asta e doar un aspect al omologarii. Si e timpul sa circulam cu altceva decat cimitirul de table al altora, fie si nemti. Ca vom avea tramvaie turcesti asta e, asta a fost “viziunea” d-lui Robu de transport modern, de care a vrut sa isi lege numele, sperand ca va fi de fata la receptie. Fiecare cu viziunea lui, asa-i in politica. Boc inca castiga alegeri promitand metrou (dar are si ce arata), Firea a luat-o in… sarma crezand ca va fi votata pentru vouchere, asta e, mai pierzi, mai castigi. S-ar putea ca in cativa ani sa ne mandrim cu alta prioritate in transportul public.
      Iar serviciile publice sunt necesare, ele definesc un oras. Bine, cand functioneaza, nu cand exista pentru posturi si spagi.

      • alin says:

        ouch @ meseriasule in dinamica vehiculelor care circula pe sine, dupa logica ta acele tramvaie deraiau in piata Horatiu, in fata spitalului de Copii (curba cu raza foarte mare) dar nu aveau nici o problema la inscrierea in curba cu raza cea mai mica intre str. Brediceanu cu Nemoianu! Cat despre viziunea mascariciului Robu, tufa de Venetia in materie de vehicule, acesta in 2012 refuza achizitia unor tramvaie noi, cu podea integral coborata dar a tocat banii pe coafarea unor vechituri de 30 de ani vechime!

  9. cornel says:

    Bai, dar terminati cu culoarea asta urata. faceti-le galbene asa cum erau odata si sunt si mai vizibile in trafic.

  10. iani says:

    si daca se faceau in romania cadea parul din nas cuiva? afaceristi slabi,patriotism slab.asa ramanea valuta in tara.si erau multe locuri de munca.in romania legea fiecare pentru el e sfant.

  11. Papa Parolu says:

    La Tramvaie se cere omologare serioasă de 1 an, la vaccin pentru Covit numai 6 luni…Corupția în țara lui Fritz este pe locul 1 în Lume

  12. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Covid-19, Timiș, 7 martie: peste 300 de noi infectări din 1.605 teste

    Ştiri din Timiș

    Coronavirus, România: peste 3.000 de infectări noi și aproape 50 de decese

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Cum arată clădirea Teatrului Oravița, cel mai vechi din România, în șantier pentru restaurare

    Eveniment

    Razie pe șoselele din Timiș. Zeci de șoferi au rămas fără permis de conducere și au fost aplicate peste 450 de amenzi

    Ştiri din Timiș

    Aproape 70.000 de oameni vaccinați anti-Covid în Timiș

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Trasee de drumeție și ture de alergare în vară, în Timiș

    Ştiri din Timiș

    Carantină chiar și 21 de zile în Timișoara și cele patru comune periurbane. Raed Arafat explică de ce

    Eveniment

    VIDEO. Cum este prins tânărul de 17 ani care a furat o mașină și a condus beat prin Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Noi modificări în desfășurarea orelor în scenariul roșu

    Eveniment

    Un bărbat din Jimbolia și-a terorizat fosta soție luni întregi. Obsesia pentru ea l-a trimis în spatele gratiilor

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici