Cu o lungime de 10 km, drumul de legătură A1-DN69 este construit la profil de drum național cu 4 benzi – două benzi pe sens – și va permite un acces mult mai rapid între autostradă și Timișoara.
Contractul pentru finalizarea construcției are o valoare de 238,88 milioane de lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
„Îi mulțumesc doamnei director și domnului președinte al Consiliului Județean fiindcă m-au invitat astăzi aici, respectând ceea ce obișnuiam să fac în acei trei ani în care am fost ministru al Transporturilor, și anume, cu o zi-două înainte de inaugurarea unui proiect, cum e cazul și aici, mergeam pe teren să spunem ultimele lucruri. Este un proiect pe care, într-o proporție foarte mare, l-am gestionat împreună cu doamna director, atâta timp cât am fost ministru – de aceea și țin la el, nu doar pentru că sunt timișean. Felicit constructorul care a preluat acest proiect de la prima firmă și care a reușit foarte repede să facă expertiza și să desfășoare lucrările cu bine, până la stadiul în care au ajuns astăzi. […] În două zile, acești 10 km vor fi dați în circulație”, a spus Sorin Grindeanu, președinte al Camerei Deputaților.
Președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, a spus că și celelalte șantiere sunt „în linie dreaptă”.
Timișul beneficiază de investiții substanțiale în acești ani, însă trebuie spus și că la 15 ani de la inaugurarea autostrăzii A1, Timișoara-Nădlac, Timișoara beneficiază în sfârșit de o descărcare în apropiere de zona Sânandrei. […] La Covaci și Cernăteaz vom avea tot un fel de descărcare, ca să îi zic așa; acum vorbim cu primăriile localităților pentru a prelua drumurile și să le reabilităm, pentru ca accesul pe autostradă să fie facil. În rest, toate celelalte șantiere sunt în linie dreaptă; și centura de Vest, și dublarea la două benzi a centurii de Nord, și pasajele de la Boilor și de la Calea Urseni. Sunt în diferite etape și în perioada următoare vor începe efectiv lucrările pe unele, pe altele se vor și finaliza”, a declarat Simonis.
Luni dimineață se va face o deviere parțială de trafic, pentru a se realiza racordul la DN69, iar luni după-masă va fi dat drumul la trafic.
Istoricul lucrărilor
Vă reamintim, primul contract pentru descărcarea de pe A1 de la Sânandrei – așa cum este cunoscut tronsonul de 10 km – a fost semnat cu firma italiană Todini Costruzioni S.p.A, dar a fost reziliat în august 2023 pentru că mai mult nu se lucra.
La licitația pentru noul contract – lansată în octombrie 2023 – au fost depuse mai multe oferte. La începutul anului 2024, DRDP Timișoara anunța un câștigător, dar după contestație a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A. (Strabag).
În iulie 2024 a fost semnat contractul, iar în august a fost emis ordinul de începere a lucrărilor și predat amplasamentul.
În octombrie au apărut și primele utilaje pe șantier. Termenul inițial de finalizare era finalul lunii august, dar acesta a fost prelungit până pe 10 octombrie 2025.
La începutul lunii februarie, lucrările erau finalizate în proporție de 42%. Până spre finalul lunii martie, s-a ajuns aproape la jumătate. La început de iunie, procentul de finalizare era de 65%, iar la început de august se trecea de 80%.
Pe aceeași temă:
VIDEO. Lucrările la noua descărcare de pe A1, la 92%. Trebuie finalizate într-o lună
Trimite articolul
XNu înțeleg ce caută dul Alfred , dar nici dul Grindeanu nu prea are ce caută! Dar Alfred e culmea cum spune în multe interviuri ca el face , drege proiectul lărgirea la patru benzi Centura Nord și acum apare și la drumul de legătură🙈.Duce lumea in eroare , consiliul județean nu are niciun rol pe drumurile naționale, e doar politica urata!!
pai grindeanu anunta ca va fi gata in august, apoi in septembrie, iar acum suntem in octombrie
-
Dl. Grindeanu a uitat sa-si dea jos si sa ascunda ceasul… :):):)
Excelent, aceste investitii ne dezvolta.
DECI ACEL RACORD NU L-AU FACUT DAR AU VENIT SĂ SE LAUDE CU PRESA SI SA FACA POZE🤣🤣
Felicitari Drula pentru atragerea fondurilor europene!
Pai ziceati ca se da drumul vineri, da vad ca fara vizita infatuatului de Grindeanu nu s-a dat drumul.
Un penibil, oricum dupa ce a durat peste 4 ani, amanarea asta nu cred ca-i aduce voturi in plus din partea timisorenilor.
Buna treaba asta da cu drumul expres Lugoj Severin ce ati avut . Daca ramanea proiectul intial cred ca se lucra deja la el asa de 5 ani tot proiecteaza la indicatiile domnului Grindeanu.
Foarte bine ca s-a tinut grindeanu de ei sa termine. Si inspirata decizie ca a reziliat cu italienii.
Un rahat au facut acolo. Nu are nici o logica ce e facut, inainte ieseam dinspre Sanandrei fara nici o problema. Acum dupa marea imbunatatire stam la coada sa iesim de acolo si se face coada de 200-300 m. Mare avantaj avem bani cheltuiti fara cap.