Portofoliul de proiecte este bogat și optimist, dar ca proiecție în timp pare „fără limite” de realizare. A fost semnat un protocol pentru susținerea proiectului modernizării liniei ferate Caransebeș-Timișoara-Arad cu primăriile din Timișoara și Arad.
În proiectul modernizării liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad, 35,86 kilometri sunt în județul Timiş. Este vorba despre lotul 3, Timisoara Est – Ronaţ Triaj (13,86 km în județul Timiş), cu o valoare estimată a lucrărilor de proiectare şi execuţie 1.409,18 milioane lei fără TVA. Lotul 4 este de la Ronaţ Triaj – Orţişoara – Arad şi Aradul Nou – Glogovăţ (22 Km în județul Timiş), valoarea estimată a lucrărilor de proiectare şi execuţie pe intregul lot fiind de 2.483,80 milioane lei fără TVA.
Prin modernizarea liniei Caransebeș-Timișoara-Arad se dorește, printre altele, îmbunătăţirea infrastructurii căii ferate pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120 şi cea de 160 km/h, pe întregul tronson, mărirea capacităţii de tranzit la frontiere, dublarea liniei, înlocuirea și reabilitarea podurilor, podeţe, repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătăţirea terasamentelor, modernizarea electrificării pe toată lungimea tronsonului, modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, montarea de încălzitoare de macaz, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii și altele.
Mai precis, dacă un tren Interregio merge acum de la Timișoara la Arad cu o viteză medie de 59,51 kilometri pe oră, după modernizare se dorește ca acesta să „zboare” cu 124,80 kilometri pe oră (viteza proiectată).
„S-a încheiat și un protocol, între Primăria Timișoara pe de-o parte și CFR pe de altă parte. Un protocol de colaborare și susținere a implementării proiectului important de modernizare de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. Sunt 35 de kilometri pe raza județului Timiș, 28 pe raza județului Arad. Am semnat în urmă cu două luni un protocol identic cu Primăria Cluj – Napoca și Primăria Oradea pentru modernizarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihorului. În câteva luni a semnat avize, acorduri, avize de mediu, s-au obținut și noi, undeva, prin luna septembrie vom scoate la licitație proiectare și execuție acest obiectiv în valoare de peste 7,5 miliarde de lei. 166 km, modernizat. Sunt convins că semnarea acestui protocol va duce la o colaborare mai bună între cele două instituții”, a spus Lucian Bode, ministrul Transporturilor, la Timișoara.
În proiect este și reabilitarea fațadei, și reparații la platformă, iluminat, acces intrări în clădirea de călători de la Gara Timișoara Nord. În plus, sunt prevăzute și și reparații la accesul pe peronul de la linia 1 și acces tunel pietonal, Valoarea estimată a lucrărilor de proiectare şi execuţie este de 17.572.050 lei fără TVA
În plan este și realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Traian Vuia, Timișoara – studii de prefezabilitate, studii de fezabilitate în valoare de 1.000.000 lei fără TVA.
Trimite articolul
XAlo domnii ministrii ce fumati de va da filme din astea?:))))
Pe linia ferata de la noi daca prinzi 100 la ora sa zici tatal nostru ca nu a deraiat
-
Exact!! Ăștia doi ori sunt prosti grămadă ori ne iau pe noi de proști! Păi e suficient sa dea peste o turmă de oi, vite sau ceva cai de la un cioban îmbătat și să vezi vagoane deraiat cu zeci de morți…
Cand o zbura porcul ! Sa nu uitam ca suntem in an electoral si “gogosi” o sa tot primim .
Pfuaiii,daca va merge cu asa viteza,s-ar putea sa treaca de Arad,pina sa opreasca.Nu ar fi mai bine sa coborim cu picioarele pe pamint,si nu pe cei 3000 km de autostrada ??
“S-a încheiat și un protocol, între Primăria Timișoara pe de-o parte și CFR”. Continuare: “Un protocol de colaborare și susținere a implementării proiectului important de modernizare de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad”. Cu care proiect PMT nu are nici o legatura, in afara de faptul ac o bucata din calea ferata (a CFR-ului) este pe teritorul orasului… Au incercat sa-i ridice mingea la fileu robului, dar el e prea mic pentru aajunge la fileu…
oare nu se sesizeaza nimeni de MINCIUNILE lor acum inainte de alegeri 160 km/h e chiar imposibil pe tronsonul actual ARAD -Timisaora -Caransebes.
pleaca trenu din gara de la Arad pana accelereaza bine in caz ca o sa si ajunga la 160km,
ca trebe sa reduca viteza ca doar nu o sa intre in Timisoara sau sa treaca intersectia cu drumul european sau judetean calea Torontalului-Cenad cu bariera apoi intra in cartieru Ronat unde o sa treca intr-un nor de praf spre nenorocu locuitorilor din cartier cei din cartieru Blascovici o sa auda scartaitul franelor la roti cand o sa opreasca brusc in gara de nord
si apoi din nou cu viteza maxima160km la ora trece prin toata Timisoara pasaje peste pasaje vajaind accelerand printre blocuri (ca asa e linia de cand so contruit,)
mare atentie cand ajunge spre gara mica ca nu o sa opreasca si acolo sa nu calce pe cineva si nici la trecerea cu bariera de la padurea verde
atenntie apoi la trecerea de la Aeroport nici acolo nu o sai opreasca sa nu piarda viteza si goneste tot asa cu atentie maxima la intersectiie cu drumuri sa nu spulbere ceva masini ca la 160km nu mai au nici o sansa
daca o prinde ceva animale peste sine nu ii bai..
si apoi scartait de frane in Caransebes
PS: poate daca s-ar fi tinut primarul Timisoare ROBU de promisiune de la alegerile trecute si ar fi ingropat linia sub pamant transformand-o in Metrou acum ar fi fost mai usor de realizat si credibila acesta noua promisiune ELECTORALA !!
dar stim cu totii ca a fost prea ocupat si el si functionarii Primariei cu zecile de evenimentele de imagine pt EL : Timisoara capitala Culturala care s-au dovedit un esec si nici nu poate fi evaluat usor risipa banului public exact ca panselutele ce trecdispar se usca….
-
Vise, sau mai bine sa le zicem minciuni, credeți ca toți suntem prosti. Ceva irealizabil pentru noi bineînțeles….
Pe la sfarsitul anilor 70 si in anii 80 trenul facea 60 minute de la Timisoara la Caransebes. Viteza mica prin oras pana la Padurea Verde, oprire in Lugoj, 1 minut stationare, plecare din Lugoj. Deci viteza pe linie dreapta era pe la 120km/ora. Sunt mai bine de 40 de ani de atunci.
-
Corect, eram student in anii 90 cand a fost introdus Intercity, facea 5.5 ore pana la Bucuresti, doar cu o oprire la Craiova. Teoretic s-ar putea, practic este improbabil in urmatorii 20 de ani
Cu p#la… Cu p%la…
Sa faca o bucla si sa integreze si metroul lui Robu in traseul liniei de 160 km/h 🙂 🙂 🙂
Alti doi din categoria M.M,,adica ‘mari mincinosi’! La viteza asta zburau cu 10 zile in urma,,porcii pe autostrada ,cine sa va mai creada1
Trebuia să fie funcțional din 2010, fiind prioritate europeană, Coridorul IV Sud. Nici azi nu s-au început săpăturile. Prietenii știu de ce.
Aveti o greseala de tipar/comunicatul dat media.
E vorba de 160km/zi, nu pe ora.
/rasu-plansu
1 milion de lei plus tva pentru o amarata de fezabilitate la cateva sute de metri de cale ferata.
Nu se mai satura de jefuit cu caricaturile lor de studii…
Pe vremea lui Ceausescu zbura trenul intercity intre Caransebes si Timisoara. Sase ore faceai de la Timisoara la Bucuresti. iar acum 10.
Nu înțeleg de ce presa mai da concurs acestor utopii electorale.
160 de kilometri pe oră ??????????? Da, dar nu esti obligat sa circuli o ora întreaga! (citat, umorist francez)
fara izolarea liniei adica cu parapeti sau tunele asa ceva e irealizabil..!
-
Nu mi se pare să fi văzut așa ceva prin Ungaria, Austria sau Germania.
Pe Arad-Simeria se lucrează de mai mult timp, acolo sunt izolate liniile?
nu-i inteleg pe tampitii astia! Bah frate, daca tot aberezi macar scoate un kkt mare pah gura sa se auda in toata lumea: “Mr. Marcel Pola and Mr. Lucian Moie signed a protocol to start up an incredible project to connect Arad and Caransebeash by a high speed train designed to reach a top speed of 720 kmh! With a stop in Timisora the 170 km trip will last less than 18 minutes. “This is just the begging , by 2025 we plan to link Arad and Bucharest and the trip will be only 50 minutes” said prim minister Marcel Pola. Looks like China and Japan now have a serious contender in regard of high speed trains”
Toate comentariile sunt negative. Nu avem decat informatiile din acest articol si nimeni nu zice macar, sper ca se va intampla cat mai curand.
Cand vom fi mai optimisti ca nu ne costa nimic.
Sa faca un ziarist un interviu cu ministrul transporturilor si sa il intrebe cand vor incepe lucrarile si multe altele. Concret si cu date precise.
-
@Misu
Ca sa fim optimisti cum zici tu, ne costa studiile de fezabilitate de nu mai avem dupa ce bea apa… -
Concret nu se va intampla nimic.CFR este aproape mort iar TAROM va urma cortegiul funerar pana-i va veni randul.
-
@Misu, tu esti unul dintre prosti aia care inca mai pun botul la vrajeala asta. Acuma 14 ani la ministru trasporturilor se afla un nume cunoscut Ludovic Orban , in mandatul PDL. Cu gura lui spurcata spunea asa ” In mandatul meu voi face 400 km de autostrada” au trecut 14 ani, acuma vine guvernul acesta si spune ca face 3.400 km…noroc ca exista “intelectuali” ca tine care sa fie “optimisti”.
era si cazul, m-am saturat de trenurile astea de 150/h
Sa zboare DE PE sine cu 160km/h
Voi n-ați auzit de TGV ( de ex) care merge pe sine doar cu 320 km/ h din-nainte de 90. Vreti sa-l umiliți??
Atatia carcotasi care comenteaza exact cum comentau in 1800 la prima Cale Ferata. Daca ati ramas in pana de carcoteli, uite cateva obiectii de pe vremuri, poate le adaugati acum: vacile se vor starpi, caii se vor speria, gainile nu vor mai face oua, la peste 40 Km/h aerul se duce in fundul vagonului si cei din fata se vor sufoca, 160 Km/h este o viteza de bun simt pentru anul 2022, viteza care se putea atinge si cu locomotivele cu abur (vezi Mallard in 1938=202Km/h). Locomotivele facute la Craiova de Softronic sunt pentru 200 Km/h.
PNL este capabil; de viteze mult mai mari Ce ziceti de 4 Mach, o nimica toata. Germania avea Ministrul Propagandei. astia de acum au Guvernul Propagandei.
sunt nascut la Timisoara, din pacate de f.mult timp plecat de acolo, dar in sufletul ramas.
deci stiu ca portiunea Timioara-Lugoj a fost folosit pentru verificarea ocomotivelor venite din Germania dupa primul razvnoi mondial (ca despagubire!?). Informatia provine dela priertenul bunicului, ing.Somlo, mermbru al acelei comisii. Erau locomotivle cu inscriptiaIUTELA MAXIMA 126 km/ora, indicativul nu-l mai stiu.
Faceti aceasta ca sa se stieca TOT BANATUL ESTE FRUNCEA.
Va doreste SUCCES si ere BINECUVINTAREWA DOMNULUI PENTRU SUCCES.
Semnat:Szabados Andrei(nascut 1931)
Nu-i asa pentru ca asta ne lipsea in romania: viteza mare la tren de niciunde catre nicaieri. Cine merge cu trenul de la caransebes la arad sau invers??? Ca de la timisoara la arad sau caransebes sau invers toti vor merge tot cu masina!
Nu mai bine largeati drumul la 2 benzi spre caransebes????
Astia nu numai ca nu fac nimic, nici macar nu is in stare sa minta ceva ca lumea!
Si ce valoare are un protocol??? Semnez si eu un protocol cu vecinul de bloc ca o sa facem pod suspendat peste tot bucurestiul. Nah sa ma votati!
Pe calea ferata Caransebeș-Otelu Rosu Bouțari-Subcetate se poate merge chiar cu 166 de km/ora . Calea ferata Margina-Timisoara poate prinde 175 de km/ora iar pe Timisoara-Arad se pot inregistra fara efort viteze cam de 240 de km/ora. Si daca veti vota PeNaLi in continuare VITEZELE vor creste PAS-CU-PAS.