tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
De ce se stă așa de mult la barieră în Modern? Explicații de la CFR

De ce se stă așa de mult la barieră în Modern? Explicații de la CFR

De Cristian Mîrț
la 25 September 2025 12:19
21 Comentarii

De ce se stă așa de mult la barieră în Modern? Explicații de la CFR

foto: CFR Infrastructură Timișoara
25 September 2025 12:19
Timișorenii, în special cei din zona Modern, s-au plâns de timpii parcă tot mai mari de așteptare la trecerile de cale ferată cu barieră din oraș. Reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara vin și cu explicația: trebuie aplicate toate normele de siguranță feroviară și, în plus, mai nou au fost reduse vitezele din cauza lucrărilor la calea ferată.
Scris de Cristian Mîrț - Timișorenii, în special cei din zona Modern, s-au plâns de timpii parcă tot mai mari de așteptare la trecerile de cale ferată cu barieră din oraș. Reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara vin și cu explicația: trebuie aplicate toate normele de siguranță feroviară și, în plus, mai nou au fost reduse vitezele din cauza lucrărilor la calea ferată.

Trimite articolul

X

Potrivit unui cititor Tion, dimineața și după-amiaza, la ore în care și așa traficul este extrem de aglomerat, există situații în care la bariera de pe strada Gheorghe Adam se pierd până la 30 de minute. Acesta dă vina pe un „personal”.

„Dimineața, la ora 7:20, și după-amiaza, după ora 16, când traficul este intens, trece un tren personal care perturbă toată circulația rutieră. Problema nu este trenul, cât timpul de gestionare a semaforului.

Am avut dimineți în care am stat 30 de minute în fața barierei și am întârziat să ajung la serviciu, deoarece bariera se pune de când trenul pleacă din Gara de Est Timișoara. Un tren care merge cu 5-10 Km/h. Apoi ridicarea barierei se face după ce trenul ajunge in Giarmata”, ne-a scris zilele trecute cititorul.

Explicațiile CFR Infrastructură

De gestionarea barierelor se ocupă CFR Sa, prin sucursalele regionale. Contactați de Tion, reprezentanții Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara, cunoscută și ca CFR Infrastructură Timișoara, au spus că știu problema, primind mai multe sesizări din această cauză. Drept urmare, joi, aceștia au oferit și un comunicat de presă în care prezintă cauzele timpilor atât de mari de așteptare.

„Durata de închidere a barierei este determinată de respectarea strictă a normelor de siguranță feroviară și rutieră. Închiderea barierelor trecerilor la nivel se realizează cu anticipație, pentru a permite circulația în condiții de maximă securitate a trenurilor, conform reglementărilor în vigoare”, transmit reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.

Potrivit acestora, timpii de așteptare mai pot fi influențați și de alți factori. Cel mai important ar fi lucrările la calea ferată din Timișoara, lotul 3 al proiectului Caransebeș – Timișoara – Arad. Din cauza lucrărilor, trenurile circulă cu viteză redusă pe acest sector.

„Pentru trenurile care opresc în stație și sosesc din direcția Timișoara Nord sau Ghiroda, IDM pune pe liber semnalul de ieșire și declanșează închiderea barierelor cu aproximativ 4-5 minute înainte ca trenul să ocupe secțiunea de macazuri la intrare. Trenul părăsește stația spre Remetea Mare sau Giarmata în aproximativ 12-13 minute, iar barierele se deschid doar după ce trenul a ieșit complet din stație (circa 16-18 minute în total). Dacă are loc o încrucișare de trenuri, se mai adaugă aproximativ 12-13 minute, astfel încât barierele pot rămâne închise până la 30 de minute;

Unele trenuri de marfă au lungimi mai mari și necesită mai mult timp pentru a traversa zona de trecere. Din acest motiv, barierele pot rămâne coborâte mai mult decât de obicei”, ar fi alte două cauze, potrivit CFR Infrastructură Timișoara.

Aceștia mai amintesc, însă, că odată cu modernizările din jurul Gării de Est, trecerea la nivel cu calea ferată de pe str. Gheorghe Adam va fi înlocuită cu un pasaj superior pentru traficul rutier și pietonal, „fapt care va duce la fluidizarea și siguranța circulației”. Pe lângă acesta, vor apărea pasaje noi și pe strada Badeer, la intersecția străzii Comoarei cu strada Radu de la Afumați (în Ronaț) și la intersecția căii ferate cu DN 6.

Vă amintim, miercuri, reprezentanții regionalei vorbeau despre lucrările la pasajele inferioare din Timișoara. În septembrie, la cel de la Parcul Botanic a fost montat tablier nou, iar la cele de pe străzile Gheorghe Lazăr și străzile Brediceanu au fost montate poduri provizorii.

Trimite articolul

X
Taguri:
bariera ,
CFR Infrastructură TImișoara ,
Gheorghe Adam
21 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Blugi și banane says:
    September 25, 2025 at 12:39 pm

    De parca explicatiile ajuta cu ceva? Sunten campioni cand vine vorba de oferit explicatii ca nimic nu funcționează normal. Numiti o alta tara din lume in afara de Romania unde se asteapta 30 minute la bariera. Am ajuns o tara sub nivelul nord african.

    Reply
    • Nica says:
      September 26, 2025 at 10:23 am

      Japonia, Elvetia si China.

      Reply
  2. sss says:
    September 25, 2025 at 12:48 pm

    Ceva de noaptea mintii

    Reply
  3. Cetatean says:
    September 25, 2025 at 1:07 pm

    E o problema ce persista de ani de zile, o mare sursa de stres pentru ce care isi duc copiii la scoala si merg la munca. De multe ori bariera se lasa si 5 – 10 min nu trece nimic, deci e complet nejustificat ce se intampla si nimeni nu este tras la raspundere.

    Reply
  4. ceferistul says:
    September 25, 2025 at 1:14 pm

    Norme tâmpite. În Ungaria bariera se ridică dupa ce ultimul vagon a trecut cu 10 metri de barieră.

    Reply
  5. ion says:
    September 25, 2025 at 1:14 pm

    CFR lucrează ca în secolul 19. Iar ”explicațiile” nu explică de fapt nimic.

    Reply
  6. Bogdan says:
    September 25, 2025 at 1:31 pm

    CFR-ul să dea explicații cum a ajuns să aibe milioane de lei datorie la stat după care așteptăm să-și închidă activitatea de căpușat banul public. CFR nu doar că e o gaură de bani, dar cauzează și pierderi colaterale de fiecare dată când sute de mașini așteaptă să treacă o coajă ruginită de așa zis tren cu două vagoane și alea fără vreun călător.

    Reply
  7. Uica Nitza says:
    September 25, 2025 at 1:32 pm

    Cefereul asta e tot mai nesimtit pe masura ce devine tot mai irelevant in domeniul transporturilor. Intre Timisoara si Giroc, de cateva ori pe zi, se aduna sute de masini la bariere pentru a permite trecerea unui vagon vagon cu zece calatori. Mai mult, tot acest cefere impiedica deschiderea de noi cai de comunicatie rutiera intre Timisoara si Giroc, invocand o mizerie tot de ei inventata, care stipuleaza ca nu se permit treceri peste calea ferata la mai putin de 500 m una de alta. De ce? Ca sa nu fie nevoiti sa mai adauge vreo 3-4 sarme de comanda pe stalpii aia din 1940 pe care-i folosesc? Isi bat joc pe fata de cateva zeci de mii de oameni.

    Reply
  8. Alin says:
    September 25, 2025 at 2:13 pm

    CFR a ramas in secolul 19 cu modernizarea garilor si a trecerilor la nivel cu calea ferata…cu Grindeni, Cuci si Dragnei la transporturi ce asteptari sa avem???

    Reply
  9. Arthur says:
    September 25, 2025 at 2:24 pm

    La fel in Germania, se lasa bariera, in cateva secunde apare trenul si bariera incepe sa se ridice imediat dupa ce a trecut cu aprox 10 m de trecere.
    Nu din povesti ci vazut.

    Pentru nesimtitii de la CFR: cum credeti ca e sa va spuna echipajul de pe salvare ca ar fi ajuns mai repede dar a stat la bariera?

    Reply
  10. Lache says:
    September 25, 2025 at 3:52 pm

    Poi tot e bine! Vazui ca la ruzzia bariera e ridicata apoi trecu si trenul fara ca bariera sa coboare

    Reply
  11. Casian says:
    September 25, 2025 at 4:07 pm

    Cat timp o sa fie Fritz supranumit 0 proiecte nu o sa vedeti nici un proiect in zona care sa faca ceva in zona aia care se blocheaza in fiecare zi. Luati banane in blugi pana atunci.

    Reply
    • dan says:
      September 25, 2025 at 5:11 pm

      Hai jet în siberia sinistrule, noroc că timișorenii s-au săturat de lătrături și fripturiști, nu vă mai agitați că Fritz oricum ia și al treilea mandat.

      Reply
    • Uica Nitza says:
      September 25, 2025 at 5:42 pm

      Poate iei tu niște Dubai, care vine de la dubă.

      Reply
  12. Dima says:
    September 25, 2025 at 6:34 pm

    În Ungaria la una dintre intrările în Szeged (dinspre Baja mai exact) se stă maxim 1-2 minute la barieră și se dă semnal liber când ultimul vagon al trenului este la 10 metri de șosea. Acolo există creier și interes să se facă ceva în folosul cetățeanului.

    Reply
  13. Sergiu says:
    September 25, 2025 at 7:41 pm

    Din articole anterioare, privind modernizarea caii ferate, a reieșit ca trecerea de nivel a acesteia, va fi singura care va rămâne sub aceasta forma in exploatare. Stau si ma întreb, oare ce i-a împiedicat pe proiectanți sa facă o subtraversare, asemeni celei de la capătul Bld. Brediceanu, pe sub doar trei linii de cale ferata si doua de tramvai, cu care autovehiculele at putea “interfera”?!
    PS
    Si mai este una, dar mai mica! Aia de la Poligonul AJVPS-ului, care cred c-ar trebui modernizata, in condițiile in care Crucea lui Andrei, pentru unii conducători auto, este opționala.

    Reply
  14. Flo says:
    September 25, 2025 at 7:55 pm

    Sa nu patiti sa fie bariera ridicata si sa vina trenul…ca s-a mai intamplat in Ronaț

    Reply
  15. Timis says:
    September 25, 2025 at 8:32 pm

    Bai, nu mai suntem in stare sa facem un pasaj ! O tara de rahat, condusa de mafioti, interlopi si hoti. Multa mizerie, multa coruptie , justitie 0 , poluare maxima. Oameni tot mai nweducati

    Reply
  16. Cetatean says:
    September 25, 2025 at 8:38 pm

    Solutia este concedierea din cfr a tuturor care sustin ca asa ceva e normal si cauta motive. Clar altfel nu vom putea iesi niciodata din aberatia asta cu barierele cfr. Subiectul nu e doar bariera de pe strada asta, ci DE LA TOATE TRECERILE DE CALE FERATA! Nu se poate sa mai acceptam in 2025 explicatii ca e normal sa stam 5 minute la o bariera pana sa vina un tren. Chiar suntem nebuni cu totii? In toate domeniile ne aliniem la standarde internationale, doar cu barierele astea ramanem ca acum 50 de ani??

    Reply
  17. Vive la Roumanie says:
    September 26, 2025 at 5:57 am

    Asta nu e nimic, saptamana trecuta am stat 50 min la bariera. Tot asa, in juru orei 17…

    Reply
  18. Nica says:
    September 26, 2025 at 11:02 am

    Din cauza managementului feroviar dezastruos din Japonia,Elvetia si China aceste tari vor prelua managementul romanesc.
    Astfel vom avea CFRJ , CFRE si CFRC. Poate in felul acesta vor ajunge si ei in rand cu lumea.

    Reply
  19. Cele mai citite știri

    1
    Tinerii ies în lumina reflectoarelor. „I Choose You – Unfiltered in the Spotlight" revine cu o nouă ediție la Casa Tineretului
    2
    UPDATE. Un bloc de locuințe s-a prăbușit parțial în București după o explozie
    3
    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului
    4
    Hematologia timișoreană: peste 50 de ani de expertiză în frotiu și medulogramă
    5
    Recomandarea din acest weekend: concertul din Peștera Românești
    6
    VIDEO. Continuă lucrările la calea ferată istorică dintre Timișoara și Cenad. S-a folosit și un „tren Platov”
    7
    Trei noi „Visiting Professors”, după ultima zi a PneumoClinicsTM
    8
    VIDEO. Deșeurile timișenilor, trimise de azi în județul Hunedoara
    9
    PROGRAM. Cannes ajunge la Timișoara. Încep proiecțiile celor mai apreciate filme de la festivalul francez
    10
    Inspectorii de la ITM verifică angajatorii care dețin sau folosesc agenți chimici periculoși

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni

    România

    Infecțiile cu VSR, în creștere odată cu sezonul rece. Peste 10.000 de internări anual în România, jumătate fiind doar bebeluși

    Cinema

    Weekend plin la Cinema Johnny: filme, spectacole și ateliere de circ pentru toate vârstele

    Ştiri din Timiș

    Colinde și tradiții de sărbători în singurul sat rotund din țară. Charlottenburg găzduiește două evenimente de Crăciun în decembrie

    Ştiri din Timiș

    Situație tensionată la Ghizela: RETIM trebuia să returneze echipamentele de tratare a levigatului, pe fondul unui conflict cu CJT

    Ştiri din Timiș

    Îndrăgitul solist bănățean Petrică Miulescu Irimică, sărbătorit la 50 de ani de carieră muzicală

    Ştiri din Timiș

    Fritz, întrebat dacă își prezintă și el diplomele: „Nu intru în această capcană”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici