Noutatea ar fi, de fapt, avizarea studiului de fezabilitate în comisia tehnico-economică a municipalității și faptul că indicatorii aferenți documentației urmează să fie supuși aprobării în Consiliul Local. Urmează, după aceea, pregătirea documentației aferente cererii de finanțare europeană.
„Calea Șagului este astăzi una dintre cele mai aglomerate artere din Timișoara, supraîncărcată de mașini. Prin Magistrala Verde schimbăm această realitate: prioritizăm transportul public, creăm culoare dedicate pentru pietoni și biciclete și amenajăm mai mult spațiu verde de calitate. Este un pas esențial în strategia noastră de a transforma Timișoara într-un oraș mai verde și mai prietenos cu oamenii. Prin acest proiect, întregul culoar va fi reconfigurat, iar timișorenii vor câștiga spații publice moderne și sigure”, a declarat primarul Dominic Fritz.
foto: PMT
Benzi pentru autobuze, piste de biciclete și trotuare modernizate
Coridorul de mobilitate „Magistrala Verde”, adică legătura bulevardul 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului, aduce mai multe noutăți. Printre altele, va introduce benzi dedicate transportului public pe aproape toată lungimea coridorului – cu excepția sectorului dintre străzile Pavel Ungureanu și Glad.
„Numărul benzilor auto va fi adaptat la lățimea fiecărui tronson: acolo unde spațiul este limitat, cum este între Piața Mocioni și Bulevardul Dragalina, va rămâne câte o bandă pe sens, iar în zonele mai generoase, precum segmentul dintre Bulevardul Rebreanu și Shopping City, vor fi păstrate câte două benzi auto pe sens”, mai precizează reprezentanții primăriei.
Magistrala Verde va reconfigura, în total, o suprafață de peste 114.000 de metri pătrați de spațiu urban, din care aproape jumătate carosabil. Vor fi amenajați cinci kilometri de piste de biciclete și reamenajați aproape 20.000 de metri pătrați de trotuare. Și suprafața cu zone verzi vor crește, de la circa 14.000 de metri pătrați la peste 16.000 mp.
Valoarea estimată a investiției este de 165.191.258 lei, fără TVA, adică aproape 200 de milioane de lei sau 40 de milioane de euro, cu TVA. Durata de execuție va fi de 36 de luni.
Vă reamintim, proiectul Magistralei Verzi a fost sistat în anul 2023, pentru a putea fi corelat cu regenerarea urbană a Pieței Mocioni. Altfel, contractul de proiectare (DALI și PT) fusese semnat în septembrie 2022 cu firma FIP Consulting din București, care avea la dispoziție 10 luni pentru întocmirea documentației. Firma a câștigat licitația cu o ofertă de 986.990 de lei.
În toamna anului trecut, proiectul care va transforma Calea Șagului fusese declarat de „utilitate publică” pentru a fi mai ușor de avizat.
Trimite articolul
XNu cred că se va face acest proiect,au trecut 3 ani de când l-au anunțat și nimic
Idioti progresisti. Partea proasta e ca ne afecteaza pe toti aceste tampenii.
Si Ceaușescu a făcut Magistrala Albastră.
Îmi place că în poze, reprezentative pentru scopul investiției, traficul este mult mai lejer și rezolva aglomerația din zilele noastre…..sau? :))))))
vor mai trece 5 ani pana sa avem un transport in comun decent, cu benzi dedicate pentru autobuze in totalitate….incredibil ce adminisratii incompetente de-alungul anilor la timisoara. nu ai tu niste linii dintr-o parte intr-alta a orasului
-
Mai pune în plus vreo 20 de ani.
A mai fost o încercare de genul asta cu banda dedicata pentru autobuze, și era coloana de mașini din piata Sinaia până la pod pe sagului, și s a renunțat imediat
Va dați seama ce va fi în fata la colegiul bănățean dacă rămâne o singura banda pentru mașini. Cel mai bine este doar asfaltat nou, semafoare sincronizate și sensul giratoriu de la Iuliu maniu regândit
-
Astfel de masuri se pregatesc bine si timpuriu, cu analize si masuri aditionale. Dupa ce se va face asa ceva, nu vor fi decat urmatoarele variante:
– cine sta pe sate isi va da copiii la scoala in sat sau va reveni in Timisoara si isi va lua locuinta la max 1-2 km de scoala dorita.
– zona metropolitana va avea un orar de autobuze mult mai dens pana in Timisoara, sau poate doar pana in zone de park and ride, de unde transportul in comun urban sa circule ca furnicile.Daca vor fi astfel de trasee care sa garanteze un ritm decent al traseelor de autobuz in oras, atunci orarul poate fi mai dens si cu mai putini soferi si mai putine autobuze, poti genera un nivel decent al transportului public.
Ca lumea sa comute la transportul public si bicicleta, trebuie ca un timp masina sa fie imposibil de folosit in zona centrala: pret parcare, taxe verzi etc.
S-a mai încercat asta, va fi un fiasco
Atâta timp cât Calea Șagului va rămâne cu 2 benzi, nu am nicio problemă.
Până se apucă de această lucrare, o să avem disponibil pentru tranzit pe axa nord-sud încă un drum plus centura de Vest. În zona Sinaia vor circula doar cei care vor avea treabă pe acolo.
Bine ca pentru “artere” aveti bani dar pt rezolvarea parcarilor din cartire nu sunt….doar amenzi ,gropi, capace scufundate, si binenteles voturi. Abia astept sa ma mut …in padure…mai bine ma lupt cu un urs decat cu directori pusi politic si “manageri” fara experienta si logica in dezvoltare