Primele măsuri luate de primarul Fritz pentru bicicliști, după accidentul mortal de pe strada Marginii

De Roxana Deaconescu

Primele măsuri luate de primarul Fritz pentru bicicliști, după accidentul mortal de pe strada Marginii

Reactualizat la:
Noua administrație vrea să adapteze infrastructura rutieră astfel încât niciun biciclist și niciun pieton să nu mai moară pe străzile din Timișoara până în 2030. În urma accidentului mortal de duminică din nordul orașului, primarul Dominic Fritz anunță și primele măsuri luate pentru bicicliști: calmatoare de trafic și limitarea vitezei la 30 km/h pe strada cu pricina.
Scris de Roxana Deaconescu - Noua administrație vrea să adapteze infrastructura rutieră astfel încât niciun biciclist și niciun pieton să nu mai moară pe străzile din Timișoara până în 2030. În urma accidentului mortal de duminică din nordul orașului, primarul Dominic Fritz anunță și primele măsuri luate pentru bicicliști: calmatoare de trafic și limitarea vitezei la 30 km/h pe strada cu pricina.

Un biciclist și-a pierdut viața, duminică, în traficul din Timișoara. Nu s-a asigurat și a fost lovit mortal de un șofer care circula pe strada Marginii din nordul orașului, o arteră fără trotuare și fără piste de biciclete, circulată intens inclusiv de locuitorii din Dumbrăvița.

„Este o stradă periculoasă, eu ieri (luni – n.r.) imediat am început să lucrez cu echipa mea și să cer niște explicații. Strada nu este intabulată și este într-o situație juridică neclară, acesta este motivul pentru care acolo nu se pot face deocamdată investiții. Noi o să urgentăm clarificarea juridică pentru intabularea străzii”, a explicat primarul Dominic Fritz.

Edilul-șef l-a trimis la fața locului pe directorului Direcției Generale de Drumuri din instituția de pe C.D. Loga, care a decis ca primele măsuri să fie montarea de calmatoare de trafic și limitarea vitezei la 30 km/h. Planul primăriei este ca niciun biciclist sau pieton să nu mai moară pe șoselele din Timișoara până în 2030.

„Directorul Tehnic din primărie, Culiță Chiș, împreună cu Poliția Rutieră, a fost acolo, la rugămintea mea. O să punem, deocamdată ca o măsură pe termen scurt, niște calmatoare. O să fie 30 km/h, o să încetinim traficul ca să protejăm toți participanții în trafic. Reamintesc că viziunea noastră este ca, până în 2030, să nu mai moară niciun biciclist și niciun pieton în traficul din Timișoara și să adaptăm toată infrastructura ca să ne asigurăm de acest obiectiv”, a conchis primarul Timișoarei.

Strada Marginii nu are trotuare, nici iluminat public și nici piste de biciclete. Această arteră este extrem de tranzitată de către șoferii care vin sau pleacă din Dumbrăvița.

Articole pe aceeași temă:

Biciclist lovit mortal de mașină pe o stradă din Timișoara care nu are nici trotuare, nici pistă

22 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. ovi says:

    calmatoarele nu sunt o soluție nici măcar temporara. Eu merg cu 30 km/h, legal, sau cu cât o sa fie, de ce sa-mi rup pivoții și suspensia? plătește primăria costurile suplimentare datorate uzurii mai dese a acestor piese?
    puneți limita de viteza dacă e strada fără trotuar, adică deservita de pietoni și vehicule, puneți radar, dar nu calmatoare.

    • George says:

      Nu mai cumpărați piese de schimb din Ocsko, dacă nu vreți să vă bată pivoții și bucșele. Eu am mașină din 2007 și anul ăsta am schimbat bieletele antirul… Nu fiți zgârciți 😁

  2. gimi says:

    Dar nu mai bine ai pune limitatore la m/ta acasa,ca nu voi platiti bucsele,pivoti si toate cele cind treci si cu30 km/ora.Dupa trei luni mergi sa vezi ce bate iara.

    • George says:

      Nu mai cumpărați piese de schimb din Ocsko, dacă nu vreți să vă bată pivoții și bucșele. Eu am mașină din 2007 și anul ăsta am schimbat bieletele antirul… Nu fiți zgârciți 😁. Și nici nu fiți nesimțiți….

    • TMEUTM says:

      gimi, gimi, gimi…pai nu mai bine incetinesti mai mult ca sa nu mai bata iara?! nu de alta, dar masina mea, destul de veche(dar luata de noua) nu a avut absolut nimic de la calmatoare si are ceva ani de cand am trecut peste ele. In concluzie, alea nu sunt facute sa treci cu 30 la ora peste. De aia se cheama calmatoare, sa iti calmeze impulsul de a apasa pedala. Poate preferi niste radare la intrare si la iesire pe strazi, ce zici? A, si stai linistit, in caz ca te bucuri ca intre ele o poti calca…exista radare care calculeaza media de viteza pe tronsonul respectiv. Da, poti sa le pacalesti: o calci pana la mijloc, fumezi o tigara, si o calci iarasi.
      Si un mic detaliu…pivotii e cu 2 i. Dar gramatica nu e importanta asa cum e viteza pt tine, nu?!
      In incheiere ti-as reaminti ca viata oamenilor e mult mai importanta decat ceva ce bate, da?! Ma gandesc ca stii asta si nu iti doresti sa te calce unul cand mai mergi si tu pe jos, doar pentru ca nu era un calmator in locul ala.

    • TMEUTM says:

      Revin cu un mesaj, sper eu, pe placul tau, ca sa nu iti mai bata nimic. Sa se puna calmatoare ca in Dumbravita. Nu vei mai avea problema asta. Evident, daca treci cu 30 la ora, vei avea alte probleme,dar sigur nu va mai batea nimic.

    • dinu says:

      Cand o sa faci tu o strada din banii tai o sa o faci cum vrei tu. Deocamdata circuli gratis pe o strada facuta de altii si comentezi.

    • ale says:

      Gimi nu treci cu 30km/h peste calmatoare, cu aceasta viteza circuli pe artera! Aceste calmatoare sunt pentru majoritatea soferilor pentru care indicatoarele sunt obiecte de decor. Cand acei cocalari vitezomani vor conduce corect se vor demonta si calmatoarele! Cat despre vocabularul tau asa sa vorbesti cu mumata

    • Ioan says:

      Nu Incetineste nimeni!
      stau pe o strada cu sens unic, cu 30 km/h limita de viteza, este strada paralela cu Liviu rebreanu.
      nu merge nimeni cu 30 desi sunt piste verzi pentru biciclisti!
      e concurs de demarari pe starada mea…. nesimtitii is baga picioarele in zonele cu limitatoare de viteza…
      politie pe strazi + amenzi, asta e solutia!

  3. ionion says:

    Si veti calma astfel si ambulantele sa nu mai ajunga la timp sau sa sara pacientul de pe targa.

  4. Giculica says:

    Acesta problema ( lipsa trotuareloe, iluminat deficitar si a pistelor de biciclete este si pe Cal Lugojului de labenzinaria Aral pina la manej si de la fostul Pecotim /Strandul Tineretului pina la iesirea din Timisoara. Aunt multi oameni care circula cu greu pe partea dr a drumului si se expun zilnic la pericole mari din lipsa trotuarului. Nici o administratie din Tm nu a facut ceva in acest sens.

  5. CetateanSuparat says:

    Din pacate viteza nu este problema acolo. Nu se va rezolva cu alcmatoare. Nici nu circula lumea cu viteza ca nu poti din cauza problemei reale. Strada este prea ingusta si are o geometrie aiurea(a se vedea curba ingusta la 90 grade din capat). Trebuie regandita toata.

  6. Agentul432 says:

    (atunci cand inveti limba romana de pe twitter si instagram)

    “Noua administrație vrea să adapteze infrastructura rutieră astfel încât niciun biciclist și niciun pieton să nu mai moară pe străzile din Timișoara până în 2030.”

    Minunata exprimare 🙂
    Dupa 2030 se va putea muri pe strazi din nou?

  7. Eu says:

    Din nou calmatoare?Nu este solutia ideala ,ma refer la ambantele care pleaca in misiune,pierd secunde bune pentru a trece peste ele,daca mai au si pacient in masina nu cred ca pacientul o sa fie prea multumit.Mai cereti si parerea oamenilor,cred ca domnul Chis Culita ar trebui sa lase mandria deoparte,si sa munceasca conform legii,ca nu este singurul din primarie care este apt pentru acest post.Este doar o parere.

  8. ZORRO says:

    Nu calmatoarele sunt solutia!!

  9. jimmy says:

    Ufff stai sa vezi ce se ataca ghertoii cu benveu acuma :))))

  10. Marcel Anton says:

    Calmatoarele sunt o tampenie, producatoare de gropi , de noxe si de praf, pt ca multi le pot ocoli. limitare de viteza prin Semnalizare rutiera corecta cu vopsea pe sosea care nu se spala dupa prima ploaie sau care nu se vede de mazga de pe drum pt ca strazile nu sunt spalate, indicatoare rutiere montate corect si vizibile, nu prin stufarisuri, si camere de luat vederi si …..aplicarea de amenzi pt nerespectarea conduitei in circulatie.
    Asa cum se face si in Germania ca te trezesti cu un plic acasa dupa 6 luni.
    Eu in Germania nu am vazut calmatoare montate aiurea pe drumuri decat pe stradute laturalnice si doar indicatoare rutiere intelingente care te atentionau de viteza.

  11. Vasile says:

    Va rog sa montati calmatoare si la trecerea de pietoni de la pasarele pietonala Gelu pentru traversarea spre Crizantemelor. Acolo nimeni nu incetineste si iti trebuie ceva timp pana reusesti sa traversezi daca esti mai in varsta. Multumesc si succes Dominic.

  12. sbr says:

    Toate trecerile de pietoni ar trebui ridicate cu asfalt si iluminate.
    Limitatoarele tip bump sunt nasoale rau. Cele folosite in dumbravita gen hump sunt mult mai ok.
    90% din strazi sunt praf, doar ca ne-am obisnuit cu ele. SI cele reparate se strica repede pt ca este traficul intens nu pt ca se fura.
    Ar trebui sa plateasca toti expertii din primarie care fac receptia lucrarilor.

  13. seth says:

    o propunere:cei care vin din Sag ,au doar o intrare valida,pe pod,dar care tot timpul e blocata de semafoarele lui…..;pe sub pod ,pe dreapta este un drum care duce pana in cartierul Freidorf ,la fel de uitat de toti ,fara trotuare ,care ar putea fi refacut si ar fi o buna varianta.Mai departe spre oras ajungi la podul de cale ferata unde se poate circula doar o masina ,unde iarasi cu mici modificari se poate realiza trecerea simultana a 2 masi.Si final ajungi la sensul giratoriu ,care din pacate ,incepand din dreptul Hotel Ambasador ,este blocat de masini parcate pe ambele sensuri -DESI EXISTA SEMNUL DE OPRIRE INTERZISA-.Si uite asa am avea o ruta alternativa ,viabila.Multumesc

  14. B.g. says:

    Stiti ce imi place la articolul asta?
    “Edilul-șef l-a trimis la fața locului pe directorului Direcției Generale de Drumuri din instituția de pe C.D. Loga, care a decis ca primele măsuri să fie montarea de calmatoare de trafic și limitarea vitezei la 30 km/h…..”

    Imi place faptul ca primarul a prezentat interes pentru o situatie nedorita care s-a intamplat in Timisoara, oras-ul al carui conducator este.
    In consecinta, a delegat un om avizat sa se ocupe de aceasta categorie de probleme (rutiere) si i-a cerut aluia propuneri si solutii ca sa se evite astfel de pierderi omenesti pe viitor.
    Nu-i asa ca e mai bine decat sa-si dea el cu parerea ca orice cetatean care citeste stirea pe Tion si sa propuna tot el solutii? Care nu are competente in domeniu. Ati sesisat si voi diferenta?

  15. Sănătate

    Timișul are cea mai mare rată de infectare cu Covid-19 din țară
    Județul Timiș a depășit Ilfovul la rata de infectare cu coronavirus pe ultimele 14 zile. Are 4,52 la mia de locuitori. Crește în continuare rata și în localitățile aflate în carantină, mai puțin la Giroc, unde e la fel ca sâmbătă. Timișoara e la același nivel.

    Eveniment

    Rulotă de locuit mistuită de flăcări în Bălcescu. A explodat și o butelie
    Duminică, în jurul prânzului, pompierii militari au fost solicitați să intervină de urgență pentru stingerea unui incendiu la o rulotă de locuit.

    Sănătate

    Alți patru timișeni cu Covid-19 au murit. 340 sunt internați în spitale. Cazurile pe localități
    În Timiș, în ultimele 24 de ore, au fost confirmate 159 de îmbolnăviri cu Covid-19, cele mai multe la Timișoara: 86. Bilanțul total al deceselor, de la începutul pandemiei, ajunge la 674.

    Sănătate

    Peste 2.000 de cazuri noi de Covid-19 în România din 11.000 de teste. 1076 de pacienți la ATI
    În România, în ultimele 24 de ore au fost confirmate peste 2000 de noi infectări cu coronavirus, în condițiile în care au fost procesate puțin peste 11.000 de teste. În Timiș au apărut 159 de îmbolnăviri.

    România

    Imaginea traumei: după 20 de ani în captivitate, o ursoaică se învârte în cerc, deși e liberă
    Ursoaica Ina, care acum s-ar putea bucura de libertate în Sanctuarul pentru Urși de la Zărnești, se învârte în cerc, rămânând captivă într-o cușcă imaginară, după 20 de ani petrecuți îngrădită.  1

    Ştirile judeţului Timiş

    UPDATE. Deszăpezirea în Timișoara, la prima ninsoare mai serioasă: șapte utilaje pe străzi, dar mai ies și altele
    Ninge fără oprire la Timișoara, iar autoritățile spun că utilajele de deszăpezire sunt la datorie încă de la primele ore ale dimineții. Șase împrăștie sare și unul clorură de calciu, iar în a doua parte a zilei de duminică vor mai ieși patru sau cinci mașini Brantner pe străzi. UPDATE. Brantner așteaptă sesizări la dispecerat, are 11 utilaje pe teren 1

    Ştirile judeţului Timiş

    Virgil Musta, la a doua doză de vaccin anti-Covid: Vaccinul reduce la zero riscul de boală severă și de mortalitate
    Cadrele medicale continuă să se imunizeze anti-Covid în județul Timiș. De la începutul etapei I au fost vaccinați aproape 10.000 de oameni în județ. La Spitalul „Victor Babeș” a început administrarea rapelului și au primit deja a doua doză atât medicul Virgil Musta, cât și alte cadre medicale. 2

    Ştirile judeţului Timiş

    Persoanele cu handicap din Timiș, în atenția unui comitet special
    La nivelul județului a fost înființat un serviciu, în subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș, care se va ocupa de reprezentarea drepturilor și nevoilor persoanelor cu handicap. Noul comitet va fi format din reprezentanții mai multor instituții publice. 1

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici