tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Bicicliștii, liberi din nou prin centrul Timișoarei? Trei consilieri locali vor să elimine restricția lui Robu

Bicicliștii, liberi din nou prin centrul Timișoarei? Trei consilieri locali vor să elimine restricția lui Robu

De Roxana Deaconescu
la 15 March 2021 10:22 Reactualizat la: 15 March 2021 10:28
102 Comentarii

Bicicliștii, liberi din nou prin centrul Timișoarei? Trei consilieri locali vor să elimine restricția lui Robu

15 March 2021 10:22 Reactualizat la: 15 March 2021 10:28
Interziși de mai bine de cinci ani în zona pietonală a Timișoarei, bicicliștii ar putea reveni pe vehiculele pe două roți prin Piața Victoriei și pe alte străzi din Cetate. Trei consilieri locali vor să ridice restricția impusă de fostul primar Nicolae Robu, inclusiv pentru trotinete și role și alte mijloace de transport alternative.
Scris de Roxana Deaconescu - Interziși de mai bine de cinci ani în zona pietonală a Timișoarei, bicicliștii ar putea reveni pe vehiculele pe două roți prin Piața Victoriei și pe alte străzi din Cetate. Trei consilieri locali vor să ridice restricția impusă de fostul primar Nicolae Robu, inclusiv pentru trotinete și role și alte mijloace de transport alternative.

Trimite articolul

X

„Eliminăm amenzile abuzive pentru cei care circulă pe două roți prin centrul Timișoarei! În 2013 (corect este 2015 – n.r.) și apoi în 2017, fostul primar și administrația liberală au adoptat două Hotărâri de Consiliu Local (HCL) absurde, care prevăd amenzi mari (peste cele din Codul Rutier!) pentru folosirea oricăror mijloace de locomoție nemotorizată în zona centrală. În baza acestor Hotărâri, sute de timișoreni au fost amendați în ultimii ani. Prin colegii noștri consilieri Ana Munteanu, Dan Reșitnec și Ovidiu Merean am depus un proiect de anulare a acestor HCL-uri, un prim pas spre întoarcerea la normalitate și spre un oraș în care toți cetățenii sunt tratați cu respect”, transmite USR Timiș.

Conform unei decizii din septembrie 2015, accesul bicicletelor a fost interzis total în Cetate. Bicicliștii erau puși să meargă pe lângă mijloacele de transport pe două roți atât în Piața Victoriei, cât și pe str. Alba Iulia și pe celelalte străzi pietonale din Cetate. Doi ani mai târziu, în iulie 2017, aceeași administrație Robu a decis să fie interziși prin centru și cei care se dau cu rolelele, cu trotinetele, cu segway-urile sau hoverboardurile.

Aleșii USR spun că „nu este treaba politicienilor să decidă după bunul plac cine pe unde poate circula. Pentru asta trebuie să avem o Comisie de Circulație a Primăriei funcțională, unde specialiștii să se pronunțe în spețe care țin de siguranța pietonilor, cicliștilor și a șoferilor”.

Ei ne asigură că proiectul „va parcurge în perioada următoare toți pașii prevăzuți de legea transparenței: va fi publicat pe site-ul primăriei, se va afla pentru 30 de zile în dezbatere publică și apoi va urma votul în consiliul local. Abia la finalul acestui proces măsurile vor rămâne definitive, efectul imediat fiind eliminarea acelor amenzi suplimentare codului rutier”, se mai arată în postarea de pe Facebook a USR Timiș.

Sancțiunile pentru bicicliști au rămas cuprinse între 870 și 1.160 de lei, conform Codului Rutier, în timp ce cele pentru cei care se plimbă cu alte mijloace alternative au rămas între 200 și 400 de lei – dacă persoana care folosește mijlocul de locomoție interzis are vârsta între 14 și 18 și între 400 și 800 de lei – dacă persoana care folosește mijlocul de locomoție interzis are vârsta de peste 18 ani.

Trimite articolul

X
Taguri:
biciclete centrul timisoarei ,
biciclete timisoara ,
restrictii biciclisti
102 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. gabriela borcsi says:
    March 15, 2021 at 10:27 am

    ar trebui eliminate toate sanctiunile nu doar in centru ci si in parc si toate amenzile date sa le plateasca robu

    Reply
    • lucian says:
      March 15, 2021 at 10:53 am

      Bravo Gabi, Conform gandiri tale sa dam liber la nebuni sa dea peste oameni, peste copi nu? Nu trebuie si spati care ca pieton sa te poti plimba linistit?

      Reply
      • tibi says:
        March 15, 2021 at 12:15 pm

        tu stai in casa, ca nu esti normal la cap. acolo n-o sa dea nimeni peste tine

        Reply
      • Robica says:
        March 15, 2021 at 1:02 pm

        Unde nabii tot vedeti voi peste tot oameni loviti de biciclete? ca deja e de cacao scuza asta. Hai sictir! platesc taxe, vreau sa ma plimb cu bicicleta.

        Reply
        • Valica says:
          March 15, 2021 at 4:03 pm

          Bicicleta e vehicul, plimba-te pe unde circula vehiculele sau pe pista de biciclete. Altfel, se poate intra si cu caruta trasa de cai prin fata pe la opera, ca plateste stapanul taxe.

          Reply
        • Antiasistatisociali says:
          March 15, 2021 at 6:41 pm

          Ce taxe platesti tu pentru bicicleta asistatule?

          Reply
          • Timis says:
            March 15, 2021 at 11:11 pm

            antisocialului @ taxele platite sunt inclusiv pentru infrastructura. Dar esti prea incuiat sa pricepi ca Robu a avut ca prioritate masinile in detrimentul pietonilor si a biciclistilor, doar ca el cu freza vopsita sa circule mai rapid cu meratnul cumparat ilegal de gunoieri din banul public! In centrul oricarui oras civilizat existe piste de biciclete. Nu porcaria lui Robu de a scoate complet un mijloc nepoluant din toata zona Cetate

          • Anonim says:
            March 15, 2021 at 11:46 pm

            Nu ai cui sa ii spui, ca e prost 🙁

      • jhon marascu says:
        March 15, 2021 at 4:39 pm

        Esti bolnav omule la cap, adica ar trebui sa oprim toate masinile ca a fost un accident care a lovit un copil ? asta e ideea ta de om tampit ?

        Reply
      • ares says:
        March 15, 2021 at 6:03 pm

        Nu v-ati prins? Fritz alege solutii din astea care invrajbesc lumea, sa ne dezbine si sa ne abata atentia de la nerealizarile sale. Asa a fost si aia cu liber la catzeii in apartamente. Si asa a ramas. Le arunca in eter, oamenii musca, se cearta intre ei si el isi vede de noii consilieri, noii directorasi, noile directii pline de angajati usristi platiti regeste din banii orasului, bani care cica pentru parcari si pasaje nu sunt ca i-a furat Robu. Divide et impera. Scoala de vara a spionajului german.

        Reply
      • cornel says:
        March 15, 2021 at 6:04 pm

        In toate tarile biciclistii se plimba pe unde vor. Desigur, daca-i zona pietonala aglomerata, merg incet, adica la pas. Chiar am remarcat in Szeged pe pietonala biciclisti la 3-5 Km/h. Orasul asta nu este prietenos cu nimeni. pe ploaie nu poti merge nici pe jos. masinile zboara cu 100 Km/h prin belti de te uda pe trotuar si pe cap. Balti pe banda 1, canale infundate. cand nu ploua la semafoare au aparut cersetorii-si nu, nu sunt emigranti. Pistele trasate nici nu se mai cunosc. Nimeni nu stie daca pe pista de biciclete de langa zebra trebuie sa te dai totusi jos sau nu. Un haos generalizat.

        Reply
    • Elsaracul says:
      March 15, 2021 at 12:08 pm

      Gabi, dar de fetita de 4 ani, lovita in parcul Botanic de cineva pe o placa, de s-a ales cu picioarele rupte, ce zici? Sa nu iesi din casa, ca iyi ploua in gat.

      Reply
      • sicman says:
        March 15, 2021 at 1:24 pm

        io zic ca cine face copii sa aiba grija de ei pana una alta. Iar tuy lucian, invata sa “scri”

        Reply
        • Misto says:
          March 15, 2021 at 2:02 pm

          Iar cine se plimba cu bicicleta sa aibă grija pe unde merge și cu ce viteza. Un copil se poate sa se smulgă din mana sau sa nu își dea seama ca vine un golan cu viteza și sa nu se dea deoparte destul de repede. Sa fim corecți din ambele părți.

          Reply
      • Rita says:
        March 15, 2021 at 2:53 pm

        Am văzut în parc la. Dacia tot un caz asemănător unde o placa de lemn a lovit peste picioare o bătrânică. Adolescentul făcea și testa tot felul de figuri, de parca era în curtea proprie. Practic persoana lovita a rămas pe bancă deoarece nu s-a mai putut deplasa de durere. Am văzut alt caz când un biciclist a lovit intenționat un bărbat care era cu mana pe pista de biciclete.

        Reply
        • sicman says:
          March 15, 2021 at 5:33 pm

          tot din cauza lu robu, ca nu avem scheit parc

          Reply
        • Antirita says:
          March 15, 2021 at 11:20 pm

          Rita inainte de a debita abureli ar trebui sa iti cumperi o ruleta si sa masori latimea pistelor desenate in bataie de joc de Robu! Afla ca exista si in acest caz norme legale cu caracter obligatoriu care prevad ca latimea minima este de 1,2 m /sens la o pista de biciclete. Robu ca sa mai castige o banda in plus pentru obsesia sa masinile a lasat pentru trotuar si pista de bicicleta mai putin de 2 metri!

          Reply
      • jhon marascu says:
        March 15, 2021 at 4:41 pm

        poate ar trebui sa oprim fabricarea tuturor cutitelor ca au fost cauzuri in care cutitele au omorat oameni in loc sa se taie paine cu ele, esti bolnav mintal omule

        Reply
        • ionelush says:
          March 15, 2021 at 8:10 pm

          Asistatule, nu eliminam bicicletele, le interzicem in centru… Cu cutitul nu ai voie pe strada bah asistatule 🤮materia cenusie e neagra la dneata

          Reply
  2. Toni says:
    March 15, 2021 at 10:30 am

    Ar fi o prostie sa se poata pedala prin centru, unirii, printre copii si terase!

    Reply
    • George says:
      March 15, 2021 at 10:55 am

      Ar mai fi o solutie: sa se diminueze spatiul destinat teraselor.

      Reply
      • sst_001 says:
        March 15, 2021 at 1:52 pm

        exista 2 tipuri de romani: cei cu bani care iubesc terasele si sarakii invidioasi ca tine care le detesta lol

        Reply
        • George says:
          March 16, 2021 at 8:56 am

          Numai ata de duc cei doi neuroni din dotare? Poate eu n-am bani de terase, poate nu vreau sa beau o cafea cu 10 lei, dar nu n-ai minte nici cat un copil de doi ani.

          Reply
    • Alexutu says:
      March 15, 2021 at 11:13 am

      Lasa Toni, e ok sa intre altii cu bolidul BMW fix langa teresa…

      Reply
    • Mike says:
      March 15, 2021 at 11:14 am

      nu mai traficati copii ca tiganii lasati copii e plin de copii cu biciclete nu moare nimeni lovit de bicicleta

      Reply
    • Clar says:
      March 15, 2021 at 11:24 am

      Desigur, nu am vrea sa deranjam bombardierii parcați pe lângă terasele care sufoca tot centrul. Se știe ca dacă ești cu un neuron poluat de motorină ai voie sa te parchezi în centru, bicicliștii nu au voie și trebuie amendați drastic.

      Trăiască prostia românească.

      Reply
      • Gogu says:
        March 15, 2021 at 12:09 pm

        Nu are nicio legatura faptul ca unii parcheaza unde e interzis si faptul ca e voie cu tzoagla prin Centru…

        Reply
        • George says:
          March 15, 2021 at 2:00 pm

          Ia incearca sa mergi cu toagla prin entru, sa vezi ce amenda iti iei. Daca treci cu masina, e jumate… Bubuie ****ia in tine, dar nu te doare…

          Reply
        • Georgica_Soros says:
          March 15, 2021 at 3:07 pm

          Ahhh, esti unul dintre cei care parcheaza pe pistele de biciclete ”doar 5 min boss”?

          Reply
    • dan says:
      March 15, 2021 at 4:41 pm

      cea mai mare prostie e ca iesi tu din casa se consuma oxigenul si pacat de el

      Reply
  3. eu says:
    March 15, 2021 at 10:51 am

    politistii stateau la panda exact in zonele unde se vedeau greu semnele si dadeau amenzi de 700 de lei – extrem de mari. normal ar fi sa fie extrem de bine semnalizate regulile, sa existe cateva alternative pe care sa se poata merge, sa nu se aplice la copii pe trotinete sau mini-biciclete, si amenzle sa fie mai mici decat la soferi. eventual sa se poata converti in ore de munca in folosul comunitatii

    Reply
  4. Ser09 says:
    March 15, 2021 at 10:54 am

    Ii este greul lui DoNIMIC sa ajunga la lucru daca ocoleste putin acuma sau? Vrea o scurtatura direct printre terasee? Poate se accidenteaza si iar se carantineaza 4 luni ca nu are chef de munca.

    Reply
  5. bici says:
    March 15, 2021 at 11:01 am

    Intr-adevar amenzile sunt absurde acum, asta in timp ce amenzile pentru masini parcate pe trotuar, pe pista, pe spatiu verde sunt mult mai mici. Cel mai bine cred ca ar fi ca amenzile pt biciclisti sa fie 50-100 lei, si cu asta basta. Te ustura putin la buzunar, dar sa nu trebuiasca sa dai jumate de salariu pe o a infractiune asa mica.
    Nu cred ca e o soultie sa se ridice restrictia de tot, pentru ca deseori zonele respective sunt destul de aglomerate, si desi consider ca majoritatea biciclistilor sunt capabili sa fie precauti, sunt sigur ca vor fi cateva specimene care vor strica totul pentru restul.

    Reply
  6. Nicoleta says:
    March 15, 2021 at 11:04 am

    Si eu sunt biciclista, cu toate astea centrul trebuie lasat pietonilor si celor ce vor sa-si plimbe copiii in siguranta, pentru ca trebuie sa recunosc sunt multe specimene si printre biciclisti. Pe langa cei ce cauta adrenalina si senzatii tari sunt vitezistii, dar si cei ce livreaza pe bicicleta mancare sau diverse, care la fel ca taximetristii au regulile lor. Sa lasam centrul asa ca sa avem liniste, pentru ca se poate traversa pe langa bicicleta.

    Reply
  7. Vizionarul says:
    March 15, 2021 at 11:12 am

    USRiștii stângiști și populiști, au rămas tot comuniști. Cum vor să permită accesul teribiliștilor motorizați, care vor lovi/călca copii și bătrâni? Așa o stupizenie, doar de la neomarxiști poți învăța.
    Dar la ce te poți aștepta, aceștia sunt “oamenii noi”, care nu au nimic comun cu buna-cuviință și bunul simț.

    Reply
    • George says:
      March 15, 2021 at 12:07 pm

      “Dar la ce te poți aștepta, aceștia sunt “oamenii noi”, care nu au nimic comun cu buna-cuviință și bunul simț”. La fel cum tu nu ai nimic IN comun cu bunul simt. Era vorba de biciclisti, care nu sunt motorizati. Dar dupa cat l-ai lins in zona dorsala pe robu, se pare vopseaua ti s-a depus pe cei DOI neuroni din dotare si nu se mai gasesc, sa faca lagatura.

      Reply
    • Daniel says:
      March 15, 2021 at 1:05 pm

      Ho bah, ca ai facut spume la gura! neorahatule care esti!

      Reply
  8. IDM says:
    March 15, 2021 at 11:17 am

    Foarte bine Robu nu avea chef de biciclisti prin centru.

    Reply
  9. mihaiu says:
    March 15, 2021 at 11:25 am

    Traiesc in germabis sie la noi este centrul istoric iinchis pentru masini dar este liber pentru bicilisti. Au insa voie numai la viteza “la pas”, adica 5-6 km pe ora , insa numai daca este posibil. Nu au voie sa pericliteze siguranta celorlalti, deci a copiilor, batranilor. Altfel capata amenda. Deci se poate. Si in alte Oase ein Europa este aceeasi regula. Era o idiotenie daca piata e goala sa ma dau jos de pe bicicleta.

    Reply
    • anonimus says:
      March 15, 2021 at 12:50 pm

      Problema e ca la noi romanul va cere proba video, filmat cu radarul unde apare clar viteza cu care a circulat. Iar radarul sa fie omologat si cu marja de eroare zero. Aia e diferenta intre noi si vestul Europei. De asta la noi e mult mai usor sa interzici ceva decat sa conditionezi.

      Reply
    • qwerty says:
      March 15, 2021 at 1:39 pm

      Si cum masoara comunitarii de acolo viteza bicicletelor? Din ochi? Au radar?

      Reply
      • Misto says:
        March 15, 2021 at 4:10 pm

        Nu trebuie sa măsoare, e destul sa aprecieze ca circuli periculos. Stai liniștit, dacă mergi frumos, nu iti are nimeni treaba. Și numărul 2, la ei sunt crezuti mai întâi polițiștii nu rapandulele care se cred tari în gură 😉

        Reply
    • Anti_vir says:
      March 15, 2021 at 4:50 pm

      Cine crezi ca respecta asta la noi? O lege drepuie sa fie aplicabila. Cum se poate determina cine a avut 5 kmh si cine 7? Sigur vor gasi cativa care vor merge in viteza prin piete. Probabil dupa va fi accidentat cineva grav se vor lua masuri. Zona pietonala inseamna pietoni. Oricum pietele pot fi ocolite pe bicicleta iar cine are treaba in piata poate merge 100m pe langa bicicleta ca nu pateste nimic.

      Reply
  10. aAa says:
    March 15, 2021 at 11:26 am

    yesss , in sfarsit putem injura si lovi turistii si localnicii cu bica, gatu’ mamii lor de pietoni, jet acas’ noi suntem zmeii trotuarelor, muicaaaaaaaaa

    Reply
  11. Ionelush says:
    March 15, 2021 at 11:29 am

    In nici o capitala europeana nici in Olanda nu se pedaleaza in zonele pietonale!!!!!!!!!!!!!Traim un dezintereS imens in ce tine de educatie. Sunt orase un copii au fiat loviti pe trotuar de biciclete si au ramas in scaun cu rotile. Si eu sunt biciclist dar nu este normal sa merg in Unirii cu bicicleta!

    Reply
    • Nelu says:
      March 15, 2021 at 1:27 pm

      Ineu si Bocsig, unde ai vazut tu ce-ai vazut, nu sunt capitale!

      Reply
    • Bike says:
      March 15, 2021 at 1:47 pm

      ionelush vorbesti aiurea, nu pedalezi pe zonele pietonale cu conditia ca in apropiere sa fie piste de biciclete ca alternativa la traversarea zonei centrale! Prin Unirii treceaau masinile dinspre Marasti spre centru si nimeni nu a murit! Asa ca nu te mai agita si mars in Tarile de Jos, intamplator denumirea cu Olanda nu mai exista ionelut din Palma del Praz!

      Reply
    • De unde informatia asta? says:
      March 15, 2021 at 2:27 pm

      Ai fost in Amsterdam? Eu am fost si se pedala peste tot, prin tot centrul lor mergea lumea cu bicicleta.

      Reply
  12. Mihai says:
    March 15, 2021 at 11:34 am

    Ba hai sa nu, ca trec astia cu bicicletele si trotinetele cu prea mare viteza.
    Aici vorbesc din prisma unui parinte ca si-a vazut fetitat lovita din cauza ca un besmetic a incercat sa faca scheme si a lovit-o pe fetita mea cu roata din spate.
    Deci i-a mergeti pe jos prin centru pe langa bicicleta.

    Reply
    • adria says:
      March 15, 2021 at 1:53 pm

      fetita a fost lovita de un figurant dar asta nu inseamna sa interzici ceva pentru majoritatea celor care respecta regulile de deplasare! Pe logica ta incalcita ar trebui interzise si masinile in oras ca doar unii soferi au omorat oamenii pe trotuare. Daca soferii, biciclistii si pietonii ar avea bun simt si respect fata de ceilalti nimeni nu ar fi accidentat!

      Reply
    • se poate says:
      March 15, 2021 at 4:44 pm

      ba besmeticule esti prost ba te puti, in toate tarile civilizate se merge cu bicicleta peste tot, ca ai patit tu e un caz particular si asta inseamna ca tre sa sufere tot orasul pt tine, minte de cap cu 4 picioare

      Reply
  13. Tot un biciclist dar si pieton says:
    March 15, 2021 at 11:56 am

    Nu stiu in intrresul cui este sa scoata de la naftalina diverse subiecte clasate.
    Abia sau linistit discutiile cu biciclisti in centru, cu caini in apartamente de bloc si altele si iata vine cate un istet de politician si dezgroapa teme ingropate.
    Parca nu avem destule teme pro-contra actuale ca mai vin si altele din trecut.
    Da, amenzile au fost prea mari pentru biciclisti dar si pietonii au dreptul la un spatiu doar al lor pe unde sa umble linistiti si nu cu ochii in patru.
    Iar cei cu copii mici vor trebui sa fie cu ochii in 16 directii ca sa se fereasca de vitezomanii pe doua roti.

    Reply
    • tibi says:
      March 15, 2021 at 12:18 pm

      pai sa faci bine sa stai cu ochii pe copil, dezaxatule

      Reply
      • de4 says:
        March 15, 2021 at 3:08 pm

        Iar tu sa stai cu ochii pe ma-ta!

        Reply
      • Hocus-focus says:
        March 15, 2021 at 5:18 pm

        Da, si noaptea trebuie sa te dai jos… bai boule! Pt ca poate si noaptea la ora 04:00 am chef sa ma plimb pe strada Alba Iulia fara sa stau cu frica unor imparicopitati ca tine care poate pedaleaza beti sau drogati sau mai stiu eu in ce stare pe modul stealth. Regula e regula daca se aplica si mai lasa ocolisurile si jumatatile de masura tipice romanache. Bai boule!

        Reply
      • Sorrr says:
        March 15, 2021 at 8:29 pm

        Asta e marele USRist Ovidiu Merean care si doarme pe bicicleta, exact de asta avea nevoie orasul, asta e marea schimbare sa-si impuna obsesiile si bolnaviciunile odata ajuns la putere, intradevar sunteti un alt suflu politic, ha ha, ati meritat increderea noastra a votantilor, vai s-amar

        Reply
    • Bike says:
      March 15, 2021 at 1:59 pm

      bicicli si pieton parca esti angajat la kanal can-can tv. Doar acolo unii fac din rahaturi marunte catastrofe. Tu plutesti in alt spatiu temporal din moment ce trebuie sa te asiguri in 16 …directii >)))

      Reply
  14. Hocus-focus says:
    March 15, 2021 at 12:01 pm

    Este SINGURA zona din oras unde nu este voie sa se circule cu bicicletele si pe buna dreptate. Lumea vine la plimbare, la relaxare si nu trebuie sa stea mereu cu stres si cu privirea peste umar de teama biciclistilor sau a altor vehicule pe roti. Fara suparare dar conduita biciclistilor nostri sufera la fel de mult ca si a celorlalte categorii de participanti la trafic. Este chiar atat de greu de ocolit sau pe traversat pe jos o zona de aproximativ 1 km2?!? Ok, micsorati amenzile dar lasati zona pietonala, ca de-aia ii zice ZONA PIETONALA. Iar cei care comenteaza pe aici ca nu poti pati nimic grav lovit de bicicleta sa se gandeasca de 2 ori, in special daca sunt implicati batrani sau copii. Am votat USR no brainer dar incep sa fiu tot mai dezamagit de acest partid si de initiativele lor, vad ca au inceput treaba cu tot felu de masuri populiste. Newsflash, majoritatea nu are intotdeauna dreptate, ba dimpotriva!

    Reply
    • tibi says:
      March 15, 2021 at 12:20 pm

      noaptea cand nu e nimeni de ce trebuie sa ma dau jos de pe bicileta, ba, boule? ziua oricum nu trec pe acolo ca pute

      Reply
      • Alex says:
        March 15, 2021 at 3:04 pm

        Ar fii seara după ora 20 21 sa poti circula cu bicicleta liber prin centru,în timpu zilei e prea riscant,si o spun în calitate de biciclist!!oricât de atent esti,majoritatea celor cu copii nu sunt atenți la ce este in jur,iar de partea cealaltă sunt mulți bicicliști care nu știu sa circule nici măcar pe drum drept!!

        Reply
      • Hocus-focus says:
        March 15, 2021 at 5:21 pm

        Da, si noaptea trebuie sa te dai jos… bai boule! Pt ca poate si noaptea la ora 04:00 am chef sa ma plimb pe strada Alba Iulia fara sa stau cu frica unor imparicopitati ca tine care poate pedaleaza beti sau drogati sau mai stiu eu in ce stare pe modul stealth. Regula e regula daca se aplica si mai lasa ocolisurile si jumatatile de masura tipice romanache. Bai boule!

        Reply
        • Alex says:
          March 15, 2021 at 8:31 pm

          Te ai simțit??

          Reply
  15. Gogu says:
    March 15, 2021 at 12:06 pm

    O initiativa foarte proasta a consilierilor USR PLUS. Spatiul pietonal din “Centru” (Unirii, Libertatii, Victoriei, plus strazile pietonale adiacente) trebuie sa ramina exclusiv pentru pietoni. Fara role, “segway”-uri, trotinete sau biciclete. Bunul simt in Romania nu primeaza (ca sa te poti baza ca lumea va circula cu grija si incet, printre pietoni), astfel incat e nevoie de restrictii si amenzi.

    Reply
  16. alex says:
    March 15, 2021 at 12:10 pm

    ce ar zice un biciclist daca nu ar avea loc de trecere pe pista din cauza unui grup de oameni care circula in aceiasi directie si nu-i fac loc?
    de aceea exista reguli bine definite:
    – zona pietonala este pentru pietoni.
    – pistele de biciclete sunt pentru biciclete.

    Reply
    • tibi says:
      March 15, 2021 at 12:21 pm

      ghici ce, pietonii mereu sunt pe pista, pentru ca pista e desenata pe trotuare inguste de niste idioti cu gandire ca a ta

      Reply
      • alex says:
        March 15, 2021 at 2:04 pm

        ce sunt desenate pe trotuare nu sunt piste dpdv legal. afirmatia mea se refera la pistele legale, incadrate de normele europene.
        ca sa ma cobor la gandirea ta iti spun zicala: mama tampitilor este tot timpul gravida. Ooopppsss: ultima oara a fost cu tine ! Iti doresc mult noroc in viata!

        Reply
      • bici says:
        March 15, 2021 at 3:03 pm

        Pai tocmai aia e ideea, tibi. Sa nu amesteci pietonii si biciclistii. Daca pe trotuare nu a functionat experimentul, de ce ai vrea sa faci acelasi experiment in cele mai aglomerate zone ale orasului?

        Reply
  17. Poli 21 says:
    March 15, 2021 at 12:30 pm

    Este o initiativ inchinata marelui fritz care sa poata circula cu bicicleta pe unde doreste. Iar initiatorii sunt cei care folosesc din plin masinile cind circula prin oras, deci nu este vorba de “grja” fata de cei pe doua roti.

    Reply
  18. un timisorean says:
    March 15, 2021 at 12:33 pm

    Se vede treaba ca n-ai fost nici macar pe Mariahilfersstrase-cea mai aglomerata strada pietonala din Viena :))

    Reply
  19. Oltean says:
    March 15, 2021 at 12:56 pm

    Oltenii pe biciclete prin cetru, legalize it :))

    Reply
  20. Lică says:
    March 15, 2021 at 12:59 pm

    O greșeală imensa. Și asa bicicliștii merg ca nebunii pe trotuare și trec în viteza, de parca trotuarul e al lor. Acum același comportament o să-l vedem și prin centrul orașului, o zona care trebuia sa rămână pietonala. De acea a și fost pavată, pt ca să fie pietonala și nu să te uiți în stânga și în dreapta să nu apară vreun idiot cu bicicleta cu mâncarea km spate și care vrea să o scurteze prin centrul orașului, trecând în viteza evident.

    Unii nu au inteligenta predictiva adică să prevadă consecințele anumitor măsuri. Ii interesează doar să-și atragă electorat și să acționeze contrar celor dinaintea lor, chiar dacă masurile sunt raționale și de bun simț.

    Ăsta e de fapt situația în toată țara, partidele se lupta între ele, din păcate pe spatele celorlalți. Cetățenii nu mai au nici un cuvânt de spus.

    Reply
  21. Wasile says:
    March 15, 2021 at 1:11 pm

    Hai Poli !

    Reply
  22. Realism says:
    March 15, 2021 at 1:18 pm

    sa lasam mersul cu bicicleta prin centrul orasului pentru alte popoare…ca nu-i de noi. Prin tot orasul mersul pe jos a devenit un urias factor de stres: praf, noroaie, sparturi, gropi, mizerie, treceri de strada riscante, masini care blocheaza trotuarul, biciclisti si trotinisti care vin din spate cu +20kmh depasindu-te razant (nu-i duce mintea sa inteleaga care sunt consecintele daca pietonul schimba brusc directia de mers), tencuiala cladirilor care cade, caini imprevizibili, claxoane, noxe, mortaciuni, exceremente, vome, santiere, nesimtire…astea sunt in Timisoara “bucuriile” unei plimbari pe jos, acesta este gradul nostru de civilizatie si n-are rost sa ne amagim ca vin vremuri mai bune.
    Deci macar in zona centrala lumea sa se poata bucura de iluzia normalitatii…macar acolo sa nu fim terorizati de gandul ca un tampit cu bicicleta ne zdrobeste picioarele sau copilul.
    Centrul este flancat de piste de bici…chiar nu vad care-i problema unui ocol de 30-40 sec pt biciclisti.
    Tare mi-e teama ca personaje ca Mitza biciclista aia cu brcanele cu ulei sustin demersul asta…astia n-au job real, nu se grabesc niciodata…sufera ca ocolind centrul nu-i vede lumea cat sunt de virtuosi.
    Apropo, folosesc bicicleta mai mult ca 99% dintre cititorii Tion…asa ca n-are sens sa fiu considerat anti-biciclisti…dar cat timp pietonii sunt majoritari, acestia trebie respectati si protejati.

    Reply
  23. bravo Ana! in toate orasele te poti plimba cu bicicleta in centru, cu viteza mica bineinteles! says:
    March 15, 2021 at 1:24 pm

    bravo Ana! in toate orasele te poti plimba cu bicicleta in centru, cu viteza mica bineinteles!

    Reply
  24. Alina says:
    March 15, 2021 at 1:31 pm

    Am fost lovit de o bicicleta in piata Unirii. Biciclistul nici macar nu si-a cerut scuze.
    Propunerea de liber la bicilclete este proasta. Robu a avut si initiative bune, oricat de mult lupta politica a luat mintile unora.

    Reply
    • Anubis says:
      March 15, 2021 at 3:14 pm

      Si eu vad zilnic mame care stau pe telefoane (stim Insta e mai important!) si copilasii lor tisnesc in mijlocul pistei. Am evitat accidente si am vazut zeci de astfel de cazuri pe Torontalului, langa parcul Botanic, zona centrala (piste)… etc.
      Tu ai prezentat cazul unui bezmetic, eu prezint zeci de cazuri… de istagramiste. Ce facem cu ele?

      Reply
  25. Cody says:
    March 15, 2021 at 1:32 pm

    O alta decizie cretina ! In orice oras civilizat parcurile si centrul istoric e interzis biciclistilor ! Imaginati- va o duminica dupa amiaza in piata operei…pietoni , copii mici transformati in jaloane de biciclisti grabiti ! Fritz asta are ceva creier !?

    Reply
    • Andra says:
      March 15, 2021 at 11:45 pm

      cody tu prezinti realitatea in mod trunchiat. Mai dute in Viena, Praga si alte capitale mult mai aglomerate ca Temeswar si vei observa ca dincolo de stalpii care interzic accesul masinilor, biciclistii pot circula alaturi de pietoni. Acolo unde fiecare da dovada de toleranta si respect nu sunt accidente! In parcul Copiilor un copil nesupravegheat a cazut in Bega si a murit inecat pentru ca bunica conversa la telefon. Biciclistii erau de vina si in acest caz?! Tot acolo un patron inchireaza la micuti masinute cu care acestia circula ca bezmeticii accidentand alte persoane. Si asta e normalitatea acceptata

      Reply
  26. a@a.com says:
    March 15, 2021 at 1:37 pm

    Nu stiu daca tine de primarie, dar ar fi ok consum moderat de bauturi alcoolice in spatiu public, cum e in stainatate.

    Reply
  27. All star says:
    March 15, 2021 at 1:50 pm

    Sunt biciclist de mic si am ajuns sa merg la concursuri deci am ceva experienta in ale biciclitului,este o masura neadecvata,nu avem cultura de am merge printre oameni,sunt foarte multi copiii in acele zole,deci un mare NU!

    Reply
  28. (C)Ovidiu says:
    March 15, 2021 at 2:01 pm

    Daca e zona la comun folosita de pietoni si alte vehicule pe doua roti, ar trebui sa vina la pachet cu limitarea vitezei la 5 km/h, altfel dau peste tine de ajungi cu oase rupte in splital. La siguranta pietonilor cine se gandeste? Ca pieton nu ma plimmb pe sosea, ca masina nu ma plimb pe trotuar… de ce biciclistii ar avea alt regim?

    Reply
    • mehr says:
      March 15, 2021 at 11:53 pm

      covidiu19 @ pentru ca in orice tara acolo unde latimea trotuarului permite pista de biciclete se amplaseaza acolo tocmai pentru a proteja biciclistii de masini. Inca nu a murit nimeni calcat de bicicleta! Pentru cateva accidente usoare provocate de biciclisti sau pietoni neatenti nu poti interzice un mijloc de transport ecologic care scoate din trafic niste masini poluante. Dar se vede ca romanul merge in sens invers fata de cei din tarile civilizate

      Reply
  29. Sarpe says:
    March 15, 2021 at 2:37 pm

    Dacă ma plimb cu copilul prin centru și se apropie un biciclist/trotinetist de noi jur ca dau cu el de pământ pe persoana fizica fără amenda il dau cu pla în sus! O tampenie mare! Ai piste pe lângă centru poți sa ocolești, zona pietonala e zona pietonala. Între orele 22-10 dimineața pot sa se plimbe cât vor dar când e aglomerat nu au ce cauta în zona pietonala!

    Reply
    • salamandra says:
      March 16, 2021 at 12:01 am

      sarpe vezi sa nu ajungi tu in fata instantei cu aceste apucaturi de borfas! Mergi in alte tari sa vezi cum se circula prin centrul istoric inchis traficului auto. Vei vedea nesimtitule ca inclusiv tramvaiul si autobuzul circula pe zona pietonala alaturi de biciclisti! Apropo mai studiaza normele de conduita in societate, iti lipsesc cu desavarsire cei 7 ani de acasa

      Reply
  30. anonim says:
    March 15, 2021 at 3:02 pm

    Sa stabileasca si o suma de despagubire pe care sa o primeasca fiecare om lovit de bicicleta. Direct de la primarie!

    Reply
  31. A says:
    March 15, 2021 at 5:10 pm

    Yayy, dupa ce ca nu ai loc pe trotuar de ei, chiar in zone pe unde sunt pistele pe asfalt, te claxoneaza si sunt in stare sa isi dea in tine ca deh ..tu esti pieton, tu nu ai niciun drept in orasul asta, sa mai te feresti de ei si pe centru…..minunat. Si pietonii pe cand vor primi drepturi, trotuare asfaltate si respect?!?!

    Reply
  32. LazarAngelov says:
    March 15, 2021 at 6:01 pm

    suma amenzii e clar mafiota rau, dar cred ca in zonele astea ar trebuii sa ramana exclusiv pietonale

    Reply
  33. Sictir says:
    March 15, 2021 at 6:37 pm

    Vai de plm, cate comentarii! :d
    Cel mai grav razboi – biciclisti vs. pietoni – ia din nou amploare in sectiunea de comentarii pe Tion…yuhuuu! :))

    Imi las si io parerea, dara: nu cred ca poate fi alba ori neagra nici cu asta. Pe de o parte, da, exista biciclisti teribilisti. De celelalte parti – pietoni / soferi -, exista miserupisti sau ignoranti.

    Exista biciclisti care traverseaza pe rosu. Exista soferi care nu dau doi lei pe biciclisti in trafic. Exista pietoni care se fac ca nu aud “claxonul” biciclistilor si isi continua drumul PE pista de biciclisti. In concluzie, nimeni nu e cu adevarat Sfant – cu exceptia acelui Mesia numit Iisus, parca :)).

    Pietonii se plang ca pistele nu is unde trebuie – pe trotuar. Soferii se plang ca biciclistii merg pe sosea si nu pe pista. Biciclistii zic ca au prea putin spatiu.

    Atunci…ce ar fi daca O INTREAGA BANDA de pe sosea s-ar sacrifica pentru a crea piste de biciclete reale? Huh? Toata lumea ar fi impacata…oh, stai, soferii n-ar mai avea loc :(.

    Dar ne putem scuti de tristetea lor. Io zic sa implementam asta si *aproape* toata lumea va fi fericita.

    Cat despre mersul prin centru…la cat de aglomerat era in zilele bune (inainte de prea-temutul Covid19), ar fi o corvoada pentru un biciclist sa isi faca loc prin toate obstacolele de carne vie. Nu? 🙂

    Reply
  34. Mihai D says:
    March 15, 2021 at 6:41 pm

    votez doar pietonala

    Reply
  35. ionelush says:
    March 15, 2021 at 6:51 pm

    Voi astia Europenii, cred ca stati in strainatate pe sate. In Amsterdam doar prajitii ca voi merg cu bicicleta, in caz contrar amendat este de 500 Euro, cum ziceam mergi pe langa canalele exterioara centrului vechi nu in el. Vorbiti dar voi dar mergeti la WC in fundul gradinii. Cautati pe google amenda centru vechi amsterdam …dar cel putin in engleza ca sa si gasesti 🤫 Pacat de voi ca mergeti ca oile si nu ganditi deloc, inainte sa scrii ceva mai si cauta nu vorbi din ce crezi, ca nu te ajuta materia prima

    Reply
  36. Biker says:
    March 15, 2021 at 7:10 pm

    Eu vreau sa ma dau cu motoru’ pe pietonala unirii si centru. Multumesc!

    Reply
  37. Sawn says:
    March 15, 2021 at 7:11 pm

    VERDE LA LOVIT PIETONII !!!!!!!
    MULTUMIM AUTORITATILOR, VA VOTAM GARANTAT SI DATA VIITOARE DOAR SUNTEM MAIMUTE CIRCARE PE DOUA ROTI FARA CREIER!

    Reply
  38. Dan says:
    March 15, 2021 at 7:55 pm

    Da ca biciclist spun ca nu e ok sa mergi printre oameni in zonele pietonale,cel mai mare risc sunt copii nesupravegheati…nu cred ca e un efort supraomenesc sa mergi pe jos cateva sute de metrii mai ales ca sunt variante de ocolire pe piste facute in jurul centrului.Nu sunt de acord cu cuantumul amenzii …unul care merge cu masina prin centru,un posibil terorist ia 3oo si biciclistul minim 860,aici trebuie lucrat

    Reply
  39. Merovingian says:
    March 15, 2021 at 8:04 pm

    Robu a vrut un bine ! Nu se poate in Timisoara fara AMENZI USTURATOARE !!! Ca e plin de cocalari si de ol.. si de m…

    Reply
  40. Silviu says:
    March 15, 2021 at 8:27 pm

    Felicitari noii conduceri a primariei Timisoara! A rezolvat in cateva luni tot ce nu au rezolvat altii in ani de zile! Totul merge perfect in oras, e o placere sa locuiesti aici.
    Acum daca vom avea si biciclete si rotile si placi zburand pe langa noi in zona pietonala din centru, vom simti cu adevarat ca am ajuns in Rai!

    Reply
  41. flo_tm says:
    March 15, 2021 at 9:44 pm

    Bai oameni buni, de lucruri serioase în orașul ăsta când ne apucăm, nu vedeți cum va duce cu preșu, papagalu asta de frițzero barat?

    Reply
  42. Hot says:
    March 15, 2021 at 10:01 pm

    Sa de-a drumul și la mașini, măcar știm de o treabă.

    Reply
  43. Edi says:
    March 15, 2021 at 11:45 pm

    Sunt biciclist, motociclist, sofer si des pieton. Inteleg punctele de vedere al fiecarei categorii.
    Inteleg faptul ca nu avem piste in jurul pietelor din centru (Unirii/Victoriei) si circulatia prin piete ar fi foarte optima/benefica pentru multi biciclisti care merg la lucru zilnic pe acolo. Dar stiu foarte bine si cat de stresant este de fiecare data cand merg cu copilul la plimare in centru si trebuie sa fiu in permanenta cu ochii in patru pentru ca aproape de fiecare data vad oameni care incalca regula circuland cu bicicleta/trotineta/placa prin centru si punand in pericol atat copii cat si oamenii mai in varsta.
    Consider ca ar trebui cautate alte solutii pentru crearea unor piste de biciclete in jurul centrului astfel incat sa nu fim ‘nevoiti’ sa mergem cu bicicleta prin centru si sa punem in pericol alti oameni.

    Reply
  44. Timisorean says:
    March 16, 2021 at 7:42 am

    Problema de fond este total gresita. Nu trebuie pusa problema daca au voie sau nu biciclistii, ci trebuie pusa problema de ce avem o “pietonala”, care de fapt sunt 6 strazi paralele pe ambele directii pietonale, de fapt un cartier!
    Sa imi spuna cineva unde in lume a mai vazut o astfel de “pietonala”, adica un cartier. O “pietonala” insemna 1 strada din operei pana in unirii si atat.
    In viena este pietonala doar strada de la opera la biserica Stephen, in praga doar strada din piata centrala pana la podul spre castel, in roma la vatican doar piata din fata vaticanului. Strazile paralele si cele perpendiculare pana in pietonale sunt deschise traficului auto. Si acolo au trafic pietonal zi de zi, milioane de turisti. La noi numa 10 duminici pe an se plimba lumea.
    Sa dea cineva un exemplu de un cartier pietonal ca la noi!
    Si deci bicicletele nu au ce cauta pe pietonala, dar pietonala sa fie normala, adica 1 strada, restu trafic normal si pe acolo pot si biciclistii!

    Reply
    • Robert says:
      March 16, 2021 at 10:05 am

      Strasbourg: Petit France, Place Kleber, catedrala, Hopital Civil – practic mai multe cartiere, toata zona centrala. Ai piste de bicicleta peste tot dar practic poti circula pe oriunde, inclusiv in parcuri, mai putin pe autostrada. Si da, au si ei biciclisti care stau cu nasul in telefon si pedaleaza supersonic. Solutia este asigirarea civila obligatorie pentru toti. Esti pieton bezmetic si pui la pamant un biciclist > daune. Esti un cretin pe bicicleta si dai peste pietoni > daune. In 2 ani se civilizeaza tot romanul.

      Reply
  45. Liviu says:
    March 16, 2021 at 7:55 am

    Sa consideri o zona de leisure, in care parinti si copii se plimba haotic fara sa pastreze directii prestabilite sau care sa poata fi intuite de cel care se deplaseaza cu o viteza de minim 10-15 km/h reprezinta o ignorare a sigurantei cetateanului. Cum poti pe bicicleta, sa prevezi ca un copil, care se afla liber in piata pe care o traversezi, ca nu va ajunge in fata rotii tale? Drepturile unora nu trebuie sa devina pericol pentru ceilalti. Actuala administratie a primariei se afla intr-o continua campanie electorala, facand anunturi care nu se regasesc in realizari(vezi curatenia orasului) sau schimbari de HCL care pun in pericol ceilalti cetateni doar pentru un castig electoral minim. Fiind mijloc de transport, bicicleta trebuie sa aiba variantele sale de deplasare in afara ariilor destinate petrecerii timpului liber de catre populatia generala.

    Reply
  46. fotbal1 says:
    March 16, 2021 at 9:10 am

    Ca in orice tara civilizata ar trebuii dat liber doar pe pistele de biciclete amenajate.
    Daca insa dau drumul in centri chiar in piata operei atunci ar trebuii sa fie ei direct raspunzatori (cei care cer acest lucru) daca o persoana este acidentata de o bicicleta.
    Nu zice nimeni delimitam si facem piste, ecentual cu acele bari metalice unde se poate pentru a nu avea bizoni pe biciclete sau trotinete, ca daca dau drumu la una dau si la alta…
    Asta pare a o miscare politica, fara cap si fara un studiu sa vedem cate acidente au fost raportate inainte de a intra in vigoare acea interdictie…

    Reply
  47. Cele mai citite știri

    1
    „Managing Talents” revine la Timișoara cu un atelier și oportunități pentru actori
    2
    FOTO. Nu doar abandonul deșeurilor le dă bătăi de cap polițiștilor locali. Tot mai multe resturi sunt incendiate
    3
    Radiațiile UV afectează pielea chiar și în zilele înnorate. Cum vă puteți proteja
    4
    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului
    5
    VIDEO. Banatul – 55, cu „Tradiții la Români". Un festival excepțional, la o aniversare memorabilă
    6
    Timișoara marchează Ziua Internațională a Persoanelor fără Adăpost prin artă și dialog
    7
    Mozart și Schubert: seară vieneză la Filarmonica Banatul
    8
    Schimbările hormonale la menopauză. Dr. Arina Gui oferă recomandări și soluții pentru sănătatea femeii
    9
    Parteneriat între Primăria Timișoara și CNAIR pentru întregirea inelului IV de trafic
    10
    Ministerul Sănătății a marcat Ziua Europeană a Donării și Transplantului de Organe: „Transplantul înseamnă viață”

    Cele mai noi știri

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 5 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni

    România

    Infecțiile cu VSR, în creștere odată cu sezonul rece. Peste 10.000 de internări anual în România, jumătate fiind doar bebeluși

    Cinema

    Weekend plin la Cinema Johnny: filme, spectacole și ateliere de circ pentru toate vârstele

    Ştiri din Timiș

    Colinde și tradiții de sărbători în singurul sat rotund din țară. Charlottenburg găzduiește două evenimente de Crăciun în decembrie

    Ştiri din Timiș

    Situație tensionată la Ghizela: RETIM trebuia să returneze echipamentele de tratare a levigatului, pe fondul unui conflict cu CJT

    Ştiri din Timiș

    Îndrăgitul solist bănățean Petrică Miulescu Irimică, sărbătorit la 50 de ani de carieră muzicală
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici