Toate acestea vin în contextul în care, spune reprezentantul CGS România, zona de Vest dispune de un pool de candidați bine pregătiți. Despre toate acestea, dar și despre ce profil trebuie să aibă angajatul căutat de companie, am discutat cu Vladimir Sterescu, Country Manager al CGS România.
De ce ați luat decizia de a angaja personal din județul Timiș?
În acest moment avem peste 4.000 de angajați în cele 7 centre de contact din România (București, Brașov, Sibiu, Tg Jiu, Galați, Miercurea Ciuc, Constanța). Dintre aceștia, în jur de 40-50% lucrează remote.
Deschiderea companiei către angajarea de noi colegi în sistem 100% remote a avut un impact pozitiv în evoluția business-ului companiei în ultimii 2 ani. Creștem nu doar business-ul CGS România, dar și oamenii din companie. Într-adevăr, majoritatea rolurilor deschise sunt de tip entry level, dar avem și foarte multe poziții de specialiști. Situația minunată pentru colegii noștri este de a fi într-o companie în continuă creștere deoarece filozofia noastră a fost să oferim angajaților un carrier path, posibilitatea de a le identifica potențialul și a le oferi șansa de a evolua și a deveni buni specialiști sau manageri.
Așa cum menționam, am deschis recrutarea către întreaga țară, având abilitatea de a atrage rapid talente în companie din orice zonă. Am avut o surpriză plăcută de a găsi în zona de Vest, mai ales în Timișoara, un pool de talente foarte însemnat și, din acest motiv, acest oraș devine unul dintre hub-urile importante din care recrutăm.
Care sunt pozițiile pentru care căutați angajați? Care este profilul acestora?
Dincolo de orice, suntem în căutarea unor colegi care să aibă dorința de a învăța, de a se dezvolta, de a depinde aptitudini noi. În mod specific, vizăm angajarea de colegi noi cu bune abilități de comunicare și background tehnic și financiar, fără ca acest lucru să reprezinte un factor decident. Aceste posturi presupun, în primul rând, cunoașterea unei limbi străine, în principal limba engleză, franceză, italiană, spaniolă, germană sau orice altă limbă europeană, dar și abilități de comunicare, flexibilitate și spirit proactiv. Cunoștințele de operare pe calculator sunt necesare, pentru că orice job la CGS se desfășoară prin intermediul acestuia. Amabilitatea este, de asemenea, foarte importantă, așadar people skills joacă un rol esențial în procesul de selecție.
În acest moment, printre pozițiile deschise se numără Consultant relații clienți, Specialist vânzări, Consultant suport tehnic etc.
Câte poziții aveți deschise pentru moment și câte persoane doriți să atrageți din zona Timișoara? Aveți în plan să deschideți un birou aici?
Nu avem o limitare din punct de vedere al numărului deoarece vizăm recrutarea pentru poziții remote.
Nu avem în plan să deschidem un centru de contact în Timișoara. Eventual ne gândim să deschidem un birou de recrutare care să ne asigure o prezență locală și, respectiv, o comunicare mai bună cu colegii din zonă.
Am înțeles că este vorba de poziții 100% remote. Aveți astfel de angajați deja în companie? Câți din total?
Da, avem deja cca. 2.000 de angajați care lucrează remote. Acest trend a fost adoptat odată cu pandemia de Coronavirus, când am fost nevoiți atât noi, cât și multe alte companii, să ne desfășurăm activitatea cu cât mai puțină interacțiune fizică.
Cum funcționează lucrul 100% remote în cadrul companiei dvs?
În primul rând este important de menționat că, încă din momentul interviurilor, toate interacțiunile dintre candidați și echipa de HR a companiei se desfășoară online, de multe ori prin procese automatizate. Odată agreată colaborarea, noii colegi vor primi acasă echipamentele de care au nevoie pentru a-și desfășura activitatea (computer, router etc….). De asemenea, vor beneficia de suportul echipei IT pentru a asigura buna funcționare a acestora. Odată primite echipamentele, toți colegii intră în programe de training dedicate care presupun învățarea procedurilor și termenilor necesari desfășurării job-ului, cât și a uneltelor specifice fiecărui proiect. În anumite cazuri vor primi training și pentru anumite skill-uri unice, în funcție de fiecare proiect în parte, cum ar fi: informații tehnice sau financiare.
Motto-ul companiei este “Friends working together”, iar acesta stă la baza mediului de lucru din cadrul CGS România, fie că este vorba de spațiile fizice de lucru, sau de telemuncă. Astfel, cu toate că angajarea pentru poziții remote este un lucru nou pentru piața de profil din România, mizăm pe capacitatea companiei de a integra noii colegi și de a le oferi experiența de lucru pe care o au toți angajații CGS.
Care sunt avantajele și dezavantajele?
Așa cum spuneam și mai sus, CGS România propune un mod de lucru centrat pe nevoile angajaților, pe un mod de lucru în care colegii se sprijină și se susțin. Tocmai din acest motiv, este important de menționat că echilibrul dintre viața personală și cea profesională pe care o ating angajații care lucrează fully remote este foarte important. De altfel, pot spune că nu am văzut o scădere a productivității pentru colegii care lucrează remote.
(2409)
Trimite articolul
XIKEA Timisoara e pistol cu apa pe langa CGS…