tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Dispar trotinetele STPT din Timișoara. Costurile, „prea ridicate pentru a menține serviciul viabil"

Dispar trotinetele STPT din Timișoara. Costurile, „prea ridicate pentru a menține serviciul viabil"

De Cristian Mîrț
la 18 March 2025 09:50
18 Comentarii

Dispar trotinetele STPT din Timișoara. Costurile, „prea ridicate pentru a menține serviciul viabil"

foto: Tion
18 March 2025 09:50
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) anunță că din acest an nu va mai scoate trotinetele electrice pe stradă. Reprezentanții vorbesc de numărul mic de utilizatori și costurile relative prea ridicate.
Scris de Cristian Mîrț - Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) anunță că din acest an nu va mai scoate trotinetele electrice pe stradă. Reprezentanții vorbesc de numărul mic de utilizatori și costurile relative prea ridicate.

Trimite articolul

X

Trotinetele electrice ale STPT au fost puse la dispoziția timișorenilor de firma de transport public începând cu anul 2019. La șase ani distanță, reprezentanții STPT explică de ce renunță la serviciul „TroTM”.

„Puțini utilizatori: doar 350 de persoane pe lună și 1.060 pe an au folosit trotinetele, un număr insuficient pentru a justifica continuarea serviciului.

Costuri mari: funcționarea TroTM a generat cheltuieli anuale de 958.000 de lei, incluzând întreținerea, reparațiile și salariile. În raport cu numărul mic de utilizatori, aceste costuri sunt prea ridicate pentru a menține serviciul viabil”, anunță STPT.

Totuși, compania precizează că menține serviciul de biciclete VeloTM, „o opțiune accesibilă și sustenabilă pentru transport alternativ”. Sistemul include 500 de biciclete, disponibile în 34 de rasteluri amplasate în stațiile STPT din oraș și în 9 stații de vaporetto de-a lungul canalului Bega.

Vă reamintim, serviciul TroTm a fost inaugurat în aprilie 2019, în prezența fostului primar Nicolae Robu. De atunci, în fiecare an, cei de la STPT le retrăgeau iarna și reintroduceau vara, odată cu bicicletele VeloTM.

Trimite articolul

X
Taguri:
stpt ,
trotinete ,
TroTM
18 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. gogu says:
    March 18, 2025 at 9:54 am

    parca scopul era sa reduca poluarea si sa ne scape de trafic. vai vai

    Reply
    • Orașul Timișoara says:
      March 18, 2025 at 10:40 am

      Era….Primar pro eco!? :)) Nu prea

      Reply
    • dap says:
      March 18, 2025 at 1:35 pm

      dap, sunt firme care abia asteapta sa ofere acest serviciu de “reducere a poluarii”😂 contra cost

      Reply
      • Orașul Timișoara says:
        March 18, 2025 at 5:06 pm

        Îți răspund eu, primăria in parteneriat cu BCR etc vor pune si trotinete in rastel pe lângă biciclete :)) desigur pe bani..

        Reply
    • Io says:
      March 18, 2025 at 2:02 pm

      Scopul folosirii trotinetelor electrice e același. Doar ca stpt a considerat ca nu se justifica continuarea folosirii lor din motivul ca timișorenii nu le folosesc prea mult. De ce nu le folosesc? Întreabă oamenii pe strada. E bine ca se renunță la ele? Asta e o alta problema, care se discuta cu șoferul care sta lângă tine la semafor. Ai prins-o?

      Reply
  2. Nelu says:
    March 18, 2025 at 10:57 am

    Dispar trotinetele STPT din Timișoara = revolutia bunei guvernari

    In alta ordine de idei: Ce se mai aude de lupta lui Fritz si a usr impotriva mafiei imobiliare rrome?

    Reply
    • panaite says:
      March 18, 2025 at 12:33 pm

      Le-a facut parcare privata din strada Cezar.Si e pace.Pana la urmatoarele alegeri.CAnd razboinicul de facebook se va activa din nou pentru …..

      Reply
  3. stptoglumabunapttm says:
    March 18, 2025 at 12:51 pm

    STPT anunță că serviciul de trotinete electrice TroTM va fi retras, invocând eficiența scăzută și sustenabilitatea economică, dar cifrele prezentate ridică semne de întrebare. Cum s-a ajuns la cifra de „doar 350 de utilizatori pe lună și 1.060 pe an”? Dacă împărțim 1.060 la 12 luni, rezultă o medie de 88 de utilizatori pe lună, nu 350. Cum au fost calculate aceste cifre? Serviciul TroTM a fost lansat în 2019, dar în perioada pandemiei (2020-2021) utilizarea transportului public a fost redusă. A fost luată în considerare această perioadă? Cifrele sunt pentru 2023 sau o medie generală de la lansare? Cum s-au schimbat numerele din 2019 până în prezent? Cum este detaliată suma de 958.000 de lei cheltuită anual pentru TroTM? Cât din acest total reprezintă întreținerea trotinetelor, cât s-a cheltuit pe reparații și cât au reprezentat salariile? Câți angajați au fost implicați în administrarea serviciului? Este această sumă justificată raportat la flotă și utilizatori? Câte trotinete funcționale au fost disponibile în fiecare an? Cât a fost costul per trotinetă și cum se compară cu alte orașe care au servicii similare? De ce nu există o comparație cu alte servicii ale STPT? Cât costă anual serviciul VeloTM și care este numărul de utilizatori raportat la cheltuieli? Comparativ, cât costă întreținerea autobuzelor, tramvaielor sau a vaporettelor per utilizator? A fost analizată o variantă mai eficientă înainte de eliminare? S-a luat în calcul monetizarea serviciului către companie? S-au făcut eforturi pentru atragerea mai multor utilizatori prin promovare, tarife ajustate sau stații suplimentare? De ce nu a existat o consultare publică înainte de a lua această decizie, având în vedere că TroTM a fost finanțat din bani publici? Fără o detaliere clară a costurilor și o analiză comparativă, decizia de eliminare a TroTM pare mai degrabă administrativă decât economic justificată.

    Reply
    • bula says:
      March 18, 2025 at 5:28 pm

      Nu as vrea sa te contrazic dar nu împărți la 12 luni, deoarece trotinetele, ca și bicicletele, ca și vaporeturile (eu am vrut sa scriu asa),nu funcționează 12 luni pe an.

      Reply
      • Orașul Timișoara says:
        March 18, 2025 at 5:40 pm

        Tot nu dă calculul daca împărțim la lunile corecte de utilizare care sunt 8 luni pe an, restul lunilor sunt depozitate, 1060:8 =132…nu 88 ca in articol :)) cineva din Stpt este Gică contra

        Reply
        • bula says:
          March 18, 2025 at 8:03 pm

          Eu nu am spus ca rezultatul va fi cel declarat de stpt. Doar am atras atentia mijloacele de transport puse la dispozitie de catre stpt, nu circula tot timpul anului.

          Reply
    • Eu says:
      March 26, 2025 at 3:54 pm

      Pt că iarna nu merg, în unele luni, când e frumos afara merg mai mulți să zicem aprilie 350 de oameni și în alte luni când e prea cald/prea frig merg putini, pot sa fie luni cu 2 utilizari de exp, ce-i așa greu?

      Reply
  4. Jimmy says:
    March 18, 2025 at 12:56 pm

    Bine ca scapam de acest pericol public. Ba pe trotuar, na pe carosabil, viteza, trebuie sa fugi fin calea lor

    Reply
    • bula says:
      March 18, 2025 at 5:29 pm

      Ai scăpat de cele ale stpt-ului. Mai rămân cele particulare.

      Reply
  5. gogu says:
    March 18, 2025 at 1:16 pm

    16000 de euro pe luna? paducheala mare

    Reply
  6. Forsyte says:
    March 18, 2025 at 1:23 pm

    Ca să vorbim pe concret: 958.000 RON pe an înseamnă 79.800 RON pe lună. La un cost de funcționare al STPT de aproximativ 12.000.000 RON/lună, trotinetele reprezentau numai 0,665%. Da, într-adevăr, vorbim de o mare economie făcută de conducerea STPT.

    Reply
    • antiVrajeāla says:
      March 18, 2025 at 7:47 pm

      imagineaza-ti un procent oarecare din “economia” facuta drept “bonus” la salariul celui care a avut ideea asta. apoi imagineaza-ti si un eventual procent din banii incasati de o firma care va oferi acest serviciu contra cost. si cand te trezesti din imaginat o sa intelegi de ce zic eu ca:

      #🤪

      Reply
  7. Klaus says:
    March 18, 2025 at 9:07 pm

    Vai dar ce surpriza! Sa fim seriosi contractele astea sunt furt din banii europeni. Toti stim asta, doar ca se merge pe principiul daca aia isi fraieri sa dea noi nu suntem prosti sa luam. Pana la urma tot fraierul de votant plateste.

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Au început lucrările la trecerea de cale ferată spre Cărpiniș. Trenul Timișoara – Jimbolia, anulat
    2
    CJT dă bani pentru Arena Eroii Timișoarei. Simonis: „E frustrant că cei pe care îi ajut să finanțeze stadionul te acuză că nu ai bani să faci alt stadion”
    3
    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița
    4
    Blues, jazz, trombon, tubă, muzică pentru bebeluși și-un manifest pentru libertate, la Filarmonică
    5
    Cerneala întâlnește piatra! Expoziție de litografie, la Palatul Baroc
    6
    Tinerii din România pot călători gratuit prin Europa. Începe a doua rundă DiscoverEU 2025
    7
    SAFE, prima aplicație anti-bullying din România, lansată la Timișoara
    8
    Iulius Town Timișoara dă startul reducerilor de Black Friday. Bucură-te de oferte de până la 80% și poți câștiga un fotoliu de masaj Komoder
    9
    Exercițiu de simulare a riscului de inundații pe râul Bârzava, în Timiș și Caraș-Severin
    10
    Lugojul modelează viitorul voluntariatului. Primăria lansează proiectul european „YES Volunteer” pentru tineri

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița

    Capitală Culturală

    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium

    Ştiri din Timiș

    Toleranță zero la articole pirotehnice. Poliția Locală Moșnița Nouă anunță amenzi mari și pedepse cu închisoarea

    Ştiri din Timiș

    Fântâni arteziene, piațetă nouă și mai mult spațiu verde. Sânnicolau Mare își modernizează centrul cu o investiție majoră

    Eveniment

    Bărbat reținut după ce și-a bătut concubina și i-a blocat ieșirea din casă

    Ştiri din Timiș

    Salt spre viitor: UVT primește fonduri strategice și demarează un proiect energetic de referință în Dumbrăvița

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 6 decembrie

    România

    Sfântul Nicolae: tradiții și obiceiuri păstrate cu sfințenie în gospodăriile românilor

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici