Trotinetele electrice ale STPT au fost puse la dispoziția timișorenilor de firma de transport public începând cu anul 2019. La șase ani distanță, reprezentanții STPT explică de ce renunță la serviciul „TroTM”.
„Puțini utilizatori: doar 350 de persoane pe lună și 1.060 pe an au folosit trotinetele, un număr insuficient pentru a justifica continuarea serviciului.
Costuri mari: funcționarea TroTM a generat cheltuieli anuale de 958.000 de lei, incluzând întreținerea, reparațiile și salariile. În raport cu numărul mic de utilizatori, aceste costuri sunt prea ridicate pentru a menține serviciul viabil”, anunță STPT.
Totuși, compania precizează că menține serviciul de biciclete VeloTM, „o opțiune accesibilă și sustenabilă pentru transport alternativ”. Sistemul include 500 de biciclete, disponibile în 34 de rasteluri amplasate în stațiile STPT din oraș și în 9 stații de vaporetto de-a lungul canalului Bega.

Vă reamintim, serviciul TroTm a fost inaugurat în aprilie 2019, în prezența fostului primar Nicolae Robu. De atunci, în fiecare an, cei de la STPT le retrăgeau iarna și reintroduceau vara, odată cu bicicletele VeloTM.
Trimite articolul
Xparca scopul era sa reduca poluarea si sa ne scape de trafic. vai vai
-
Era….Primar pro eco!? :)) Nu prea
-
dap, sunt firme care abia asteapta sa ofere acest serviciu de “reducere a poluarii”😂 contra cost
-
Îți răspund eu, primăria in parteneriat cu BCR etc vor pune si trotinete in rastel pe lângă biciclete :)) desigur pe bani..
-
-
Scopul folosirii trotinetelor electrice e același. Doar ca stpt a considerat ca nu se justifica continuarea folosirii lor din motivul ca timișorenii nu le folosesc prea mult. De ce nu le folosesc? Întreabă oamenii pe strada. E bine ca se renunță la ele? Asta e o alta problema, care se discuta cu șoferul care sta lângă tine la semafor. Ai prins-o?
Dispar trotinetele STPT din Timișoara = revolutia bunei guvernari
In alta ordine de idei: Ce se mai aude de lupta lui Fritz si a usr impotriva mafiei imobiliare rrome?
-
Le-a facut parcare privata din strada Cezar.Si e pace.Pana la urmatoarele alegeri.CAnd razboinicul de facebook se va activa din nou pentru …..
STPT anunță că serviciul de trotinete electrice TroTM va fi retras, invocând eficiența scăzută și sustenabilitatea economică, dar cifrele prezentate ridică semne de întrebare. Cum s-a ajuns la cifra de „doar 350 de utilizatori pe lună și 1.060 pe an”? Dacă împărțim 1.060 la 12 luni, rezultă o medie de 88 de utilizatori pe lună, nu 350. Cum au fost calculate aceste cifre? Serviciul TroTM a fost lansat în 2019, dar în perioada pandemiei (2020-2021) utilizarea transportului public a fost redusă. A fost luată în considerare această perioadă? Cifrele sunt pentru 2023 sau o medie generală de la lansare? Cum s-au schimbat numerele din 2019 până în prezent? Cum este detaliată suma de 958.000 de lei cheltuită anual pentru TroTM? Cât din acest total reprezintă întreținerea trotinetelor, cât s-a cheltuit pe reparații și cât au reprezentat salariile? Câți angajați au fost implicați în administrarea serviciului? Este această sumă justificată raportat la flotă și utilizatori? Câte trotinete funcționale au fost disponibile în fiecare an? Cât a fost costul per trotinetă și cum se compară cu alte orașe care au servicii similare? De ce nu există o comparație cu alte servicii ale STPT? Cât costă anual serviciul VeloTM și care este numărul de utilizatori raportat la cheltuieli? Comparativ, cât costă întreținerea autobuzelor, tramvaielor sau a vaporettelor per utilizator? A fost analizată o variantă mai eficientă înainte de eliminare? S-a luat în calcul monetizarea serviciului către companie? S-au făcut eforturi pentru atragerea mai multor utilizatori prin promovare, tarife ajustate sau stații suplimentare? De ce nu a existat o consultare publică înainte de a lua această decizie, având în vedere că TroTM a fost finanțat din bani publici? Fără o detaliere clară a costurilor și o analiză comparativă, decizia de eliminare a TroTM pare mai degrabă administrativă decât economic justificată.
-
Nu as vrea sa te contrazic dar nu împărți la 12 luni, deoarece trotinetele, ca și bicicletele, ca și vaporeturile (eu am vrut sa scriu asa),nu funcționează 12 luni pe an.
-
Tot nu dă calculul daca împărțim la lunile corecte de utilizare care sunt 8 luni pe an, restul lunilor sunt depozitate, 1060:8 =132…nu 88 ca in articol :)) cineva din Stpt este Gică contra
-
Eu nu am spus ca rezultatul va fi cel declarat de stpt. Doar am atras atentia mijloacele de transport puse la dispozitie de catre stpt, nu circula tot timpul anului.
-
-
-
Pt că iarna nu merg, în unele luni, când e frumos afara merg mai mulți să zicem aprilie 350 de oameni și în alte luni când e prea cald/prea frig merg putini, pot sa fie luni cu 2 utilizari de exp, ce-i așa greu?
Bine ca scapam de acest pericol public. Ba pe trotuar, na pe carosabil, viteza, trebuie sa fugi fin calea lor
-
Ai scăpat de cele ale stpt-ului. Mai rămân cele particulare.
16000 de euro pe luna? paducheala mare
Ca să vorbim pe concret: 958.000 RON pe an înseamnă 79.800 RON pe lună. La un cost de funcționare al STPT de aproximativ 12.000.000 RON/lună, trotinetele reprezentau numai 0,665%. Da, într-adevăr, vorbim de o mare economie făcută de conducerea STPT.
-
imagineaza-ti un procent oarecare din “economia” facuta drept “bonus” la salariul celui care a avut ideea asta. apoi imagineaza-ti si un eventual procent din banii incasati de o firma care va oferi acest serviciu contra cost. si cand te trezesti din imaginat o sa intelegi de ce zic eu ca:
#🤪
Vai dar ce surpriza! Sa fim seriosi contractele astea sunt furt din banii europeni. Toti stim asta, doar ca se merge pe principiul daca aia isi fraieri sa dea noi nu suntem prosti sa luam. Pana la urma tot fraierul de votant plateste.