Ca parte a proiectului de reabilitare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad, lotul 3 cuprinde calea ferată care străbate orașul. Pe acest lot se află în desfășurare și lucrări în zona Gării de Nord din oraș.
Potrivit celor de la CFR Infrastructură Timișoara, în stația Timișoara Nord, constructorul Webuild continuă „lucrările de modernizare menite să dezvolte infrastructura civilă ce va deservi partea de nord și de vest a orașului, oferind un acces rapid la sistemul de trafic feroviar”.
Mai exact, la ora actuală se execută următoarele lucrări:
- Se finalizează fundația de la parcarea supraterană;
- Se betonează primul canal de revizie 8T, aferent grupei tehnice de linii;
- S-a finalizat asamblarea celui de al 2 tronson al pasarelei pietonale urmând a fi montat pe piloni în următoarea perioadă;
- Se execută săpături la infrastructura liniilor din grupa tehnică;
- Descărcare prefabricate pentru peroane.
foto: CFR Infrastructură Timișoara
Vă reamintim, proiectul de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad are o valoare totală de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde de lei provin, teoretic, din PNRR. Licitațiile pentru proiectarea și execuția lucrărilor au fost lansate în octombrie 2020 și iunie 2021. Din cauza contestațiilor, însă, contractele pentru ultimele trei loturi au fost semnate în noiembrie 2022, iar pentru primul – de abia în decembrie 2023.
Pe lotul 3 lucrează asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA, în baza unui contract de aproximativ 300 de milioane de euro, fără TVA. Acest lot a fost marcat de disputele dintre primărie și Ministerul Transporturilor, legate de mai multe aspecte ale proiectului. Din alte motive, acesta ar pierde finanțarea pe PNRR, fostul ministru Sorin Grindeanu declarând în vară că se vor căuta alte surse de finanțare.
Trimite articolul
XSe defriseaza si pomii dintre liniile de langa peroane?
Subțire mișcarea. Se vede si din numărul de poze postate