tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
FOTO. Tramvaiele istorice ale STPT, „ferite” de ochii lumii. Muzeul Corneliu Miklosi e închis, MultipleXity intră în șantier în 2022

FOTO. Tramvaiele istorice ale STPT, „ferite” de ochii lumii. Muzeul Corneliu Miklosi e închis, MultipleXity intră în șantier în 2022

De Roxana Deaconescu
la 3 December 2021 13:15
15 Comentarii

FOTO. Tramvaiele istorice ale STPT, „ferite” de ochii lumii. Muzeul Corneliu Miklosi e închis, MultipleXity intră în șantier în 2022

3 December 2021 13:15
Avem un muzeu al transportului public în Timișoara care nu poate fi vizitat. Tramvaiele istorice ale orașului sunt „ferite” de ochii lumii pentru că în Muzeul de Transport Public „Corneliu Miklosi” au loc evenimente. Nici nu se știe când va fi deschis, urmând ca acolo să aibă loc renovări pentru MultipleXity.
Scris de Roxana Deaconescu - Avem un muzeu al transportului public în Timișoara care nu poate fi vizitat. Tramvaiele istorice ale orașului sunt „ferite” de ochii lumii pentru că în Muzeul de Transport Public „Corneliu Miklosi” au loc evenimente. Nici nu se știe când va fi deschis, urmând ca acolo să aibă loc renovări pentru MultipleXity.

Trimite articolul

X

Istoria muzeului de transport public din Timișoara a început prin anul 2000, iar muzeul a fost deschis prin 2017, obținând abia în 2019 autorizația de securitate la incendiu. În el ar trebui să se găsească, potrivit STPT, 15 mijloace de transport în comun clasate ca bunuri culturale, cele ma multe find tramvaie. Amintim vagonul tras de cai, vagoanele cu dublă comandă Gemenele și tramvaiele Timiș.

Timișorenii nu le pot vizita însă, pentru că muzeul este închis. În incinta acestuia funcționează un centru de vaccinare, iar primăria se pregătește oricum să amenajeze celebrul MultipleXity, moștenirea TM2023. STPT are multe alte tramvaie care așteaptă clasarea, garnituri care se degradează pe zi ce trece.

„Am vrut să vizitez muzeul de transport public. Din păcate acesta pare să fie închis în perioada aceasta, dar am ținut minte că o parte dintre aceste exponate se pot vedea și peste drum, lângă fostul sediu STPT de pe Take Ionescu. Știu că în urmă cu câțiva ani acolo au fost garate câteva tramvaie din anii ‘60-’70 care erau în stare bună și urmau să fie și ele expuse în muzeu. Am fost profund dezamăgit când am văzut prin gardul ruginit în ce stare au putut să ajungă în doar câțiva ani și cum își bate joc conducerea STPT de aceste vehicule istorice cu care se laudă de fiecare dată conducerea orașului. Oare nu au putut măcar să fie conservate și expuse aceste tramvaie la starea de acum patru ani când încă aveau geamuri, vopsea și lac pe ele?”, ne-a scris un cititor nemulțumit.

Tramvaiele istorice ale STPT, „ferite” de ochii lumii

STPT așteaptă clasarea unor garnituri vechi

Reprezentanții STPT spun că garniturile fotografiate de cititorul nostru așteaptă de ceva vreme clasarea. Iar mijloacele de transport celebre din muzeu au fost scoase de acolo și garate vizavi, în fostele ateliere ale societății de transport, care vor fi demolate pentru MutipleXity.

„Mijloacele de transport în comun clasate, tramvaiele istorice – Gemenele, tramvaiul tras de cai, Timiș – sunt garate de obicei în depoul de pe Take Ionescu, la Muzeul Miklosi. În această perioadă au fost mutate vizavi, în fostele ateliere. Muzeul nu este funcțional acum, pentru că acolo este un centru de vaccinare și a trecut sub egida primăriei. Pentru celelalte tramvaie, pentru care s-a demarat procedura de clasare, în cursul lunii ianuarie vom achiziționa o prelată, comanda a fost făcută deja, care să le acopere. Unele dintre ele sunt mai vechi și la un moment dat vor ajunge piese de muzeu”, ne-au declarat reprezentanții societății de transport.

MultipleXity, în șantier din 2022

La Muzeul de Transport Public „Corneliu Miklosi” ar fi trebuit să se lucreze deja. Acesta urmează să devină, alături de fostele ateliere de vizavi, noul MultipleXity, cel mai important proiect de infrastructură pentru Timișoara Capitală Culturală Europeană. Reprezentanții primăriei susțin că nu se știe exact când va fi redeschis acesta pentru public.

„Muzeul de tramvaie este parte a viitorului MultipleXity, nu va fi mutat. În actuala locație a acestuia va fi o sală de evenimente mari, iar în mod permanent muzeu. Mai mult, vis-a-vis, în clădirea de la stradă, va fi amenajată și Casa Memorială «Corneliu Miklosi», ca parte a păstrării componentei memoriale a locului. În acest moment, în incinta muzeului există un centru de vaccinare, însă încăperile folosite de acest centru sunt separate de locul unde se află, de obicei, tramvaiele. Pe de altă parte, în acest moment tramvaiele au fost mutate vis-a-vis, ca urmare a desfășurării bienalei ArtEncounters”, ne-a declarat Bogdan Marta, consilier personal al primarului Dominic Fritz.

Centrul pentru Artă, Tehnologie și Experiment MultipleXity a fost asumat de Primăria Timișoara în dosarul de candidatură pentru titlul de Capitală Culturală Europeană. Acesta va fi amenajat pe terenul primăriei, la fostul sediu și fostele ateliere ale STPT, dar și vizavi de acestea, unde se află muzeul de transport, pe bd. Take Ionescu 56-58 și 83.

Investiția este în proiectare de mai bine de un an, este estimată la 20 de milioane de euro și ar urma să fie făcută în trei ani și ceva. Acolo ar trebui să se lucreze în etape, iar reprezentanții primăriei spun că „lucrările în zona actualului muzeu vor începe în primăvară și vor dura șase luni; vorbim în principal despre lucrări de reamenajare a spațiului exterior”. Detalii, AICI!

editor Dan Oancia

Pe aceeași temă:

MultipleXity ar putea costa de fapt 20 de milioane de euro și va fi gata de tot în 3 ani și ceva. În proiectare de un an

Muzeul „Corneliu Mikloși” are autorizație ISU. Va fi parte a MultipleXity, investiția de 12 milioane de euro a Primăriei Timișoara

Trimite articolul

X
15 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Cetatean says:
    December 3, 2021 at 2:22 pm

    Rusine sa le fie celor responsabili din conducerea STPT dar si celor din primarie care au obligatia sa conserverze aceste vehicule istorice.. Puscaria ar trebui sa va manance!!

    Reply
  2. Daniel says:
    December 3, 2021 at 2:27 pm

    MultipleXity asta e tot in facere de cativa ani de zile. O gasca de incompetenti, dar cu aere de superstaruri, leaderi in te miri ce domenii, specialists, in fapt niste nulitati cu cv-uri umflate. Sifonarea banului a ajus la rang de arta. Cultura din Timisoara e aproape zero. Timisoara a ajuns un mizerabil oras din foarte multe puncte de vedere, iar cultura a devenit motiv pentru sifonarea de bani. Practic, esti un incult daca nu apreciezi ceea ce numesc ei arta, deci ai face bine sa aprecezi pe ce sparg ei banii. Nu meritam titlul de capitala culturala, probabil ca ne-au ales pentru ca nivelul coruptiei de aici permite sifonarea banului fara riscuri prea mari.

    Reply
  3. Nelu says:
    December 3, 2021 at 5:20 pm

    #revolutiabuneiguvernari

    Reply
  4. AnaP says:
    December 3, 2021 at 6:23 pm

    Pe Garii colt cu Gelu STPT a mutat rable bune de fier vechi pe care insa le-a acoperit cu prelate

    Reply
  5. Cristi Brincovan says:
    December 4, 2021 at 4:02 am

    Timisoara avea fabrica de tramvaie. In 2021 cumparam tramvaie de la Istanbul. Fabrici de paine, Fabrici Textile, Industrie Alimentara tot absolut ruinat si distrus. Ca sa facem pe plac Uniunii Europene. Si au adus Kaufland, Lidl, Mall-uri care storc bani de la fraieri. Unde sunt muncitorii din toate fabricile astea? Ca nu sunt toti la Lidl sau Kaufland casieri. Este o bataie de joc . Dar defilam ca prostii, aplaudam ca nebunii la 1 Decembrie. Ovationam schizofrenic armata criminala romana. Ne arde de targuri de craciun, de capitale culturale vai de cultura romaneasca. Tara ramane fara populatie ca se duc valuri valuri in Spania, Franta, Belgia. Dar avem palate tiganesti goale in care locuieste nimeni. Si noi vrem ….o tara ca afara…. na hai ca avem o tara din cale-afara. Bleah….

    Reply
  6. Anti_vr says:
    December 4, 2021 at 9:22 am

    Nu-i nicio problema ca si asa urmeaza mariri de taxe si impozite la anul, cresterea pretului biletelor si abonamentelor pentru servicul de transport public si extinderea si scumpirea timpar, deci sunt bani. Ca s-a cumparat o prelata si acum sunt costuri inzecite? Nu conteaza, ca avem bani din taxe. In plus mai facem si angajari pentru prieteni…

    Reply
  7. Miklosi says:
    December 4, 2021 at 11:32 am

    Din razboiul Robu vs Goia, doi semidocti doctori in toate si nimic care se legau cu lanturi de scaune a pierdut Timisoara! Unul schimba borduri, asfalta doar bulevardele centru-Soarelui si visa fantani muzicale altul desfiinta depoul din Take Ionescu ca sa construiasca manastire. Ce conta ca aveam rable pe roti parvenitii modernizau 30 de cazane vechi de 40 de ani. Acum niste politruci sifoneaza 20 milioane euro pentru modernizarea unor hale proiect ce va fi terminat cu mult dupa anul in care TM va fi capitala culturala. Viziunea … Robu & Goia

    Reply
  8. Ioan Jupanu says:
    December 4, 2021 at 1:15 pm

    Cat a fost dr.ing.Goia Ioan la conducerea Societatii de transport public, a facut si Muzeul transportului Public, a facut si Biserica pentru oamenii din zona , a facut multe si nu s-a injosit la mizeriile primatilor de atunci (vezi Robu , de care nu-si mai aduce nimeni aminte)

    Reply
    • cornel says:
      December 4, 2021 at 5:14 pm

      Ai vizitat tu acel muzeu? Muzeul facut de el nu a fost deschis NICIODATA. Biserica aia era necesara? Nu este una la 150 m in Cartan? A fost ambitia lui prosteasca si inutila sa fie Ctitor.

      Reply
    • Timis says:
      December 5, 2021 at 4:30 pm

      jupane ioan esti platit de tov dr.ing sau esti aghiotantul cu mapa?! Intamplator in aceeasi intersectie exista o alta biserica noua. Nu avea nici un drept ca in spatiul depoului sa construiasca biserica, casa parohiala si centru ecumenic determinand inghesuirea intregii activitati in depoul din Dambovita. Astazi ca director la Metropolitana foloseste autobuzele STPT dar nu vrea sa plateasca nimic. Concluzia deturnare de fonduri=infractor

      Reply
  9. Harap Alb says:
    December 5, 2021 at 9:42 am

    Eu unul astept deschiderea muzeului naval.

    Reply
  10. carol says:
    December 5, 2021 at 11:45 am

    Bunurile culturale trebuiau conservate conform legii 182 din 25.10.2020 referitoare la protejarea patrimoniului cultural national mobi. Legea mentioneaza la “Capitolul III Pastrarea, depozitarea si asigurarea securitatii bunurilor culturale mobile, Art 22 (1) Proprietarii, titularii altor drepturi reale sau ai dreptului de administrare, precum si detinatorii cu orice titlu ai bunurilor culturale mobile clasate au urmatoarele obligatii:
    a) sa asigure cele mai bune conditii de pastrare, conservare şi, după caz, de depozitare a bunurilor, prevenind orice degradare, deteriorare sau distrugere a acestora;”
    Incalcarea acestei prevederi este prevazuta la “Capitolul IX Contraventii si infractiuni, Sectiunea a 2-a, art. 67 – (1) Degradarea, aducerea in stare de neintrebuintare sau distrugerea unui bun cultural mobil clasat ori impiedicarea luarii masurilor de conservare sau de salvare a unui astfel de bun, precum si inlaturarea masurilor luate constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani. (2) Tentativa se pedepseste.”
    respectiv “art. 68 Degradarea, aducerea in stare de neintrebuintare sau distrugerea din culpa a unui bun cultural mobil clasat constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la o luna la un an sau cu amenda de la 3.000.000 lei la 15.000.000 lei.

    Reply
  11. carol says:
    December 5, 2021 at 11:47 am

    Din ce vedem este vorba despre incalcarea legii, bunurile nu sunt depozitate si protejate. Probabil ca o amenda nu reprezinta o problema nici pentru PMT, nici pentru societatea subordonata acestia – STPT. Solutia lor va fi una simpla: o marire de impozite, o majorare a taxelor “sistemului de parcare” asa incat suma va fi usor de acoperit. Faptul ca Timisoara ramane fara patrimoniu nu conteaza pentru cei ce administreaza orasul sau societatea de transport. E remarcabil cum cultura tehnica nu conteaza intr-o “capitala a culturii”, iar piese autentice sunt distruse cu buna stiinta.

    Reply
  12. Carol says:
    December 6, 2021 at 9:15 am

    Desi Muzeul Miklosi este o institutie de cultura cu profil tehnic, acest aspect nu a interesat nici una din cele doua administratii de dupa 2012. Din contra, s-a inceput treptat distrugerea acestuia si a bunurilor culturale existente, dorindu-se utilizarea spatiului pentru proiectul Multiplexity ce trebuia amplasat intr-o alta locatie. In acest moment se prezinta ca o mare realizare “protejarea vehiculelor din colectie cu huse”. Aceasta nu reprezinta o solutie de protejare, ci una de continuare a distrugerii. Husele impiedica ventilarea si grabesc procesul de distrugere. Nu este prima data cand STPT incearca sa distruga vehicule istorice, presa locala a subliniat aceste intentii si in trecut.
    Comunicatul sau raspunsul STPT reprezinta un neadevar. Spre exemplu, vagonul utilitar ce apare in prima fotografie din galerie, este un bun clasat, nu unul ce asteapta clasarea si ca atare trebuia pastrat in anumite conditii. Confirmarea clasarii acestui bun se poate vedea pe site-ul CIMEC, unde este mentionat ca acesta e clasat ca TEZAUR, conform ordinului de clasare Nr. 2631 / 24.09.2014. In aceeasi situatie sunt si alte bunuri clasate si neconservate.

    Reply
    • top_gop says:
      December 6, 2021 at 10:18 am

      Esti prea documentat pentru cei din Uniunea SALVATI Romania. Astia mai mult de doua sloganuri pentru semidocti nu pot procesa. Sa fie bine sa nu fie rau, Dragggniiiaaa la puscarie. Problem solved, Romania e salvata gata.

      Reply
  13. Cele mai citite știri

    1
    Bărbat de 63 de ani reținut pentru că a spart mai multe geamuri în Giroc și Chișoda
    2
    Proiectul Magistralei Verzi, aprobat în faza de SF. Nu puteau lipsi discuțiile despre locurile de parcare eliminate
    3
    Alertă sanitară: 17 vârstnici din căminele Lenauheim și Cenad, internați la Spitalul Municipal Timișoara
    4
    Un șofer băut s-a urcat la volan, a refuzat recoltarea de probe și a fost reținut de către polițiștii din Timiș
    5
    Liderii inovației digitale se reunesc la Timișoara. Prima ediție „West Digital and Innovation Summit” la UVT
    6
    Legendă a cinematografiei iugoslave, Karpo Godina, invitat la Timișoara pentru o retrospectivă și un masterclass
    7
    Premierul Ilie Bolojan nu susține creșterea salariului minim în 2026
    8
    Parada costumelor de Halloween, teatru de păpuși, festivalul jocurilor de societate, în acest weekend, la Iulius Town
    9
    Dezinformare online: „Jandarmeria a început să bată femeile”
    10
    Biopsia lichidă, o metodă modernă de diagnostic și monitorizare a cancerului, utilizată la Spitalul Victor Babeș Timișoara

    Cele mai noi știri

    Sănătate

    Alertă sanitară: 17 vârstnici din căminele Lenauheim și Cenad, internați la Spitalul Municipal Timișoara

    Capitală Culturală

    Festivalul Lights of the Village de la Muzeul Satului Bănățean ajunge la final. Cine urcă pe scenă în weekend

    Ştiri din Timiș

    Enigma Plant - peste 20 de ani de tradiție, natură și inovație în suplimente!

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Avatar: Fire and Ash”, un nou capitol din saga lui James Cameron

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Pentru al 32-lea an la rând, Alaiul Colindătorilor a animat zona centrală a Timișoarei

    Ştiri din Timiș

    Cum alegi soluția ideală pentru încălzirea locuinței

    Lugoj

    FOTO. Noul internat al Centrului pentru Educație Incluzivă „Alexandru Roșca” din Lugoj, aproape de deschidere

    Lugoj

    FOTO. Aquatim începe spălarea rețelei de apă din Lugoj. Primele teste, realizate cu succes

    Ştiri din Timiș

    Sirenele libertății vor răsuna la Timișoara, în semn de omagiu adus eroilor Revoluției din 1989

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara ajustează taxele și impozitele locale pentru 2026, în urma modificărilor legislative
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici