CȘEI „Paul Popescu-Neveanu” Timișoara a obținut acreditarea Erasmus+ pentru perioada 2023 – 2027, astfel că zeci de cadre didactice și elevi ai centrului dedicat elevilor cu cerințe educaționale speciale vor putea participa la diverse mobilități cu finanțare internațională în alte țări din Uniunea Europeană. Programele de mobilitate cuprind cursuri de formare profesională și schimburi de experiență.
Potrivit reprezentanților unității, obiectivele proiectului de acreditare sunt:
1. Creșterea calității actului educațional, terapeutic și recuperator prin formarea profesională a unui număr de 56 de cadre didactice din cadrul C.Ș.E.I. „Paul Popescu-Neveanu” Timișoara;
2. Îmbunătățirea competențelor digitale pentru cel puțin 12 profesori anual, în perioada 2023-2027, în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și ale unei școli incluzive;
3. Promovarea interculturalității, diversității lingvistice, sociale și culturale, prin participarea la schimburi de experiență transfrontalieră a unui număr de 8 elevi cu cerințe educaționale speciale, 60 de cadre didactice și 16 părinți incluși în proiect, în vederea integrării într-un sistem cultural european;
4. Dobândirea de către cadrele didactice din cadrul C.Ș.E.I. „Paul Popescu-Neveanu” Timișoara a unor competențe în pilotarea unui program de intervenție pentru elevii cu CES, în scopul reducerii absenteismului și a riscului de abandon școlar, precum și a facilitării accesului acestora la o educație incluzivă de calitate
Prima etapă a început în vară
Prima etapă a proiectului Erasmus+ se desfășoară între 1 iunie 2023 și 31 august 2024. În cadrul acesteia, 12 cadre didactice participă la trei mobilități de tip cursuri structurate de formare profesională. Scopul acestei acțiuni ar fi „însușirea și aplicarea în actul educațional a unor strategii didactice inovatoare, adaptate specificului psihoindividual al elevilor cu cerințe educaționale speciale, al dezvoltării competențelor digitale ale profesorilor și al lărgirii orizonturilor acestora referitoare la practicile incluzive europene”.
„Acreditarea Erasmus+ le va oferi elevilor șansa de a experimenta dobândirea de noi cunoștințe într-un spațiu educațional european, iar părinților elevilor cu cerințe educaționale speciale le va oferi oportunitatea de a facilita integrarea socio-culturală a acestora prin accesarea unor modele noi de abordare incluzivă a copiilor. Printre rezultatele așteptate în urma derulării activităților proiectului de acreditare Erasmus+ se numără: creșterea calității actului educațional, o mai bună integrare socio-școlară a elevilor cu cerințe educaționale speciale, dezvoltarea instituțională și alinierea la valorile europene, prin încheierea parteneriatelor internaționale și promovarea interculturalității, diversității și incluziunii”, mai precizează reprezentanții CȘEI „Paul Popescu-Neveanu” Timișoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!