Din 23 noiembrie 2023, traficul peste podul de la Tapia, localitate ce aparține de Lugoj, este închis. Devierea se face pe ruta: varianta de ocolire a municipiului Lugoj – DN 6 – Criciova și retur, conform semnalizărilor instituite pe traseu.
„În urma intrării ilegale a TIR-ului pe acel tronson de drum, a fost și amendat, dar în același timp a fost și ajutat de o echipă de intervenție pentru a degaja drumul, ținând cont că s-a împotmolit în zona podului de la Tapia. Totuși, a apărut o situație destul de delicată, și anume mare parte a podului pe vechiul tronson de drum a fost dărâmat, ceea ce pentru comunitatea din Tapia și Măguri, dar și pentru întreaga zonă, este o situație destul de delicată, ținând cont de lipsa accesului, sau mai bine zis, de o variantă de rezervă nu foarte facilă pentru comunitate, pentru a ajunge în zonă.
Cred că Consiliul Județean va interveni, că este obligația Consiliului Județean ca și administrator de drum, fiind un drum județean, va interveni într-un ritm cât mai rapid să rezolvăm această situație. Din ceea ce știu, s-a demarat licitația, s-a semnat contractul cu constructorul, s-a predat amplasamentul. Știm foarte bine că au fost și anumite intervenții, dar lucrarea a fost suspendată din anumite considerente legate de partea de patrimoniu istoric și sunt ferm convins că aceste probleme se vor rezolva cât mai curând.
Fac un apel și către cei de la Consiliul Județean, în mod special drumurile județene, de a rezolva această situație într-un ritm alert așa încât să anulăm și să îndepărtăm disconfortul creat cetățenilor din zonă”, a declarat Călin Dobra, primarul Lugojului.
Podul de la Tapia este monument istoric. A fost construit în secolul al XVIII-lea fiind cunoscut de localnici drept „Podul turcului”. Podul a fost construit în cadrul marelui proiect de sistematizare al Banatului al Imperiului Habsburgic.
Reprezentanții Consiliului Județean Timiș au transmis, marți, cu privire la prăbușirea podului de la Tapia, că încă din 2019, instituția a parcurs toate procedurile legale necesare refacerii podului de pe DJ 680, km 4+000, din satul Tapia.
Potrivit expertizei tehnice, podul prezenta fisuri longitudinale, iar soluția recomandată era înlocuirea completă a construcției.
„Cu toate acestea, execuția propriu-zisă a lucrărilor a fost suspendată de două ori, în 2020 și în 2024, prin declanșarea procedurii de clasare ca monument istoric de către Ministerul Culturii, în urma sesizărilor formulate de organizații neguvernamentale. Deși în perioada 2020–2024 nu a fost finalizată o clasare efectivă, în 2024 procedura a fost reluată în regim de urgență, ceea ce a determinat noi întârzieri. În ambele situații, CJ Timiș a depus contestații, subliniind starea tehnică extrem de gravă a podului și faptul că eventualele soluții de restaurare, încă neidentificate de specialiști, ar fi presupus costuri disproporționate și întreruperea nedefinită a circulației. â
Între timp, pentru protejarea participanților la trafic, Consiliul Județean a monitorizat permanent construcția și a închis circulația atunci când siguranța a impus-o”, au transmis reprezentanții administrației județene.
Ei au mai precizat că în prezent, după prăbușirea podului, Consiliul Județean Timiș va continua demersurile legale pentru relansarea rapidă a lucrărilor și pentru punerea în siguranță a zonei, astfel încât circulația să fie reluată cât mai curând.
Trimite articolul
X“Podul de piatra s-a daramat,
A venit prostu si l-a luat.
Vom face altul pe mal in jos,
Unul mai falnic si mult mai prost”
Construcorii de drumuri, poduri si podete vor fura si apa din beton.
-
Așa e, daca ieșea cegeul, ăla făcea cu simeon 2 poduri noi și bune acolo! Unul pe care să treacă românii care nu beau pepsi cu nanochipuri (dar nu și femeile, să nu le vină energia de jos, de sub pod și să le prindă purtând pantaloni), iar celălalt pod ar fi fost cu barieră și taxă pentru coada de nemți care ar fi venit la noi să se înghesuie să îl treacă. Și nu le-ar fi făcut cu amatori gen porr și betoane, ci cu daci care lucrează direct cu energie… se ridicau podurile ca nava lui Luke Skywalker de la forța lui Yoda! Aa, și opțional al treilea pod mai în aval, cu structură îmbunătățită de susținere, ca să treacă sosoanca să taie ea panglica. Ea are voie cu pantaloni, că îi trebuie când călărește ilegal motociclete cu regim special de circulație.*
*Podurile nu vor fi construite in realitate, doar se vor semna contractele in scop de marketing, ca la casele cu 35-jde-mii simionesti 😀
Astept si momentul cand podul din Remetea Mare spre Bucovat sa aiba aceeasi soarta, sa treaca un oarecare TIR incarcat cu ceva nedefinit al unei firme oarecare (cunoscatorii stiu), doar sa nu ia dupa el si oameni nevinovati.
Ieseau mai ieftin daca ridicau unul nou langa, iar pe asta il lasau pietonal. Atat s-a putut!
Tot turcu lo și dărâmat.
-
😀 excelent!
Mai degraba s-a orabusit tirul, nu podul….