Proiectul „Cu Bicicleta prin Vest” este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și însumează peste 530 de kilometri de piste de biciclete. Inițiativa beneficiază de aproape 190 de milioane de lei pentru proiectare și execuție.
Lucrarea, fiind una de mare amploare, a fost împărțită în șapte loturi și prevede, pe lângă realizarea pistelor, pasarele, poduri noi, reabilitarea unor alte poduri existente, precum și marcaje ale traseelor cicloturistice.
Loturile sunt următoarele:
- Punct Trecere Frontieră Valcani – Sânnicolau Mare – Periam – Comloșu Mare
- Punct Trecere Frontieră Lunga – Comloșu Mare – Jimbolia – Cenei
- Cenei – Bobda – Beregsău Mare – Săcălaz – Timișoara
- Pistă Dig Bega
- Otelec – Foeni – Banloc
- Deta – Denta – Punct Trecere Frontieră Moravița – Dejan – Percosova – Lățunaș – limită județ Caraș-Severin
- Limită județ Caraș-Severin (Vermeș) – Buziaș – Lugoj – Cireșu – Criciova – Fârdea – Gladna Montană – Zolt – Luncanii de Sus – Luncanii de Jos – Românești – Curtea – Margina – Zorani – Groși – Pietroasa – Poeni – DJ 684
Conform Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), Consiliul Județean Timiș caută firmă pentru proiectare și execuție pentru obiectivul de investiție Proiectul C11-PI1-8: „Cu bicicleta prin vest – traseu cicloturistic” – din Investiția I.4 „Implementarea a 3000 km de trasee cicloturistice la nivel național”, finanțat din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României, Componenta 11 – Turism și cultură: Județul Timiș: Loturile 1 – 7.
„Această investiție face parte dintr-un program european, Eurovelo 13, care unește vestul de estul continentului prin piste de biciclete. Vom beneficia de cele mai bune condiții pentru cicloturism, iar pistele vor străbate Timișul de la Cenad, Moravița sau Lunga până în Țara Făgetului”, spunea recent Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.
Inițial, traseul cicloturistic propus pentru vestul țării avea o lungime estimată de 1.729 km, însă, în urma evaluărilor realizate de cei patru parteneri beneficiari – județele Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara și Arad – traseul a fost extins la 1.856 km, pentru a evita exproprierile și a crește atractivitatea turistică.
Traseul va străbate cele patru județe, oferind cicliștilor șansa de a explora peisajele pitorești și diversitatea naturală din vestul României.
Ofertele firmelor interesate se pot trimite până în 16 septembrie, ora 15, pentru toate loturile.
Trimite articolul
XDacă se si realizează isi merita toți banii
Excelent
Ar fi intradevar o super realizare ca toate aceste rute sa devina realitate, insa construite cu responsabilitate si mentinute apoi in conditii bune, aviz pista de biciclete de pe maul begai pana la frontiera care, din pacate se afla intr-o stare foarte proasta.
-
“construite cu responsabilitate” – Ai pedalat vreodata intre Zorani si Grosi pe drumul comunal? Sint doua portiuni de aproximativ un kilometru fiecare cu declivitate de ~10% la ambele capete ale traseului.
Nu pot face pista de biciclete pe linga drum la asa teren, nu permite normativul. Nu pot face pista separata de drum cu declivitati de pista de biciclete, ar fi prea mult de lucru. Expropieri, defrisari, buldozareala, ideal ei vor sa nu faca nimic si sa ia banii.
Asa ca vor spune ca drumul comunal e traseul cicloturistic, vor monta niste cosuri de gunoi, trei banci si doua refugii, vor pune niste table cu aici sint banii dumneavoastra in traseul asta cicloturistic, vor factura doua ore de munca ca doua sute si toata lumea va fi fericita.