tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Execuția tunelurilor pentru urși de pe autostrada A1 Lugoj – Deva începe la primăvară

Execuția tunelurilor pentru urși de pe autostrada A1 Lugoj – Deva începe la primăvară

De Diana Lupulescu
la 24 January 2025 11:52 Reactualizat la: 24 January 2025 11:54
12 Comentarii

Execuția tunelurilor pentru urși de pe autostrada A1 Lugoj – Deva începe la primăvară

Foto: arhivă
24 January 2025 11:52 Reactualizat la: 24 January 2025 11:54
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a anunțat, joi, la Timișoara, că forarea „tunelurilor pentru urși” de pe autostrada A1 Lugoj – Deva va demara în luna martie.
Scris de Diana Lupulescu - Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a anunțat, joi, la Timișoara, că forarea „tunelurilor pentru urși” de pe autostrada A1 Lugoj – Deva va demara în luna martie.

Trimite articolul

X

Tunelurile de pe sectorul Margina – Holdea se află la granița dintre județele Timiș și Hunedoara.

Cele două structuri vor fi unice în România prin prisma deschiderii foarte mari de intrare. De pe autostrada A1 se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență, ceea ce înseamnă o lățime totală de 11,35 metri pe sens.

„Din toate discuțiile cu constructorul, din martie se va intra la săparea efectivă a tunelelor, ceea ce e un lucru bun. O altă temă pe care sper să o închidem în lunile care vin. Suntem în termen, oricum. În martie se va începe la săparea tunelelor”, a afirmat, joi, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Potrivit DRDP Timișoara, când va începe forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor „umbrele de țevi” înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 de centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret. Se va lucra cu asigurarea unor măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor.

Specialiștii în geologie vor fi mereu pe șantier pentru a clasifica natura terenului și indicarea tehnologiei de execuție.

Vă reamintim, contractul cu asocierea care realizează lucrările – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT – a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.

Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA (2,2 miliarde de lei sau 436 de milioane de euro, cu TVA), finanțarea fiind prin PNRR. Contractul are o durată de 165 de luni: 11 pentru proiectare, 34 pentru execuție și 120 de garanție a lucrărilor.

Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier. Au existat câteva dubii legate de finalizarea în termen – până la finalul lui 2026 – și eventuala pierdere a banilor din PNRR.

Totuși, la vizita din luna mai de pe șantier, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, anul trecut, dădeau noi asigurări că nu va fi cazul.

În octombrie 2024, odată cu apariția pe șantier și a echipele de la Euro-Asfalt, au putut începe propriu-zis ultimele pregătiri pentru lucrările la partea de tuneluri.

Trimite articolul

X
Taguri:
A1 ,
Sorin Grindeanu ,
tuneluri ursi
12 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. societatea_civila says:
    January 24, 2025 at 2:00 pm

    Cu 370 de milioane de euro ne faceau chinezii tunel de metrou pe 2 etaje de la Timisoara la Bururești. Cine a văzut urși în zona asta?

    Reply
    • localnic says:
      January 24, 2025 at 5:40 pm

      Niciodata si nimeni nu a vazut ursi in aceasta zona ! Sunt localnici seniori ,contemporani cu noi,care au trait in zona si asta au spus ! Dar asa se fura banii !!!

      Reply
    • Xxx says:
      January 24, 2025 at 6:58 pm

      Poveștile cu urși sunt scuzele penibile ale USL ca nu au vrut să facă tunelul. Nu există nici unde în lume tunel ecologic de 1km. Nu s-a vrut, ca doar nu o sa avem o legătură strategică pe autostrada din vest pina în centrul RO. ( a se vedea rusofilia accentuata a multora din clasa politică, varianta blinda, ca aia reala e realmente de trădare a intereselor naționale)

      Reply
    • Daniel says:
      January 25, 2025 at 9:21 am

      Ai ideie cat costa un kg de fier, domnu'”inginer”?

      Reply
      • marius says:
        January 27, 2025 at 9:45 am

        Toti avem idee. Avem idee si despreevolutia pretului la ciment, mana de lucru, proiecte, etc. Despre toate avem idee ca sunt muuuult mai scumpe decat acum 10-15 ani. Avem idee si despre cat am pierdut si economic si dpdv uman (morti si mutilati in accidente) in acesti ani. Avem idee si despre cata poluare a fost generat de devierea traficului. Si avem idee si despre cat au castigat acele asa zis asociatii de activisti (de partid?) ce s-au opus construirii. Si avem idee si cine a avut de castigat prin acest rau colosal facut Romaniei. Suntem plini de idei. Вы понимаете?

        Reply
    • Nealcosu says:
      January 25, 2025 at 10:09 am

      Tu sigur nu! Ca te papa ursu!

      Reply
  2. Cosmin says:
    January 24, 2025 at 6:00 pm

    Da, ca la noi, se lucrează fără a se respecte legea în privința circulație rutiere pe DC 100.

    Drumul este plin de utilaje grele neînmatriculate care circulă cu viteză și îl murdăresc cu foarte multe pământ.
    Utilajele care lucrează în proximitatea drumului au reflectoare foarte puternice pe timp de noapte și se crează un efect de orbire a participanților la trafic.

    Sun momente când drumul este blocat drumul din cauza cisternelor care alimentează utilajele cu toate că există drum tehnic paralel cu aceasta.

    Drumul este îi undat de o vale din zonă care a fost înfundă la propriu cu fundația autostrăzii. Când temperaturile sunt negative, este foarte mult polei în zonă.

    Am făcut nenumărate sesizări la Primăria Margina, poliția Timiș, ISU Timiș.

    Situația este din ce în ce mai periculoasă pentru participanți la traficul dintre Margina și Coșteiul de Sus.

    Reply
  3. dan says:
    January 25, 2025 at 7:10 am

    Cand vad tot felul de stiri de genul incepe sa nu mai imi pasa de ursi de incalzirea globala de nimic din toata nebunia asta care se pare ca ne face noua in prezent viata mai grea..avem sansa sa evoluam dar ne legam de rahaturi ecologiste, fauna si etc.. pe bune

    Reply
  4. Ionut says:
    January 25, 2025 at 9:48 am

    In vestul Europei am văzut pasaje peste autostrada care erau pline de vegetație, special destinate animalelor care vor sa traverseze.
    Cred ca și la noi putea fi o soluție și sigur era mai ieftina lucrarea și mai rapid de finalizat.

    Reply
  5. Daca says:
    January 25, 2025 at 11:38 am

    am un ONG care cere tuneluri pentru elefanti, opriti iarasi lucrarile? Taica, v-ati damblagit, ursi la Deva!
    Si daca tot va doare de cei 2-3 posibili ursi, forati cateva treceri la sectiune de 1000mm si dati drumul autostrazii, ca mi-ati rupt masina si mi-ati consumat gazul!
    Academicienilor!!!

    Reply
  6. Horia Hotaran says:
    January 25, 2025 at 6:01 pm

    Ideea e de a lungi la maxim finalizarea acestei autostrazi( și nu doar a acesteia ) spre a fi garantate încă mult de acum în viitor posturi bine plătite la CNAIR și în ministerul transporturilor! Pentru ursi( dacă exista , erau suficiente pasarele din 500 în 500 de metri!

    Reply
  7. SKBjull says:
    January 25, 2025 at 8:32 pm

    Duma cu urșii este ca să se acopere incompetența celor care au respins soluția inițială cu tunel și au decis să taie dealurile în două pe motiv de costuri. Citiți un pic despre toată istoria A1.

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    Napoleon Tiron: un artist-spectacol, un premiu mare și o seară de poveste
    2
    CJ Timiș încurajează timișenii să semnaleze incidente de integritate
    3
    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița
    4
    CJT atacă decizia RETIM de a-și muta sediul la Oradea. La mijloc este un HCL
    5
    Focar de Pestă Porcină Africană confirmat în comuna Gottlob
    6
    Horoscop săptămâna 24-30 noiembrie
    7
    Ministerul Sănătății propune modificări ale regulamentului pentru secțiile ATI, în urma analizelor realizate în ultimele luni
    8
    Accident în lanț pe Calea Aradului din Timișoara, provocat de un șofer beat. O tânără a ajuns la spital
    9
    Curtea de Apel București anulează rezultatul licitației pentru noul stadion „Dan Păltinișanu” și obligă CNI la reevaluarea ofertelor
    10
    21 noiembrie - Intrarea în Biserică a Maicii Domnului

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița

    Capitală Culturală

    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium

    Ştiri din Timiș

    Toleranță zero la articole pirotehnice. Poliția Locală Moșnița Nouă anunță amenzi mari și pedepse cu închisoarea

    Ştiri din Timiș

    Fântâni arteziene, piațetă nouă și mai mult spațiu verde. Sânnicolau Mare își modernizează centrul cu o investiție majoră

    Eveniment

    Bărbat reținut după ce și-a bătut concubina și i-a blocat ieșirea din casă

    Ştiri din Timiș

    Salt spre viitor: UVT primește fonduri strategice și demarează un proiect energetic de referință în Dumbrăvița

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 6 decembrie

    România

    Sfântul Nicolae: tradiții și obiceiuri păstrate cu sfințenie în gospodăriile românilor

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici