tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Circulația pe canalul Bega până la vecini, condiționată de sârbi. Ce mai trebuie făcut pentru a putea trece granița

Circulația pe canalul Bega până la vecini, condiționată de sârbi. Ce mai trebuie făcut pentru a putea trece granița

De Oana Bocănici
la 27 May 2022 09:34 Reactualizat la: 27 May 2022 09:41
3 Comentarii

Circulația pe canalul Bega până la vecini, condiționată de sârbi. Ce mai trebuie făcut pentru a putea trece granița

foto: arhivă
27 May 2022 09:34 Reactualizat la: 27 May 2022 09:41
Chiar dacă se poate circula pe canalul Bega până la sârbi și înapoi, trecerea graniței nu este încă posibilă nici pentru vaporașe, nici pentru bicicliști deoarece lipsește un punct vamal. Consiliul Județean Timiș spune că alocă bani pentru proceduri, însă depinde și de contribuția autorităților din Serbia.
Scris de Oana Bocănici - Chiar dacă se poate circula pe canalul Bega până la sârbi și înapoi, trecerea graniței nu este încă posibilă nici pentru vaporașe, nici pentru bicicliști deoarece lipsește un punct vamal. Consiliul Județean Timiș spune că alocă bani pentru proceduri, însă depinde și de contribuția autorităților din Serbia.

Trimite articolul

X

Vremea frumoasă și renunțarea la restricțiile impuse pe perioada pandemiei îi inspiră pe oameni să iasă din ce în ce mai des. Cei care își doresc să ajungă cu vaporașul din Timișoara până în Serbia, mai au de așteptat. Canalul este navigabil, însă nu există un punct operațional de trecere a frontierei.

Județul Timiș, partener cu Serbia într-un program de amenajare a canalului Bega, a încheiat în urmă cu o lună un proiect transfrontalier de amenajare a canalului și a nodurilor hidrotehnice. Următorul obiectiv ar trebui să fie realizarea punctului de frontieră, de ambele părți ale canalului, pentru a fi posibilă trecerea pe uscat și naval.

Consiliul Județean Timiș a alocat în acest an 1 milion de lei din bugetul local pentru a realiza rețeaua de instalație electrică până la punctul de trecere a frontierei cu Serbia. Însă înființarea punctului propriu-zis va mai dura. S-a discutat inclusiv cu Ministerul Afacerilor Interne, iar CJ vrea ca la o următoare rectificare bugetară să fie alocați bani pentru a realiza studiul de fezabilitate necesar punctului vamal.

„Vom demara demersurile să construim și să operaționalizăm punctul de trecere a frontierei care include punctul vamal. În bugetul pe 2022, în prima fază, a fost alocată suma de un 1 milion de lei pentru extinderea rețelei de energie electrică până la locația punctului de trecere a frontierei cu Serbia. Consiliul Județean Timiș caută o soluție provizorie alternativă care să permită cât mai curând circulația cicliștilor și a ambarcațiunilor peste graniță, în acest sens transmițând către MAI o solicitare. Totodată, CJ Timiș colaborează cu partenerii sârbi pentru depășirea obstacolelor care ar putea surveni în deschiderea graniței”, au transmis pentru Tion reprezentanții CJT.

Astfel, potrivit CJ, chiar dacă pe partea românească se pune la punct frontiera, același lucru trebuie să se întâmple și la vecinii sârbi. Prin urmare, trecerea graniței cu vaporașul sau bicicleta nu se va putea întâmpla în viitorul apropiat.

Vă reamintim, la finalul anului trecut, Consiliul Județean Timiș a aprobat studiul de fezabilitate, respectiv detalii tehnice și economice pentru realizarea punctului de trecere a frontierei pe apă. Conform hotărârii aprobate atunci de consilierii județeni, punctul de trecere a frontierei ar trebui să fie gata într-un an și va costa aproximativ 9 milioane de lei cu TVA, banii fiind asigurați prin Programul Interreg IPA Romania- Republica Serbia 2014 – 2020.

Punctul de trecere a frontierei va avea parter, două etaje și un etaj retras. La parter vor fi două camere de control, biroul operativ, centrala termică și tabloul general, camera cu servere și grupuri sanitare pentru femei, bărbați și personal. La etajul I va fi camera de audiere, camera de arest cu grup sanitar, o cameră pentru azilanți pentru femei și copii, dar și pentru bărbați. Tot aici se vor amenaja și grupuri sanitare. La etajul al doilea va fi biroul pentru dispecerat, birou pentru vamă, birou pentru căpitănia de port, birou pentru șeful punctului de trecere a frontierei, cu grup sanitar și oficiu. La etajul al treilea va fi o cameră tehnică pentru panourile fotovoltaice și o cameră de control.

Vă reamintim, ABA Banat a terminat lucrările de reabilitare, începute în 2017, la barajul stăvilar și la ecluza de la Nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român, în cadrul proiectului transfrontalier „Repararea infrastructurii de navigație pe Canalul Bega”, care a beneficiat de finanțare europeană prin IPA Interreg CBC România-Serbia. Proiectul s-a încheiat la finalul lunii aprilie și a avut o valoare de 13 milioane de euro.

Calea navigabilă Timișoara (România) – Klek (Serbia) are o lungime totală de 114,50 km, din care 44,5 km sunt pe teritoriul românesc și 70 de km pe teritoriul sârbesc. Navigația în sectorul românesc a fost închisă de regimul comunist, în anii ’60. Pe teritoriul Serbiei, sectorul navigabil al canalului Bega se racordează cu sistemul hidroameliorativ și de navigație Dunăre Tisa-Dunăre. Canalul Bega are o poziție strategică și face posibilă legătura dintre partea de vest a României cu Marea Nordului (prin canalul Rin-Main-Dunăre) și cu Marea Neagră pe Dunăre.

Momentan se poate circula cu vapoare private până la graniță, fiind nevoie și de ambarcațiuni noi în oraș pentru a ajunge până acolo.

Pe aceeași temă:

UPDATE. Timișorenii vor putea ajunge cu vaporașul până în Serbia. Se reia navigația pe canalul Bega

Trimite articolul

X
Taguri:
circulatie bega ,
timisoara serbia ,
vaporas bega
3 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Otelec says:
    May 27, 2022 at 2:29 pm

    “Ce mai trebuie facut?”
    Mai trebuie facuta si o sosea de 12 km intre Otelec si Srpski Itebei care sa treaca prin acest punct de frontiera si astfel ar fi o trecere tripla, navala, rutiera si ciclista…
    Apropo, pe unde vor merge lucratorii de la frontiera la punctul de lucru in lipsa unui drum?

    Reply
  2. seth says:
    May 27, 2022 at 2:29 pm

    pista e praf,da noi gandim la punct de trecere a frontierei…???

    Reply
  3. Nume says:
    May 29, 2022 at 8:18 am

    Mai bine nu faceau o pista pana Lugoj ?

    Reply
  4. Cele mai citite știri

    1
    Strada dintre Mărăști și mall, închisă pe timp de noapte, în următoarele săptămâni
    2
    Excesul ponderal crește riscul de cancer. Medicii atrag atenția asupra importanței unui stil de viață sănătos
    3
    Polenul de ambrozie, o amenințare pentru acest început de toamnă. Dr. Ramona Mureșan ne explică despre simptome și tratamente
    4
    Radiologia, „fereastra către interiorul corpului uman”. Ce investigații se fac la Spitalul „Victor Babeș” din Timișoara
    5
    Quiz caritabil pentru copiii din Banat. Charity Quiz Night revine
    6
    Tauromahia, sâmbătă seara, la Kunsthalle
    7
    Cum pot fi obținute bursele sociale pentru elevi în anul școlar 2025-2026
    8
    Minorii sub 14 ani nu au voie pe trotinete electrice: poliția i-a identificat, părinții au fost avertizați
    9
    Accident pe DN 6, la Lugojel. Un mopedist de 68 de ani a fost rănit
    10
    Filmul săptămânii: „Downton Abbey: The Grand Finale”, o despărțire emoționantă de familia Crawley

    Cele mai noi știri

    Sănătate

    Radiologia, „fereastra către interiorul corpului uman”. Ce investigații se fac la Spitalul „Victor Babeș” din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Galeria LogArt a Colegiului Loga prezintă două expoziţii personale: „CULOAREA” și „NONCULOAREA”

    Sănătate

    Ziua Internațională a Radiologiei, marcată la Spitalul CFR Timișoara. Unitatea face investigații de înaltă performanță cu un CT de ultimă generație

    Ştiri din Timiș

    Dominic Fritz și Răzvan Burleanu, pe șantierul noii arene din Calea Buziașului. Lucrările au ajuns la 70%

    Ştiri din Timiș

    Timișoara a fost două zile capitala internațională a tehnologiilor inovative în sudură și materiale avansate

    Eveniment

    Accident pe Calea Aradului din Timișoara. Un pieton a fost rănit după ce a traversat neregulamentar

    Ştiri din Timiș

    Emil Șoșdean, omul din spatele firelor: trei decenii de pasiune pentru firobuzele Timișoarei

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 8 noiembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    „LISTAREA LA BURSA A INTREPRINDERII CONTAKT EXPRESS LOGISTIK SA”

    România

    8 noiembrie: creștinii sărbătoresc Soborul Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici