Marți, în cadrul unui eveniment privat, Ovidiu Șandor, antreprenorul din spatele dezvoltatorului, a amintit despre strada care va fi inclusă în domeniul public. În privința străzii, încă se așteaptă ca donația să fie acceptată de primărie.
„Noi nu o putem deschide publicului pentru că nu putem opera o stradă publică. Noi am făcut primăriei, în urmă, cu ceva vreme, o ofertă de donație. Așteptăm Consiliul Local să aprobe oferta de donație, să treacă în proprietatea primăriei și să o poată atunci primăria da în folosință”, a spus Șandor.
De partea cealaltă, din partea primăriei, viceprimarul Ruben Lațcău spune că au fost câteva problemele care necesitau „clarificări” din partea dezvoltatorului, dar acestea au fost depășite, iar strada ar putea fi preluată în viitorul apropiat.
„Suntem în proces de a o prelua. Foarte probabil în următoarele săptămâni, luni, să fie preluată. Au fost niște elemente care nu au fost clarificate cu dezvoltatorul, niște restanțe din perioada de planificare a dezvoltării imobiliare, care au fost închise atât de către noi, cât și de către dezvoltator. Acum suntem în următoarea etapă și prelua strada”, a declarat pentru Tion viceprimarul Ruben Lațcău.
Vă amintim, strada este finalizată de ceva timp deja, deschiderea acesteia fiind, încă de anul trecut, „iminentă”.
Podul, în „ultimele faze de avizare”
Șandor a dezvoltat și problema podului și pasarelei pietonale din continuarea străzii. Proiectul a fost realizat și donat tot de către dezvoltator. Acesta ar fi în „ultimele faze de avizare”, în cadrul unui proiect mai mare care privește întreg inelul II de trafic.
„Proiectul legat de Inelul 2, deci tot tronsonul de la sensul giratorului din Pestalozzi până la calea ferată de pe Baader – inclusiv podul rutier și pasajul pietonal – sunt în ultimele etape de avizare și primăria estimează că până la sfârșitul anului va exista autorizația de construire. (…) Proiectul este donat, e la primărie. S-au obținut, după multe lupte, diversele avize necesare și intră în linie dreaptă autorizarea construcției. Înțelegem că primăria își propune să demareze apoi licitația și, mă rog, lucrările”, a mai declarat Șandor.

Reprezentantul dezvoltatorului a spus că în cazul acestui pod a putut fi obținută derogarea de la normativele care ar bloca construcția noii pasarele de la Pasarela Îndrăgostiților.
Și aici, Lațcău ne-a oferit câteva clarificări. Pe scurt, a amintit că există contract de prefinanțare cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), dar și că proiectul va fi depus pentru fonduri europene. Costul total, pentru pod și drumul aferent, se va ridica la „peste 100 de milioane de lei”.
„Podul este implicat în proiectul inelului II, care să închidă practic inelul de circulație din splai, pe Pârvan, mai departe pe Corneliu Coposu, va veni Splaiul Nistrului, podul de la ISHO, Baader – pasajul viitor peste calea ferată, pe care îl face CFR-ul în cadrul proiectului de investiții în calea ferată culoarul TEN-T – și, mai departe, Circumvalațiunii. În felul acesta, cu excepția situației de la Jiul, să fie întregime închis proiectul de inel de II.
Eu sper ca săptămâna asta să obținem autorizația de construire pentru pod – suntem avansați – și să-l depunem pentru finanțare săptămâna viitoare. Oricum, avem deja un contract de prefinanțare semnat cu BERD acum câțiva ani pentru 15 milioane de euro pentru acest pod și vrem să obținem și niște fonduri europene. În măsura în care vom obține fondurile europene – vedem exact cuantumul acordat și când – foarte probabil ca anul viitor să dăm drumul la execuția acestui proiect”, ne-a mai declarat viceprimarul.
Vă reamintim, în cazul Podului ISHO, Primăria Timișoara a întâmpinat probleme cu avizarea în special din partea Ministerului Transporturilor. În martie 2020, însă, fostul primar Nicolae Robu anunța că impasul a fost depășit. Mai apoi, deși noua administrație a considerat proiectul drept unul de importanță ridicată, lucrurile au cam bătut pasul tot pe loc, adică tot în așteptare după diferite avize. Anul trecut, în primăvară, se vorbea despre procesul de „reavizare” a proiectului.
Trimite articolul
XVa fi si asta gata ca si ala de pe str.Jiu !!!
-
Important este ca s-a recuperat trotuarul la Pizzeria Poli si la Dinar, restul nu mai conteaza…
DOAR VORBE AU TRECUT ANI BUNI SI PROIECTU PODULUI ISHO NU E NICI AVIZAT NICI AUTORIZAT,GARGARĂ IEFTINĂ
arata ca un pisoar
-
Da fain pisoar🤣🤣
Ar fu excelent