Conform statisticii întocmite de Asociația Aeroporturilor din România, anul trecut, traficul aerian de pasageri a crescut cu șase procente în România, comparativ cu 2023. La Timișoara, însă, aeroportul a avut cu 30.000 de pasageri în minus.
Aeroportul Internațional Timișoara a avut, în 2024, 1.323.690 de pasageri. În 2023, aeroportul a fost tranzitat de 1.354.859 de pasageri. Înainte de pandemie, în 2019, aeroportul timișorean a înregistrat 1.595.012 de pasageri.
Anul trecut, odată cu intrarea țării noastre în spațiul Schengen aerian, a fost inaugurat și un nou terminal pentru pasageri.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii deține Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara, iar ministrul Sorin Grindeanu a declarat, zilele trecute, că va prezenta în curând un nou scenariu pentru revitalizarea obiectivului.
„Mă aștept la mai mult de la Timișoara și mă aștept din perspectiva faptului că s-a investit, cred, cel mai mult dintre celelalte aeroporturi din țară în ultimii ani. Dar pentru asta eu cred că, împreună cu președintele consiliului județean (n.r.- Alfred Simonis), vom putea, în scurt timp, să vă prezentăm un nou scenariu care să ducă la impulsionarea activității acestui aeroport. Nu vreau să vorbesc înainte de a vedea dacă este posibil să punem în practică.
Ținta este să dezvoltăm aeroportul pe măsura investițiilor făcute în ultimii ani”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor vrea să implice și Consiliul Județean Timiș în acest demers.
„Împreună cu autoritățile locale, acest lucru se poate. Sper să găsim baza legală să putem s-o facem, astfel încât și consiliul județean să se implice în acest proiect care nu e doar pentru timișoreni, e pentru toată regiunea. Aeroportul din Arad, care ține de autoritățile locale, nu are o activitate economică să justifice investițiile făcute acolo, dar nu e treaba mea.
Treaba mea este să dezvolt activitatea pe București, Constanța și Timișoara, cele trei aeroporturi deținute de Ministerul Transporturilor”, a declarat Grindeanu.
Întrebat ce părere are despre faptul că Primăria Timișoara vrea să cumpere pachetul minoritar de acțiuni ale aeroportului, ministrul a răspuns:
„Succes. Foarte bună ideea. Cum să spun, faptul că vine primăria sau vine CJT, nu pot decât să încurajez acest lucru. E o treabă unde mă vor găsi partener, fiindcă eu cred că toți dorim să impulsionăm activitatea, măcar pe măsura investițiilor făcute în ultimii ani la Aeroportul Internațional Timișoara ”.
Pe aceeași temă:
Mai puțini pasageri în 2024 la Aeroportul Timișoara, deși la nivel național a fost creștere
Trimite articolul
XUn zbor direct Timisoara- Copenhaga ar fi minunat!
-
Cum credeti ca se fac banii, indirect. In plus, s-au lecuit strainii de Romania, nu doar ai nostri.
Acest Grindeanu face orice doar sa impiedice dezvoltarea orasului Timisoara, si cand era prim ministru a blocat proiecte, cand zice ca face doar ne atentioneaza ca va bloca tot, mizerabil omul…
-
Normal că blochează, trebuie să primească birul și după aceea poate deblochează. Aeroportul e gâscă lui cu ouă de aur. Ți-o spune un cunoscător;) . Să vezi acolo ce șerpărie e și totul doar cu binecuvântarea lui Sorinel.
-
problema e că seacă și gâsca aia, încă puțin și o să zburăm de la craiova
-
Ryanair a plecat din pacate de ceva vreme 🙁
Timisoara- Istanbul il promit de ani de zile si nimic. Istanbulbeste um aeroport ce oferta o conexiune f buna cu f multe locatii dim Asia, de exemplu. Ar fi extraordinar sa nu mai mergem prin budapesta sau chiar belgrad.
-
Corect, necesare ar mai fi si Timisoara-Amsterdam sau Timisoara-Paris, de acolo se poate din nou pleca prin toata lumea. Daca nu Istanbul, atunci Doha sau Dubai.
Da, pentru a beneficia de o ofertă de zbor variată, merg cu familia la Budapesta de unde am legături decente, sau mă duc la Cluj. Rar prind din Timișoara zboruri de interes. Timișoara-Chișinău pe când?
Aeroportul din Budapesta este un hub international si intercontinental, asa ca foarte multi timisoreni prefera sa mearga acolo, mai vad capitala Ungariei si cel mai important, au acces la zeci de rute diferite.
Daca s-ar adauga niste destinatii bine gandite si la un pret imbatabil, ar exploda traficul anual, poate chiar am atinge 2 milioane de pasageri anual. Doar ca treaba asta presupune multa investitie si multa munca pentru a atrage firme ce sa opereze pe Aerotim.
De-asemenea Timisoara e deficitara la atractii turistice, fara un festival de talie Mondial, fara competitii sportive de nivel inalt, fara concerte uriase, fara expozitii de anvergura, e greu sa atragi interesul turistilor si astfel nu prea ai cum sa cresti traficul.
Din Timisoara se face doar turism. Din alte orase se pleaca masiv la munca, naveta…
VREM TURKISH AIRLINES ALA PROMIS DE CEVA ANII
Cea mai tare ruta de succes ar fi Timisoara -Cracraiova ptr jumatate de oras sa nu se chinuie prin trafic .
Timisoara – Nurenberg, asteptam de mult sa revină!!!
ăsta-i rezultatul ințelegerilor mafiote ale lui Idolu cu tot felul de companii, care in loc sa aduca zboruri spre Timioara, anulează. Efectiv ai imrpesia că nu se dorește … (Timișoara merită mai mult de cât oferiți domnilor politicieni)
Stau 8 ore in Aeroport sa prind zborul matinal.As fi obligat sa platesc taxi 18 euro sa ajung la Aeroport.Mai vine controlul bagajului si spune casiera de la Gate sa mai platesti 58 de euro.Adio Aeroport Adio Timisoara.
-
asa e peste tot prietenas, se vede ca nu stii sa iti cumperi bilete de avion sau sa intelegi ce ai cumparat, sa iti masori si cantaresti valiza… mna, asa arata analfabetismul functional, dar voteaza CG, atunci vom levita cu totii in aer, pe informatie sau cipuri, ce o fi si in aerul asta
iInvestitii de meleoane de a ni de zile prin DERECTORU fără școli dar priceput maxim la tot felul de manevre pe comisioane adus pevremea lu Idolu cu care a avut și afăciuri pe la Cobolaș Nadăs , cabane , terenuri , ape adică nimei altu decât Sarchiz MIhai zis Mișa . Deci Mișulică bazat maxim toate achizițiile prin el și numai prin el bineîntele cu binecuvântarea și blagoslovirea șăfilor partasi la cascaval . El face și desface tot bănetu bașca băga și pe distrușii din familie pe acolo .