tion.ro Web analytics

Oficial, lucrarile au stagnat pe autostrada Lugoj - Deva, in februarie

Oficial, lucrarile au stagnat pe autostrada Lugoj - Deva, in februarie

<p>Foto: arhivă</p>
Construcţia pe autostrada Lugoj – Deva a progresat extrem de puţin în ultima lună, arată datele oficiale al Companiei de Drumuri. Progresul nu depăşeşte pe niciunul dintre loturi un procent, în februarie.
Scris de Marcel Hoster - Construcţia pe autostrada Lugoj – Deva a progresat extrem de puţin în ultima lună, arată datele oficiale al Companiei de Drumuri. Progresul nu depăşeşte pe niciunul dintre loturi un procent, în februarie.

Cu un singur lot finalizat şi unul aproape finalizat, dar numai pe o porţiune, autostrada Lugoj – Deva va mai avea de aşteptat ceva până va fi circulabilă în totalitate. Dacă eliminăm porţiunea din lotul 2 pe care vor fi ridicate o serie de tuneluri, există speranţe ca restul şoselei rapide să se apropie de finalitate în acest an.

Din păcate, cel puţin deocamdată, veştile nu sunt deloc bune. Datele oficiale referitoare la activitatea constructorilor nu sunt deloc promiţătoare. Chiar dacă lotul 2, pe porţiunea fără tuneluri, între Traian Vuia şi Margina, este deschis circulaţiei, aici mai este încă de lucrat. Ca dovadă, luna februarie a adus aici un fabulos progres de 0,18%. Firma contractantă se ocupă de lucrările la Centrul de Întreţinere şi montează parapete, dar şi de lucrările la scurgeri.

Problema mare apare la lotul 3. Aici există neînţelegeri grave între constructor şi beneficiar, iar, conform datelor oficiale, în ultima lună ar exista progres zero.

În urma revizuirii studiului de mediu, pe traseu a fost introdus un nou ecoduct, acesta fiind deja şi realizat. De asemenea, pentru că cei de la CNAIR nu sunt capabili să rezolve problemele de pe lotul 2, pentru a viabiliza lotul 3 şi a oferi un mod de acces pe acesta, a fost introdus în proiect un nou nod rutier, la Holdea.

De aici au apărut şi neînţelegerile între cele două părţi, cei de la Companie nedorind să recunoască aceste lucrări suplimentare, chiar dacă în proiectul iniţial nu au existat, constructorul efectuându-le ulterior. Ecoductul respectiv a fost deja şi realizat, la nodul rutier s-a cerut şi primit un proiect de la firma constructoare, CNAIR a cerut autorizaţie pentru acesta, dar acum nu mai recunoaşte niciuna dintre lucrări, ceea ce, explicabil, a dus la blocaje. Acest lot era anunţat ca fiind finalizat în acest an.

Cei mai harnici de pe traseu sunt lucrătorii de pe lotul 4. Este vorba despre singura societate românească din proiect care a câştigat un asemenea lot. Aici, oficial, progresul a fost de 0,20%, deşi imaginile sunt mai mult decât evidente şi arată că se trage tare pe acest sector.

În ciuda problemelor, lotul 3 rămâne cel mai avansat, cu un progres total de 79,74% din total, faţă de lotul 4, cu 71,79%. Lotul 2 apare cu un progres de 95,80%, desigur fără porţiunea cu tuneluri.

0 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    UPDATE. Cod portocaliu de vreme rea, în Timiș. Sunt așteptate vijelii și căderi de grindină

    România

    Prințul Charles, vizită în România. Întâlnire cu președintele, premierul, Custodele Coroanei și refugiați ucraineni

    Capitala Culturala

    „They dance alone”, acțiune dedicată dorului, în Piața Libertății din Timișoara

    Capitala Culturala

    FOTO. Animal Crossing, o nouă premieră la Teatrul Basca

    România

    Femeie găsită moartă după ce a plecat în excursie împreună cu iubitul, în Bihor

    Ştiri din Timiș

    Timișoara și alte localități din județ, incluse pe ruta EuroVelo 13

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Trei tiruri cu ajutoare umanitare pleacă de la Aerodromul Cioca spre Ucraina

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Terapie prin horticultură cu elevii Centrului Educațional „P. P. Neveanu” din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Spitalul Județean din Timișoara va avea un Centru de Recuperare Motorie în Lovrin. Ce presupune investiția CJT

    Ştiri din Timiș

    Parc tematic inovativ pe 70 de hectare la Parța. CJT se inspiră din Franța pentru realizarea lui

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici