Potrivit Asociației Aeroporturilor din România (AAR), traficul aerian de pasageri a crescut cu aproape 6% față de valorile din anul 2023. Au fost 26,03 milioane de pasageri anul trecut, față de 24,59 milioane, cifra de acum doi ani.
Comparativ cu anul 2019, adică ultimul an de dinaintea pandemiei, traficul aerian din 2024 a crescut cu 12%, de la 23,23 milioane de pasageri.
„Un moment important pentru sectorul aviatic românesc petrecut în anul 2024 a fost aderarea României la spațiul Schengen aerian începând cu data de 31 martie. Acest moment a însemnat eliminarea controalelor la frontieră, ceea ce a dus la o creștere a eficienței operaționale și timpi reduși de așteptare pentru călători.
Din totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile românești după momentul aderării României la spațiul Schengen aerian, 70% s-au deplasat în interiorul spațiului Schengen și 30% au călătorit spre/dinspre destinații non-Schengen”, precizează reprezentanții ARR.
Alte statistici ale asociației arată păstrarea trendului ascendent în ceea ce privește pasagerii zborurilor internaționale, cu +7% în 2024 față de 2023, dar și scăderea numărului pasagerilor pe zborurile interne, -6% în 2024 față de 2023. Traficul aerian de marfă a crescut pe parcursul anului trecut cu 4% iar numărul de mișcări aeronave (aterizări și decolări) a crescut cu 3%.
Timișoara, pe minus
Deși la nivel național se observă creșteri, la Aeroportul Internațional Timișoara, în 2024 au fost cu peste 30.000 de călători mai puțini decât anul precedent: 1.323.690 în 2024; 1.354.859 în 2023. Suntem departe și de anul 2019, când aveam 1.595.012 pasageri. Asta cu toate că anul trecut, odată cu intrarea în Schengenul aerian, a fost inaugurat și un nou terminal.
Totuși, aeroportul din capitala Banatului rămâne pe locul 4 în țară, după Otopeni, Cluj-Napoca și Iași. Primul a înregistrat o creștere a numărului de pasageri impresionantă, având cu 1,3 milioane mai mulți decât în 2023. Clujul are, la rândul său o creștere cu aproximativ 25.000 de pasageri, dar Iașiul a pierdut peste 140.000 de călători, față de anul 2023.

foto: AAR
Trimite articolul
XPai na, orasul se dezvolta
normal ca Timisoara are mai pugin trafic. majoritatea locatiilor faine de vacanta nu mai au rute din Timisoara de anul trecut. astept sa se faca iarasi zboruri Timisoara – Skiathos.
In terminalul NOU al aeroportului Timisoara misoase a cananal de luni de zile. Este o RUSINE pentru managementul acestui Aeroport sa te prezinti cu astfel de mirosuri si sa nu fie capabili sa puna o bariera de vapori functionala.
Ce asteptari sa ai de la incompetenti numiti politic?
-
De cateva luni este ok, nu mai exista acel miros.
-
de acord, ceva nou facut prost de la inceput
-
A cazut o portiune din tavan pe benzile de bagaje in aerogara nou din cauza infiltratiilor(foarte bine construit ! ), se face check-inn in vechea aerogara si se pleaca din cea noua.
Monitoare defecte la gate-urile de imbarcare, intretinere proasta ce mai. S-ar putea mult mai bine. Si trebuie dezvoltat traficul cargo din care s-ar face bani frumosi dar se pare ca la nivel de conducere nu se vrea sa mai exact nu se prea pricep.-
Total fals…..cred ca ai gresit locatia!
-
Nu este fals ce spui tu este fals.
-
-
Posibil sa ne intreaca Suceava….
-
Si Suceava a coborat.Si atata vreme cat Iasul merge bine Suceava stacneaza sau coboara.
Numai are lumea bani…
-
Nu prea ai unde sa zbori. Cata vreme multi timisoreni merg la Budapesta si Belgrad pentru legaturi aeriene e semn ca exista potential dar din pe tar nu prea sunt legaturi bune.
Dacă nu sunt zboruri…
Nu au bani corporatiștii nici de Budapesta sau altele. În restul țării se face șmecherie și aia nu este afectată de criza din IT.
Timisoara are aeroport?
Pai sa ne uitam cine conduce in realitate Aeroportul Timisoara? Nasul lui Grindeanu , unul Taropa Lucian care habar nu are de nimic. Pe director Stamatovici il tin de marioneta sa semneze furaciuni. Un cretin si acesta. In plus Popoviciu la mai adus si pe infractorul de Bitea si la facut director administrativ . Dupa cat a furat la RATT acum fura la aeroport. Toti din conducere sunt pusi pe furat. Au un singur scop- sa fure pentru Grindeanu si gasca lui. O sa vina vremea sa si plateasca
Va creste traficul daca baga si ruta Craiova -Timisoara , verisori stiu ei bine ce zic 🙂
Problema la Timisoara ii ca sunt aceleasi rute si aceiasi operatori.
Wizz Air are monopol pe tot si practica ce preturi vor.
Asta ii din cauza administratie PSD care gestioneaza aeroportul.
Probabil primesc de la Wizz air comision sa mentina situatia asa cum este in prezent sau sunt prea prosti si lenesi.
Dar eu cred ca sunt toate la un loc…. Hoti, corupti, prosti si lenesi.
-
TSR trebuie transferat Primăriei Timișoara, urgent.
Zboruri Timisoara, Atena de ce nu sant ?
-
întrebați la aeroport și la ministerul transporturilor, care este proprietarul acestuia.
Timisoara Istanbul cu Turkish Airlines!!!!!!!!
-
Da, ma inscriu si eu pe lista!
Cea mai mare rusine ,clujul are foarte multe destinatii,si implicit si pasagerii aferenti,Iasul este cu mult peste noi,Sorin Gindeanu,te rog sa te implici sa demiti conducerea habarnista si miserupista sunr foarte multa destinatii unde nu putem sa ajungem decat cu escala.Hai Timisoara!!
-
Singurul mod în care Grindeanu e 100% capabil de a se implica cu folos este să cedeze aeroportul de la minister către Primăria municipiului Timișoara.