Potrivit unui cititor Tion, dimineața și după-amiaza, la ore în care și așa traficul este extrem de aglomerat, există situații în care la bariera de pe strada Gheorghe Adam se pierd până la 30 de minute. Acesta dă vina pe un „personal”.
„Dimineața, la ora 7:20, și după-amiaza, după ora 16, când traficul este intens, trece un tren personal care perturbă toată circulația rutieră. Problema nu este trenul, cât timpul de gestionare a semaforului.
Am avut dimineți în care am stat 30 de minute în fața barierei și am întârziat să ajung la serviciu, deoarece bariera se pune de când trenul pleacă din Gara de Est Timișoara. Un tren care merge cu 5-10 Km/h. Apoi ridicarea barierei se face după ce trenul ajunge in Giarmata”, ne-a scris zilele trecute cititorul.
Explicațiile CFR Infrastructură
De gestionarea barierelor se ocupă CFR Sa, prin sucursalele regionale. Contactați de Tion, reprezentanții Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara, cunoscută și ca CFR Infrastructură Timișoara, au spus că știu problema, primind mai multe sesizări din această cauză. Drept urmare, joi, aceștia au oferit și un comunicat de presă în care prezintă cauzele timpilor atât de mari de așteptare.
„Durata de închidere a barierei este determinată de respectarea strictă a normelor de siguranță feroviară și rutieră. Închiderea barierelor trecerilor la nivel se realizează cu anticipație, pentru a permite circulația în condiții de maximă securitate a trenurilor, conform reglementărilor în vigoare”, transmit reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Potrivit acestora, timpii de așteptare mai pot fi influențați și de alți factori. Cel mai important ar fi lucrările la calea ferată din Timișoara, lotul 3 al proiectului Caransebeș – Timișoara – Arad. Din cauza lucrărilor, trenurile circulă cu viteză redusă pe acest sector.
„Pentru trenurile care opresc în stație și sosesc din direcția Timișoara Nord sau Ghiroda, IDM pune pe liber semnalul de ieșire și declanșează închiderea barierelor cu aproximativ 4-5 minute înainte ca trenul să ocupe secțiunea de macazuri la intrare. Trenul părăsește stația spre Remetea Mare sau Giarmata în aproximativ 12-13 minute, iar barierele se deschid doar după ce trenul a ieșit complet din stație (circa 16-18 minute în total). Dacă are loc o încrucișare de trenuri, se mai adaugă aproximativ 12-13 minute, astfel încât barierele pot rămâne închise până la 30 de minute;
Unele trenuri de marfă au lungimi mai mari și necesită mai mult timp pentru a traversa zona de trecere. Din acest motiv, barierele pot rămâne coborâte mai mult decât de obicei”, ar fi alte două cauze, potrivit CFR Infrastructură Timișoara.
Aceștia mai amintesc, însă, că odată cu modernizările din jurul Gării de Est, trecerea la nivel cu calea ferată de pe str. Gheorghe Adam va fi înlocuită cu un pasaj superior pentru traficul rutier și pietonal, „fapt care va duce la fluidizarea și siguranța circulației”. Pe lângă acesta, vor apărea pasaje noi și pe strada Badeer, la intersecția străzii Comoarei cu strada Radu de la Afumați (în Ronaț) și la intersecția căii ferate cu DN 6.
Vă amintim, miercuri, reprezentanții regionalei vorbeau despre lucrările la pasajele inferioare din Timișoara. În septembrie, la cel de la Parcul Botanic a fost montat tablier nou, iar la cele de pe străzile Gheorghe Lazăr și străzile Brediceanu au fost montate poduri provizorii.
Trimite articolul
XDe parca explicatiile ajuta cu ceva? Sunten campioni cand vine vorba de oferit explicatii ca nimic nu funcționează normal. Numiti o alta tara din lume in afara de Romania unde se asteapta 30 minute la bariera. Am ajuns o tara sub nivelul nord african.
-
Japonia, Elvetia si China.
Ceva de noaptea mintii
E o problema ce persista de ani de zile, o mare sursa de stres pentru ce care isi duc copiii la scoala si merg la munca. De multe ori bariera se lasa si 5 – 10 min nu trece nimic, deci e complet nejustificat ce se intampla si nimeni nu este tras la raspundere.
Norme tâmpite. În Ungaria bariera se ridică dupa ce ultimul vagon a trecut cu 10 metri de barieră.
CFR lucrează ca în secolul 19. Iar ”explicațiile” nu explică de fapt nimic.
CFR-ul să dea explicații cum a ajuns să aibe milioane de lei datorie la stat după care așteptăm să-și închidă activitatea de căpușat banul public. CFR nu doar că e o gaură de bani, dar cauzează și pierderi colaterale de fiecare dată când sute de mașini așteaptă să treacă o coajă ruginită de așa zis tren cu două vagoane și alea fără vreun călător.
Cefereul asta e tot mai nesimtit pe masura ce devine tot mai irelevant in domeniul transporturilor. Intre Timisoara si Giroc, de cateva ori pe zi, se aduna sute de masini la bariere pentru a permite trecerea unui vagon vagon cu zece calatori. Mai mult, tot acest cefere impiedica deschiderea de noi cai de comunicatie rutiera intre Timisoara si Giroc, invocand o mizerie tot de ei inventata, care stipuleaza ca nu se permit treceri peste calea ferata la mai putin de 500 m una de alta. De ce? Ca sa nu fie nevoiti sa mai adauge vreo 3-4 sarme de comanda pe stalpii aia din 1940 pe care-i folosesc? Isi bat joc pe fata de cateva zeci de mii de oameni.
CFR a ramas in secolul 19 cu modernizarea garilor si a trecerilor la nivel cu calea ferata…cu Grindeni, Cuci si Dragnei la transporturi ce asteptari sa avem???
La fel in Germania, se lasa bariera, in cateva secunde apare trenul si bariera incepe sa se ridice imediat dupa ce a trecut cu aprox 10 m de trecere.
Nu din povesti ci vazut.
Pentru nesimtitii de la CFR: cum credeti ca e sa va spuna echipajul de pe salvare ca ar fi ajuns mai repede dar a stat la bariera?
Poi tot e bine! Vazui ca la ruzzia bariera e ridicata apoi trecu si trenul fara ca bariera sa coboare
Cat timp o sa fie Fritz supranumit 0 proiecte nu o sa vedeti nici un proiect in zona care sa faca ceva in zona aia care se blocheaza in fiecare zi. Luati banane in blugi pana atunci.
-
Hai jet în siberia sinistrule, noroc că timișorenii s-au săturat de lătrături și fripturiști, nu vă mai agitați că Fritz oricum ia și al treilea mandat.
-
Poate iei tu niște Dubai, care vine de la dubă.
În Ungaria la una dintre intrările în Szeged (dinspre Baja mai exact) se stă maxim 1-2 minute la barieră și se dă semnal liber când ultimul vagon al trenului este la 10 metri de șosea. Acolo există creier și interes să se facă ceva în folosul cetățeanului.
Din articole anterioare, privind modernizarea caii ferate, a reieșit ca trecerea de nivel a acesteia, va fi singura care va rămâne sub aceasta forma in exploatare. Stau si ma întreb, oare ce i-a împiedicat pe proiectanți sa facă o subtraversare, asemeni celei de la capătul Bld. Brediceanu, pe sub doar trei linii de cale ferata si doua de tramvai, cu care autovehiculele at putea “interfera”?!
PS
Si mai este una, dar mai mica! Aia de la Poligonul AJVPS-ului, care cred c-ar trebui modernizata, in condițiile in care Crucea lui Andrei, pentru unii conducători auto, este opționala.
Sa nu patiti sa fie bariera ridicata si sa vina trenul…ca s-a mai intamplat in Ronaț
Bai, nu mai suntem in stare sa facem un pasaj ! O tara de rahat, condusa de mafioti, interlopi si hoti. Multa mizerie, multa coruptie , justitie 0 , poluare maxima. Oameni tot mai nweducati
Solutia este concedierea din cfr a tuturor care sustin ca asa ceva e normal si cauta motive. Clar altfel nu vom putea iesi niciodata din aberatia asta cu barierele cfr. Subiectul nu e doar bariera de pe strada asta, ci DE LA TOATE TRECERILE DE CALE FERATA! Nu se poate sa mai acceptam in 2025 explicatii ca e normal sa stam 5 minute la o bariera pana sa vina un tren. Chiar suntem nebuni cu totii? In toate domeniile ne aliniem la standarde internationale, doar cu barierele astea ramanem ca acum 50 de ani??
Asta nu e nimic, saptamana trecuta am stat 50 min la bariera. Tot asa, in juru orei 17…
Din cauza managementului feroviar dezastruos din Japonia,Elvetia si China aceste tari vor prelua managementul romanesc.
Astfel vom avea CFRJ , CFRE si CFRC. Poate in felul acesta vor ajunge si ei in rand cu lumea.