Tunelurile de pe sectorul Margina – Holdea se află la granița dintre județele Timiș și Hunedoara.
Cele două structuri vor fi unice în România prin prisma deschiderii foarte mari de intrare. De pe autostrada A1 se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență, ceea ce înseamnă o lățime totală de 11,35 metri pe sens.
„Din toate discuțiile cu constructorul, din martie se va intra la săparea efectivă a tunelelor, ceea ce e un lucru bun. O altă temă pe care sper să o închidem în lunile care vin. Suntem în termen, oricum. În martie se va începe la săparea tunelelor”, a afirmat, joi, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Potrivit DRDP Timișoara, când va începe forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor „umbrele de țevi” înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 de centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret. Se va lucra cu asigurarea unor măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor.
Specialiștii în geologie vor fi mereu pe șantier pentru a clasifica natura terenului și indicarea tehnologiei de execuție.
Vă reamintim, contractul cu asocierea care realizează lucrările – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT – a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA (2,2 miliarde de lei sau 436 de milioane de euro, cu TVA), finanțarea fiind prin PNRR. Contractul are o durată de 165 de luni: 11 pentru proiectare, 34 pentru execuție și 120 de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier. Au existat câteva dubii legate de finalizarea în termen – până la finalul lui 2026 – și eventuala pierdere a banilor din PNRR.
Totuși, la vizita din luna mai de pe șantier, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, anul trecut, dădeau noi asigurări că nu va fi cazul.
În octombrie 2024, odată cu apariția pe șantier și a echipele de la Euro-Asfalt, au putut începe propriu-zis ultimele pregătiri pentru lucrările la partea de tuneluri.
Trimite articolul
XCu 370 de milioane de euro ne faceau chinezii tunel de metrou pe 2 etaje de la Timisoara la Bururești. Cine a văzut urși în zona asta?
-
Niciodata si nimeni nu a vazut ursi in aceasta zona ! Sunt localnici seniori ,contemporani cu noi,care au trait in zona si asta au spus ! Dar asa se fura banii !!!
-
Poveștile cu urși sunt scuzele penibile ale USL ca nu au vrut să facă tunelul. Nu există nici unde în lume tunel ecologic de 1km. Nu s-a vrut, ca doar nu o sa avem o legătură strategică pe autostrada din vest pina în centrul RO. ( a se vedea rusofilia accentuata a multora din clasa politică, varianta blinda, ca aia reala e realmente de trădare a intereselor naționale)
-
Ai ideie cat costa un kg de fier, domnu'”inginer”?
-
Toti avem idee. Avem idee si despreevolutia pretului la ciment, mana de lucru, proiecte, etc. Despre toate avem idee ca sunt muuuult mai scumpe decat acum 10-15 ani. Avem idee si despre cat am pierdut si economic si dpdv uman (morti si mutilati in accidente) in acesti ani. Avem idee si despre cata poluare a fost generat de devierea traficului. Si avem idee si despre cat au castigat acele asa zis asociatii de activisti (de partid?) ce s-au opus construirii. Si avem idee si cine a avut de castigat prin acest rau colosal facut Romaniei. Suntem plini de idei. Вы понимаете?
-
-
Tu sigur nu! Ca te papa ursu!
Da, ca la noi, se lucrează fără a se respecte legea în privința circulație rutiere pe DC 100.
Drumul este plin de utilaje grele neînmatriculate care circulă cu viteză și îl murdăresc cu foarte multe pământ.
Utilajele care lucrează în proximitatea drumului au reflectoare foarte puternice pe timp de noapte și se crează un efect de orbire a participanților la trafic.
Sun momente când drumul este blocat drumul din cauza cisternelor care alimentează utilajele cu toate că există drum tehnic paralel cu aceasta.
Drumul este îi undat de o vale din zonă care a fost înfundă la propriu cu fundația autostrăzii. Când temperaturile sunt negative, este foarte mult polei în zonă.
Am făcut nenumărate sesizări la Primăria Margina, poliția Timiș, ISU Timiș.
Situația este din ce în ce mai periculoasă pentru participanți la traficul dintre Margina și Coșteiul de Sus.
Cand vad tot felul de stiri de genul incepe sa nu mai imi pasa de ursi de incalzirea globala de nimic din toata nebunia asta care se pare ca ne face noua in prezent viata mai grea..avem sansa sa evoluam dar ne legam de rahaturi ecologiste, fauna si etc.. pe bune
In vestul Europei am văzut pasaje peste autostrada care erau pline de vegetație, special destinate animalelor care vor sa traverseze.
Cred ca și la noi putea fi o soluție și sigur era mai ieftina lucrarea și mai rapid de finalizat.
am un ONG care cere tuneluri pentru elefanti, opriti iarasi lucrarile? Taica, v-ati damblagit, ursi la Deva!
Si daca tot va doare de cei 2-3 posibili ursi, forati cateva treceri la sectiune de 1000mm si dati drumul autostrazii, ca mi-ati rupt masina si mi-ati consumat gazul!
Academicienilor!!!
Ideea e de a lungi la maxim finalizarea acestei autostrazi( și nu doar a acesteia ) spre a fi garantate încă mult de acum în viitor posturi bine plătite la CNAIR și în ministerul transporturilor! Pentru ursi( dacă exista , erau suficiente pasarele din 500 în 500 de metri!
Duma cu urșii este ca să se acopere incompetența celor care au respins soluția inițială cu tunel și au decis să taie dealurile în două pe motiv de costuri. Citiți un pic despre toată istoria A1.