Prin acest proiect, fundația dorește să aducă la atenția școlilor din județ dreptul legal și moral pe care îl au copiii cu dizabilități de a putea învăța într-un mediu adecvat și adaptat lor. Copiii cu dizabilități au dreptul legal de a fi incluși în învățământul de masă, având aceeași egalitate la educație ca ceilalți elevi.
Totuși, realitatea este că elevii cu dizabilități se confruntă cu bariere de accesibilizare, cum ar fi fizice, informaționale și atitudinale. În cele mai multe cazuri, copiii cu dizabilități sunt marginalizați și excluși din procesul educațional de masă, ceea ce poate duce la crearea stereotipurilor și chiar situații de discriminare sau de bullying.
Pentru a combate acest fenomen, proiectul urmărește să schimbe mentalitatea elevilor și a profesorilor față de copiii cu dizabilități din județul Timiș, prin resurse educaționale despre prevenirea stigmatizării. Va avea loc și un program terapeutic de sprijin emoțional pentru copiii cu dizabilități.
Școlile din județul Timiș care vor face parte din proiect sunt următoarele:
- Școala Gimnazială nr. 6 Timișoara
- Școala Gimnazială nr. 7 „Sfânta Maria” Timișoara
- Școala Gimnazială nr. 19 „Avram Iancu” Timișoara
- Școala Gimnazială nr. 24 Timișoara
- Școala Gimnazială nr. 27 Timișoara
- Școală Gimnazială nr. 30 Timișoara
- Colegiul Național Pedagogic „Carmen Sylva” Timișoara
- Liceul Teologic Romano-Catolic Gerhardinum Timișoara
- Liceul Waldorf Timișoara
- Școala Primară Cornești
„Proiectul vizează să creeze o schimbare de paradigmă în școlile din județul Timiș, unde incluziunea să devină o realitate cotidiană, iar stigmatizarea copiilor cu dizabilități să fie combătută prin educație, empatie și un limbaj pozitiv. Prin aceste măsuri, copiii vor învăța să interacționeze cu respect și înțelegere, creând astfel o comunitate educațională mai puternică și mai unită”, transmit reprezentanții Fundației de Abilitare Speranța.
Citiți principiile noastre de moderare aici!