Proiectul Cu Bicicleta prin Vest este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și însumează peste 530 de kilometri de piste de biciclete. Inițiativa beneficiază de aproape 190 de milioane de lei pentru proiectare și execuție.
Lucrarea, fiind una de mare amploare, a fost împărțită în șapte loturi și prevede, pe lângă realizarea pistelor, pasarele, poduri noi, reabilitarea unor alte poduri existente, precum și marcaje ale traseelor cicloturistice.
„Această investiție face parte dintr-un program european, Eurovelo 13, care unește vestul de estul continentului prin piste de biciclete. Cei 530 de kilometri care se vor realiza în Timiș sunt parte a unui proiect amplu, de 1.700 de kilometri de piste care vor fi făcute în județele Arad, Caraș-Severin și Hunedoara. Vom beneficia de cele mai bune condiții pentru cicloturism, iar pistele vor străbate Timișul de la Cenad, Moravița sau Lunga până în Țara Făgetului”, a transmis, joi, Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.
Momentan, licitația nu este vizibilă în SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
„Lansarea unei licitații înseamnă transmiterea documentației de atribuire către ANAP, procedura urmând a fi vizibilă în platforma SICAP în următoarele zile”, au declarat pentru Tion reprezentanții CJT.
Vă reamintim că, în 6 septembrie 2024, președinții din mandatul trecut al consiliilor județene Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara au semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent investiției „Cu bicicleta prin vest – traseu cicloturistic”.
Proiectul face parte din inițiativa națională „Implementarea a 3.000 km de trasee cicloturistice la nivel național”, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta 11 – Turism și cultură.
Inițial, traseul cicloturistic propus avea o lungime estimată de 1.729 km, însă, în urma evaluărilor realizate de cei patru parteneri beneficiari – județele Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara și Arad – traseul a fost extins la 1.856 km, pentru a evita exproprierile și a crește atractivitatea turistică.
Traseul va străbate cele patru județe, oferind cicliștilor șansa de a explora peisajele pitorești și diversitatea naturală din vestul României.
Trimite articolul
Xnu avem spitale , nu avem scoli, dar noi facem piste si trasee pentru aia care circula pe trotuar fara piste si lovesc pietonii injurandu-i, traverseaza calare pe zebra nemarcata cu pista si s-ar in fata soferilor.
FEL;ICITARI!!!!!
CU cat ignori legea cu cat esti mai apreciat!
PENTRU PIETONI care suntmajoritari, NIMIC, nu tu trotuare, etc
TARA DE BABUINI!!!!
-
Nu vb așa. O infrastructură pentru practicarea sporturilor precum ciclismul, alergarea de anduranță, este esențiala pentru o țară care vrea să aibă o sănătate bună. Este vorba de a practica aceste sporturi în siguranță, fara a ne punem interitatea fizica în pericol pe șosele. Asta duce și la o ieșire în siguranță alaturi de copiii noștri. Toate astea duc la o schimbare de mentalitate colectivă, ceea ce va duce, in timp, la un altfel de comportament, in care va va crește numărul celor care vor face sport pentru sănătate, pentru întreținerea de zi cu zi, in natura, nu doar in sali de sport. Este important și spitalele, școlile și alte cele, dar în privința cestor piste speciale care se leagă între ele în toată regiunea noastră, este ceva grozav. Bravo și bafta in proiect!
-
Astia sunt baronii PSD ce ne conduc. Doar cu vibdul la COBTEACTE GRASE din bani publici,cel mai ușor de SIFONAT. Uite așa AUR nu tre sa faca nimic și creste de la o lună la alta. Xă hoții astia din PAD PNL garantat nu isi schimbă năravurile…de șacali mereu flaminzi
O provocare importanta pt CJT ar fi:
Ghiroda- Remetea Mare- Bucovat- Mosnita – Timisoara;
Timisoara – Giarmata Vii (poate aeroport, ar deservi zona industriala de acolo) – Ghiroda s.a.
Dar…ne cam chinuim sa facem si 1 km de pista ce sa mai vorbim de legarea localitatilor periurbane cu orasul.
-
În continuare pentru CJT bicicleta rămâne cel mult un mijloc de agrement pentru copii în weekend.