tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
O nouă „restructurare” la STPT. Vor fi concedieri?

O nouă „restructurare” la STPT. Vor fi concedieri?

De Cristian Mîrț
la 16 January 2024 21:24 Reactualizat la: 17 January 2024 15:00
10 Comentarii

O nouă „restructurare” la STPT. Vor fi concedieri?

foto: Tion
16 January 2024 21:24 Reactualizat la: 17 January 2024 15:00
În ședința de marți, 16 ianuarie, consilierii locali din Timișoara au aprobat un proiect referitor la planul de restructurare a Societății de Transport Public Timișoara (STPT). Unul nou, care apare la doar câteva luni de la precedentul, dar a cărui aprobare este necesară, potrivit legii privind reducerea cheltuielilor bugetare.
Scris de Cristian Mîrț - În ședința de marți, 16 ianuarie, consilierii locali din Timișoara au aprobat un proiect referitor la planul de restructurare a Societății de Transport Public Timișoara (STPT). Unul nou, care apare la doar câteva luni de la precedentul, dar a cărui aprobare este necesară, potrivit legii privind reducerea cheltuielilor bugetare.

Trimite articolul

X

Consilierii locali au votat marți, 16 ianuarie, proiectul de hotărâre „privind mandatarea reprezentanților Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Acționarilor la Societatea de Transport Public Timișoara S.A. pentru aprobarea Planului de reorganizare și restructurare al societății”. Practic, doar o formalitate pentru aprobarea unei noi organigrame a societății, una rezultată în urma aplicării Legii 296/2023, cea pentru reducerea cheltuielilor bugetare.

Nu demult, la finalul lunii noiembrie, Consiliul de Administrație al STPT aprobase o nouă organigramă. Asta din cauză că, în vară, ANAF a agreat și un plan de restructurare care să permită plata datoriilor istorice ale societății. Acum, noua structură propusă face compromisuri pentru a se corela atât cu cererile ANAF-ului, cât și cu prevederile noii legi.

Aproape 200 de posturi desființate, dar posibil să nu fie nicio concediere

Astfel, potrivit documentației atașate proiectului de hotărâre, noua organigramă va avea cu 198 mai puțin posturi decât cea aflată în vigoare în prezent, scăderea fiind de la 1.441 la 1.243. Majoritatea posturilor desființate, însă, erau oricum vacante, doar 37 de persoane fiind în postura de a-și pierde locul de muncă. S-a făcut un calcul și pentru eventuala economie făcută în urma acestor posibile concedieri: 194.555 de lei (probabil pe lună). Totuși, chiar și pentru persoanele în cauză, potrivit legii, există soluții: ocuparea unui alt post liber asemănător, dacă acesta corespunde și studiilor terminate.

Luând în calcul și contractul colectiv de muncă aplicabil în perioada 2023 – 2025, estimarea făcută în raportul prezentat consilierilor locali ar fi de 181.685 de lei, „reprezentând salarii brute, negociate, fără sporuri, în condițiile în care personalul încadrat pe aceste posturi va accepta ocuparea altor posturi vacante altor posturi vacante, conform pregătirii profesionale, sau va accepta reconversia profesională”. Suma include și scăderile salariale pe care le vor înregistra șoferii care nu vor mai putea face ore suplimentare, lucru transmis de viceprimarul Ruben Lațcău încă de acum câteva luni.

Mai exact, ar urma să fie desființate două posturi de director executiv, două de consilier, unul de specialist în relații publice, trei de șef de secție, unul de auditor, două de șef de depou, patru de economist, șapte de referent, patru de inginer, nouă de conducător auto și două de asistent medical.

În orice caz, în prezent, dintre cele 1.441 de posturi cuprinse în organigramă, 1.082 ar fi ocupate, iar de luni bune se caută și personal de bord. Ar fi de nevoie de aproximativ 150 de șoferi și vatmani.

Discuții aprinse în consiliul local

Ajuns în fața consilierilor locali, proiectul a stârnit și câteva discuții. A început – și a și continuat tot ea, în cea mai mare parte – Roxana Iliescu (PRO România), cea care a avut câteva întrebări referitoare la documentele primite. Mai exact, trei: una legată de concedieri, una legată de economia estimată în urma restructurării și una legată de împărțirea posturilor în noua organigramă.

„Scriptic, vechea organigramă includea un număr de 1.441 de posturi, iar noua organigramă care se propune include, tot scriptic, un număr de 1.243 de posturi. Întrebarea mea este următoarea: dacă vor avea loc efectiv concedieri? Sau toți cei care sunt la momentul ăsta angajați ai acestei societăți – respectiv, din datele furnizate, un număr de 1.082 de salariați – își vor găsi, conform evident pregătirii pe care o au, o funcție corespondentă în noua organigramă? (…)

A doua întrebare pe care o am este referitoare la așa-zisa economie care se face odată cu aceasta restructurare. În urma desființării a unui număr de 37 de posturi s-ar face o economie de 181.685 de lei și aș vrea să ne explice cineva cum s-a ajuns la această sumă. (…) Iar ultima întrebare este referitoare la numărul de personal administrativ. Câte posturi sunt alocate pentru personalul pentru categoria TESA și operativ câți sunt alocați pentru personalul de bord și câți pentru personalul administrativ?”, a întrebat, mai exact, Roxana Iliescu.

Acesteia i-a răspuns directorul societății, Constantin Cocheci. Pe scurt, acesta a spus că vor fi „concedieri” doar dacă cei 37 de ocupanți de posturi desființate nu vor dori să își schimbe postul, iar datele privind împărțirea posturilor se regăsește detaliat într-o anexă. Ceva mai complicat a fost răspunsul privind suma economisită.

„După cum știți, este o lege adoptată de către Guvernul României. (…) Printre altele, cumulează mai multe departamente într-unul singur. (…) Această lege stabilește condițiile salariale ale șefului societății. În același timp, și angajații nu au voie să depășească 80% din salariul șefului societății. Cu alte cuvinte, ca să nu le mai lungim, mie mi se reduce cu 50% salariul și, automat, și celorlalți, inclusiv șoferilor. Aceștia nu mai au voie să facă ore suplimentare astfel încât să depășească calculul rezultat (80% din salariul șefului – n.r.). (…) Referitor la procent, este un calcul simplu. Pomeniți de acei 200.000 RON pe lună. Deci dacă este 4 milioane RON suma cheltuielile salariale, fără taxe la stat, asta înseamnă 5%. Deci răspunsul meu: la valoare netă, (economia făcută după noua organigramă – n.r.) este 5%”, a răspuns Cocheci.

Spre final, discuțiile s-au mai încins, intrând în ele, pe de o parte, Dan Diaconu (PNL) și, pe de altă parte, Răzvan Negrișanu și Paula Romocean (USR). Au urmat, astfel, câteva contre mai mult sau mai puțin relevante legate de subvenții, prețul biletelor și profitul societății, discuții care au tot avut loc și cu alte ocazii în ultimele luni. Pe subiect, de notat ar fi, poate, doar remarca lui Diaconu, că ANAF a propus ca până la finalul anului societatea să aibă doar 870 de angajați.

Trimite articolul

X
Taguri:
consiliul local timisoara ,
organigrama ,
stpt
10 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. dap says:
    January 16, 2024 at 10:29 pm

    daca soferii nu mai fac ore suplimentare, cate mijloace de transport in comun vor sta nefolosite? la cat va creste timpul de asteptare, o ora? #revolutia bunei guvernari! 😂😂😂

    Reply
  2. cetatdean contra prostiei says:
    January 17, 2024 at 8:21 am

    “…sa se modifice, primesc, dar sa nu se schimbe nimic…..” cam pe aicea suntem!
    Doamne sfinte!

    Reply
  3. Rumburak says:
    January 17, 2024 at 10:16 am

    Faceti transportul gratuit si atunci nu mai este nevoie de sistemul de ticketing, vanzatori de bilete si abonamente, controlori. Banii incasati nu acopera pe cei dati pentru a vinde bilete si abonamente, sa nu mai vorbesc de sistemul inteligent si cool de ticketing. Oricum stpt este subventionat si nu o sa fie niciodata profitabil. Scumpierea biletelor si abonamentelor a indepartat pe multi care mai utilizau transportul in comun.

    Reply
    • linia 4 says:
      January 17, 2024 at 11:26 am

      Asa ar mai scadea si traficul, poluarea de la trafic…
      Interesant ca linia 4 a fost reparata, ei zic ca nu mai sunt probleme, dar nimic, nici o stire cu motivul neitroducerii tramvalului 4.

      Reply
    • sss says:
      January 17, 2024 at 12:13 pm

      Plus ajungi mai repede pe jos si nu stai in mizerie si miros de boschetar.

      Reply
  4. bla says:
    January 17, 2024 at 10:39 am

    Deci se restructureaza posturi care in mare parte erau vacante – asta e bine daca se mai angajeaza soferi si vatmani. in schimb nu se face mare economie daca posturile sunt vacante. Si daca angajeaza pe posturi mai bine platite , in loc de economie e crestere de cheltuieli.

    Reply
  5. mirela says:
    January 17, 2024 at 11:19 am

    din câte văd oricum circulă mai mult goale, călătorii care sunt, sunt preponderent cei care au gratuităţi, gen pensionari, studenţi, elevi. toate fabricile au transport propriu, iar dacă vrei să mergi undeva fără maşină şi eşti cu prieteni ori familie e mai ieftin să iei un Uber decât să plăteşti bilet de tramvai. din câte ştiu avem printre cele mai scumpe bilete din ţară.

    Reply
    • Eu says:
      January 17, 2024 at 1:56 pm

      Cum sa fie mai ieftin cu UBER/TAXI decat cu STPT? La Taxi ai 3 lei pornirea gen. E 4 lei ora de transport in oras, esti sigur ca e mai ieftin cu taxi/uber/bolt? De acord ca pierzi timp,ca trebuie sa astepti dupa ele si nu de duce exact unde vrei, dar come on, nu e mai ieftin.

      Reply
    • mos taciun says:
      January 17, 2024 at 2:18 pm

      Decat sa mergi cu uber-ul , mai bine 4 lei la 60 minute cu un mijloc de transport in comun, eventual mai iei un bilet suplimentar !

      Reply
    • Mirela says:
      January 18, 2024 at 3:31 pm

      Intr.o masina intra 4 pers+ soferul. 4× 4lei biletul. Depinde de distanta dar e clar preferabil sa iei masina. Esti mai in siguranta in primul rand.

      Reply
  6. Cele mai citite știri

    1
    Timișorenii mai au câteva zile pentru a răspunde la sondajul anual privind calitatea vieții în oraș
    2
    Descoperire șocantă: Hitler ar fi avut o boală genetică ce afectează dezvoltarea sexuală
    3
    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”
    4
    FOTO. Turnul de Apărare din Ciacova, reabilitat și redeschis. Devine spațiu expozițional
    5
    Un bărbat din Timiș, reținut după un control de rutină în apropiere de Crai Nou. Avea un mistreț împușcat în portbagaj
    6
    Coadă, la primele ore, la Înmatriculări. „Acum oamenii poate se și panichează”
    7
    CJT vrea să reabiliteze rețelele electrice ale Palatului Administrativ. Pune la bătaie 350.000 de euro
    8
    Târgul de Crăciun din Timișoara, promovat în patru țări: organizatorii mizează pe un nou record de turiști
    9
    Caius Debucean, specialist în AI, premiat de Forbes: „Am învățat că trebuie să mă obișnuiesc cu eșecul dacă vreau să ajung la succes”
    10
    VIDEO. Persistă problemele la insula ecologică din zona Bogdăneștilor. Ce măsuri promite RETIM

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”

    Lugoj

    Primăria Lugoj pune la bătaie aproape 9 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor în următorii patru ani

    Eveniment

    O învățătoare de la Școala Generală 7 din Timișoara, lovită de mașină pe trecerea de pietoni. E în comă, la spital

    Ştiri din Timiș

    Tensiuni la Colegiul „Carmen Sylva”: directoarea repusă în funcție a fost demisă după două zile

    Sănătate

    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni

    Sănătate

    Investiție europeană de 9,8 milioane lei pentru dezvoltarea diagnosticului molecular al cancerului la Spitalul Județean din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Circ în plen. Consilierii locali cer publicarea unor contracte ale RETIM

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Cabinetele de sprijin ale școlii din Pișchia, renovate complet cu ajutorul Asociației „Iulia Hașdeu”

    Eveniment

    UPDATE. Bărbat prăbușit în stația de tramvai de la Fabrica de Bere din Timișoara. Trecătorii au sunat la 112

    Lugoj

    Primăria Lugoj cere respect în spațiul public online: „Dialogul civilizat este obligatoriu”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici