tion.ro Web analytics

Dezbatere publică pentru noul serviciu de parcare al primăriei. S-ar putea discuta și reforma Timpark

De Roxana Deaconescu

Dezbatere publică pentru noul serviciu de parcare al primăriei. S-ar putea discuta și reforma Timpark

Timișorenii sunt chemați la o dezbatere publică pe marginea noului serviciu pe care vrea să-l înființeze primăria pentru administrarea parcărilor din oraș. S-ar putea discuta și noul sistem de parcare Timpark, dar regulamentul încă nu a fost făcut public. Nu s-a născut nimeni cu dreptul de a folosi gratuit spațiul public, spunea Dominic Fritz nu demult.
Scris de Roxana Deaconescu - Timișorenii sunt chemați la o dezbatere publică pe marginea noului serviciu pe care vrea să-l înființeze primăria pentru administrarea parcărilor din oraș. S-ar putea discuta și noul sistem de parcare Timpark, dar regulamentul încă nu a fost făcut public. Nu s-a născut nimeni cu dreptul de a folosi gratuit spațiul public, spunea Dominic Fritz nu demult.

Primăria Timișoara organizează, vineri, 1 octombrie, de la ora 16, o dezbatere publică privind „Studiul de fundamentare privind înființarea serviciului public pentru administrarea, întreținerea și exploatarea parcărilor din Municipiul Timișoara, precum și stabilirea formei de administrare a gestiunii serviciului, în vederea înființării serviciului public prin hotărâre a consiliul local, conform prevederilor art. 9 alin. 2 din O.G. nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local”. Dezbaterea va avea loc în sala de consiliu a primăriei și ar trebui să fie transmisă și online.

Cei care vor să transmită propuneri pe tema parcărilor se pot adresa în scris Cabinetului Viceprimar Ruben Lațcău sau în format electronic la adresa cabinet.viceprimar1@primariatm.ro până în 29 septembrie, la ora 12.

Vă reamintim, Primăria Timișoara vrea să înființeze un nou serviciu public de administrare, întreținere și exploatare a parcărilor publice din Timișoara. Până la 31 decembrie 2021, sistemul de parcare Timpark este administrat de Societatea Drumuri Municipale, societate a consiliului local.

Studiul pus în discuție are peste 15 pagini și spune că nu sunt suficiente locuri de parcare în oraș și că municipalitatea ar putea gestiona mai bine decât SDM sistemul de parcare. În plus, parcările de la marginea carosabilului nu sunt văzute cu ochi buni de noua administrație, astfel că e nevoie de mai multe locuri de parcare. Unde și când se vor face nu se știe încă.

Reforma Timpark este anunțată încă de la începutul acestui an, iar noul regulament de parcare ar trebui să fie publicat pe site-ul primăriei. Primarul Timișoarei vorbea la finalul lunii august despre o nouă filosofie de parcare.

„Nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public unde vrea el și pe gratis. Trebuie reglementat cum și cine folosește spațiul public, la ce preț. Asta încearcă această politică de parcare. Momentan, mult spațiu public este folosit în Timișoara ca parcare, fără ca acest lucru să fie reglementat. Cu această politică de parcare la care lucrăm vrem să ne asigurăm că putem controla cine are voie și la ce preț să-și pună mașina. O fie în continuare zone unde o să fie gratuit, o să fie alte zone de parcare unde trebuie să plătești, o să fie alte zone unde doar cei care pot să dovedească că au o locuință în zona respectivă pot să-și cumpere un abonament. Important este că spațiul public trebuie reglementat”, explica atunci Dominic Fritz. Detalii, AICI!

editor Dan Oancia

Pe aceeași temă:

Noua filosofie Timpark. Dominic Fritz: Nu s-a născut nimeni cu dreptul de a folosi gratuit spațiul public

Primăria Timișoara vrea propriul serviciu pentru Timpark. Un fel de SDM mai mic, după un studiu care spune că nu sunt parcări în oraș

10 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Tim says:

    Aceasta dezbatere are loc ,banuiesc, intre useristii marxisti biciclisti pe grupul lor de dezbateri cu circuit inchis!?Vor propune desfiintarea tuturor parcarilor din oras pentru a ii face loc primei bicicliste a orasului, Ana Pauker-Munteanu , sa isi plimbe borcanele cu ulei uzat!! Vai de viata noastra de majoritari tacuti! :((

  2. Daniel says:

    Construiti parcari supraetajate in cartiere si apoi sa aveti pretentii la bani.
    Platim taxe la fiecare miscare a banilor incepand cu salariul dat jumate la stat. Deci nu folosim gratuit nimic.
    MARS!

  3. plex says:

    sa faceti regulamente pentru parcarile pe care o sa le construiti voi, magarilor. Nici un regulament si nici o taxa nu face de la sine locuri de parcare! Iar daca vreti diminuarea numarului de masini, faceti transport in comun de secol xxi, nu de secol xix!
    Plecati naibii care de unde ati venit, habarnisti si hoti ce sunteti, altceva in afara de a pune taxe peste taxe nu stiti, idiotilor.
    Spatiu public: primul venit primul servit. Pentru masinile abandonate e deja solutie, mai trebuie si pusa in practica, mai uitati-va la camionetele de transport care sunt parcate pe langa blocuri, si faceti parcari supraetajate, rezolvati cu supermarketurile sa fie folosite noaptea parcarile,eventual si acolo se poate face parcare supraetajata. Dar voi puneti iute taxe, fara sa va asumati ca in timo de x luni(x<6) si faceti ceva parcari cu taxele alea, numa luati bani fara nicio responsabilitate asumata, numai cu promisiuni ca o sa facem si o sa dregem. E de ajuns sa ne uitam cum se lucreaza in oras, luati bani acum, si o sa faceti ceva peste 10 ani, "daca". Nu mai bine impozitati voi si pietonii si biciclistii? ca folosesc spatiul public, sa-si faca piste si trotuare proprii, ce, impozitele pe care le platesc nu-s pentru asta, sunt sa dati voi bani aiutea la ong uril voastre. Si niste taxe de intrare in parcuri ar merge la ce capete ticaloase aveti, altceva decat sa invrajbiti oamenii si sa le luati banii fara sa livrati nimic in schimb nu stiti.

    Spatiul public e PUBLIC, nu al celor cu bani mai multi!
    Referendum demitere!!!

  4. adevarul says:

    toate parcarile trebuie platite. pentru cei care nu locuiesc in Timisoara, taxarea sa fie pe ora. Restul isi fac abonament anual pe minim 200 de lei. Foarte simplu, ca in viena. Dar Shittishoara nu se poate civiliza, la noi sunt masini abandonate pe toate gardurile inclusiv pe domeniul Timpark asa ca nu stiu la ce ajuta Timpark-ul cand nu exista legi sa iti ridice masina daca nu platesti.

    • Nagy_Zoltan says:

      Nu ai salariul de Viena. Cand 1/2 din salar iti merge pe rata la masina, nu prea mai ai bani de platit parcare.

    • Anti_vir says:

      Abonament unde si pe ce loc? Ca doar nu platesc abonament sa parchez la sute de metri distanta. Asta e o problema care nu se poate rezolva fara sa fie locuri suficiente de parcare facute inainte de a introduce cine stie ce taxe.
      Pana la urma este un impozit mascat, practic se fiscalizeaza locurile de parcare facute de vechea administratie. Astfel se impusca 2 iepuri dintr-o lovitura, cresc impozitele locale pe care consiliul local nu voia sa le creasca si nu se investeste nimic. Sa mai creada cineva promisiunile de campanie cu eficientizarea si reducerea cheltuielilor cu administratia orasului…

  5. Rumburak says:

    clujul si nu numai au construit parcari etajate in cartiere si inchiriaza locul de parcare la un pret rezonabil. tipic romaneste, nu ne inspiram de la altii, incercam sa reinventam apa calda.

    • cristi says:

      De ce sa ne tot inspiram, de la altii ? Noi nu putem gandi? Nu putem fi originali si, sa avem un sistem de parcare propriu ? Doar tot copiind pe altii ? Iar Clujul e….unde e. Ne comparam cu ardelenii? De banateni, e numai fala si atat. De fapt…care banateni ? DJ…MH….GJ…OT….nu sunt ,banateni. Cu ei vrei sa faci ceva? :))

  6. tmsorean says:

    Clujul..Oradea..ne au surclasat deja..in tot..
    Timisoara a ramas in urma si cu o administratie la fel de inapoiata. Un oras poluat si murdar..cu trotuare si carosabil spart aproape integral..cu cartiere tot mai dubioase si cu oameni tot mai rai..
    Trist!
    Trebuia sa fie un exemplu pt celelalte urbe..dar de la Ciuhandu incoa’, e intr un declin total.
    Zicea cineva ca pt o inmatriculare, ..o transcriere d p SM p Tm are programare abia in dec…
    fabulos !

  7. Cele mai noi știri

    Eveniment

    Polițist prins la Lugoj în timp ce primea mită pentru a scoate ilegal din țară un bărbat condamnat la închisoare

    Ştiri din Timiș

    Bicicliștii vor avea voie prin centrul Timișoarei, la șapte luni de când USR a anunțat că elimină amenzile

    Ştiri din Timiș

    Dominic Fritz se mută la curte. „Soția mea și-a dorit să crească copilul nostru într-o casă a ei. La Timișoara”

    Ştiri din Timiș

    Colterm deschide o casiere nouă în centrul Timișoarei

    Ştiri din Timiș

    Proiectul Mic dejun la Margina, pe locul 3 la concursul european „Destinația 2021 pentru Turismul Cultural Sustenabil”

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș „plusează” pentru a găsi servicii IT pentru platforma digitală. Prima licitație a eșuat

    Ştiri din Timiș

    Concursul de director la Filarmonica Banatul, anulat de Tribunalul Timiș. Ioan Gârboni câștigă iar în instanță

    Ştiri din Timiș

    Iulius Town îți prezintă expoziția ce îmbină arta, tehnologia și natura, și te premiază!

    Ştiri din Timiș

    Mitropolitul Banatului: Să ascultăm sfaturile medicilor privind evitarea îmbolnăvirii noastre și să ne rugăm împreună

    Capitala Culturala

    „Bătaie” pentru noua echipă TM2023 de la Centrul de Proiecte. 70 de candidați pentru șapte posturi

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici