Primăria Timișoara este pregătită pentru a depune proiectul Inelului 2 pentru finanțare europeană. Practic, dorește amenajarea tronsonului cuprins între strada Aristide Demetriade și bulevardul J.H. Pestalozzi, cu extinderea la patru benzi de circulație, dar și construirea unui pod rutier și a unuia pietonal peste Bega în zona ILSA/ISHO.
„Închiderea inelelor de circulație este crucială pentru modul în care ne deplasăm în Timișoara și pentru dezvoltarea cartierelor. Această investiție, cu cele două poduri, unul rutier și unul pietonal, va închide secțiunea de Est a Inelului 2. Anul viitor începem lucrările la Podul de la Solventul, care va completa Inelul 4 în zona de Vest a orașului. Sunt investiții așteptate de decenii. Ne bazăm pe fonduri europene pentru aceste șantiere. Fiecare nouă lucrare va reduce presiunea din zona centrală și va deschide legături mai bune între cartiere”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Proiectul a fost avizat de Comisia Tehnico-Economică și urmează să ajungă și în Consiliul Local, înainte ca dosarul să fie depus spre finanțare. Valoarea totală a investiției este de 113,8 milioane lei, fără TVA, iar durata estimată de execuție a lucrărilor va fi de 16 luni de la momentul demarării acestora.

Despre investiție
Reprezentanții primăriei spun că investiția este „esențială pentru conectarea cartierelor fără a depinde de traversarea zonei centrale”. În prezent, tocmai ocolul prin centru ar genera aglomerație și timpi mari de deplasare.
Pe lângă extinderea la două benzi pe sens a 1,1 kilometri, investiția Primăriei Timișoara include și reamenajarea unor artere secundare pe o lungime de peste 1,5 kilometri. Mai precis, în proiect au fost incluse străzile Enric Baader (tronson Înfrățirii – Take Ionescu), bulevardul Take Ionescu (tronson Baader – Înfrățirii – Acad. Dimitrie Gusti), strada Acad. Dimitrie Gusti (tronson Take Ionescu – Andrei Mocioni), Splaiul Protopop Meleție Drăghici, strada Andrei Mocioni, Splaiul Nistrului (tronson Sfetca – Micloși) și strada Acad. Corneliu Micloșii.
Investiția include modernizarea trotuarelor și amenajarea de piste de biciclete.
Vă reamintim, discuțiile în cazul Podului ISHO se întind pe ani de zile. Primăria Timișoara a întâmpinat probleme cu avizarea în special din partea Ministerului Transporturilor. În martie 2020, însă, fostul primar Nicolae Robu anunța că impasul a fost depășit. Mai apoi, deși noua administrație a considerat proiectul drept unul de importanță ridicată, lucrurile au cam bătut pasul tot pe loc, adică tot în așteptare după diferite avize.
Anul trecut, în primăvară, se vorbea despre procesul de „reavizare” a proiectului. În urmă cu o lună, reprezentanții dezvoltatorului imobiliar care a donat proiectul spuneau că acesta este în ultimele etape de avizare. Tot atunci, viceprimarul Ruben Lațcău vorbea despre mai marele proiect privind întregul Inel 2.
Trimite articolul
XVREM PASAJ SUPRA SAU SUB TERAN LA PADUREA VERDE !!!
A devenit insuportabila situatia si va fi si mai rau cand se termina calea ferata si dau drumul si spre aeroport!!!
Ganditi inainte sa faceti ceva! @ CJT & PMT
Voi nu sunteti in stare sa puneti niste luminite de Craciun in tot orasu asta dar vreti inele…Vai mama voastra de USR-isti, nici sa va mai nasteti odata nu o sa ajungeti pe Boc la Cluj sau Olguta la Craiova…luati banane si bluji.