tion.ro Web analytics

„Autostrada” Lugoj – Craiova a ajuns la licitația pentru proiectare. Trei ani pentru un SF de 30 de mil. de euro

De Roxana Deaconescu

„Autostrada” Lugoj – Craiova a ajuns la licitația pentru proiectare. Trei ani pentru un SF de 30 de mil. de euro

foto: arhivă
Șoseaua de mare viteză care va lega Lugojul de Craiova, prin Drobeta Turnu Severin, aprobată tacit în toamna anului trecut în Senat, ajunge la prima licitație. Se caută o firmă care să întocmească studiul de fezabilitate, pe bani mulți. Prima documentație va fi gata în mai bine de trei ani și va stabili clar dacă vorbim despre drum expres sau despre autostradă.
Scris de Roxana Deaconescu - Șoseaua de mare viteză care va lega Lugojul de Craiova, prin Drobeta Turnu Severin, aprobată tacit în toamna anului trecut în Senat, ajunge la prima licitație. Se caută o firmă care să întocmească studiul de fezabilitate, pe bani mulți. Prima documentație va fi gata în mai bine de trei ani și va stabili clar dacă vorbim despre drum expres sau despre autostradă.

Ministrul Transporturilor anunță o „promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat”. Se referă la așa-zisa autostradă care leagă Craiova de Lugoj, pentru care compania națională de drumuri a reușit să lanseze licitația pentru proiectare. Puțin peste 150 de milioane de lei cu tot cu TVA sunt puși la bătaie.

„Craiova – Lugoj: promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat. Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj a fost publicată azi pe SICAP. Câteva date: lungime estimată: 250km; licitația are la bază noul caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare; profilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului; din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul «preliminary design» (proiect tehnic «preliminar»), astfel încât o licitație design & build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului”, a transmis Cătălin Drulă, de 1 iunie, pe Facebook.

Compania Națională de Investiții caută o firmă care să elaboreze studiul de fezabilitate „pentru «drum de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj», în conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini și ale legislației în domeniu”.

Trei ani doar pentru SF

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere estimează că valoarea contractului este cuprinsă între 127,88 milioane de lei și 151,13 milioane de lei cu tot cu TVA, adică cel mult 30 de milioane de euro.

„Autoritatea Contractantă estimează că va obține finanțarea necesară semnării contractului în trimestrul IV al anului 2021 (…) Termenele cu privire la plăți sunt justificate de complexitatea proiectului de infrastructură rutieră (proiecte de interes major), precum și de circuitul financiar al fondurilor care implică mai multe instituții ale statului”, se arată în documentația publicată pe SEAP.

Firma care va câștiga contractul trebuie să predea totul în 43 de luni, din care 36 de luni sunt pentru întocmirea studiului de fezabilitate. Ofertele pot fi depuse până în 1 iulie. Execuția propriu-zisă a autostrăzii/drumului de mare viteză ar putea fi licitată prin 2025.

Despre șoseaua de mare viteză care ar trebui să lege Lugojul de Craiova se discută de ceva timp. Liberalii anunțau, în februarie, că planurile s-au schimbat și că autostrada se transformă în drum expres, iar acesta va fi inclus la finanțare pe 2021, dar doar pentru SF.

În toamna lui 2020, Senatul României a aprobat tacit mai multe proiecte legislative. Printre acestea se numără și cel referitor la Autostrada Sudului, numită A6: execuția Autostrăzii Sudului A6 Lugoj – Caransebeș – Drobeta-Turnu Severin – Craiova – Roșiorii de Vede – Alexandria – București. La Lugoj, în Timiș, autostrada ar fi trebuit să se lege cu joncțiunea cu A1. Despre A6 se vorbește de la jumătatea anilor 2000.

editor Amalia Kui

Pe aceeași temă:

Drum expres în loc de A6 de la Lugoj până la Calafat: 20 de milioane de lei pentru SF

16 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Dan says:

    Pe tronsonul dintre Timișoara și Lugoj va deveni super aglomerat

    • Phahaha says:

      De aia in vestul țării pesedeul a refuzat să facă vreun cm de autostradă, în cei aproximativ 24 de ani cât a avut guvern sau măcar majoritate în parlament, prin diverse metode tăricenești. Pesedeul a vrut să ne “protejeze”, să nu cumva să avem prea multe autostrăzi și din cauza asta să ni se aglomereze! 😀

      Ești conștient că acel trafic EXISTĂ în mare parte și acum? Diferența e doar că în prezent tot acest trafic nu vine de pe o autostradă sau drum expres, cum ar fi normal, ci vine de pe un drum național făcut la standardele de acum aproape 100 de ani.

    • fotbal1 says:

      Dan-ee ce sa zic, atat poti, poate era mai bine daca ziceai cand incepe si cand se termina, dar asa…

  2. soferu_ale(r)gator says:

    Da, adevarul este ca SF ul asta imi trebuia mie maxim, acu is multumit! Drula, vezi ca Mandachi vrea autostrazi, nu SF uri. Drulaaa, 3 ani pentru un SF? Esti bine? Drulaaa, de pe margine erai zorro, numa autostrazi faceai, cate 100km pe luna, acu ce s a intamplat, Drula ? Drula, esti mai praf decat cel mai praf drum judetean.

    • amdn says:

      studiul geotehnic nu se face pocnind din degete…ca pe urma ajungem iar sa ne alunece dealul in autostrada pentru ca au fost niste talambi care au facut ‘socotelile’ din laptop pe repede inainte si nu de pe teren…e 3 ani, asta e…daca nu ne-a dus mintea sa incepem aia trei ani in 2000 de cand era clar ca o sa avem nevoie de autostrada in zona de sud…tragem acum ponoasele…dar la cat de des o sa construim autostrazi in sud nu e momentul sa ne scumpim la tarate

      • soferu_ale(r)gator says:

        Ce fraieri aia prin tari fara “drule” ca fac SF uri mai rapid… Numa nu pricep de ce pentri astia se gasesc tot felu de scuze, si la ailalti apareau tot felu de gandacei pe traseu gratzie unor ong uri care acu tac… dar erau erau evaluati in nr de km deschisi circulatiei. No,fiecare cu criteriile lui, io nu zicsa nu fie lumea multumita, daca e,io zic sa foloseasca acelasi cantar. in fine… poate mai angajeaza totusi niste geofizicieni/tehnicieni, numa zic… 3 ani si la pretu ala? da o naibii de netreaba

    • HaiLas_o says:

      Te prefaci că nu știi câte alte proiecte a pornit sau a deblocat Drulă în lunile astea, așa-i?
      Dar la ce altceva să ne așteptăm de la un lingău pesedac, care întotdeauna apără bețivii la volan, iar mai demult îl aplauda și îl apăra pe grindeaNU, care în afară de minciuni nu ne-a servit absolut nimic, nu?
      Asta știi, asta postezi!

      • soferu_ale(r)gator says:

        Ma confunzi, dar nu i nimic, se mai intampla. Vezi ca gasesti pe wikipedia guvernarile postfecembriste si cati km de autostrada o fost gata la finalul fiecarui an. Vrajeala tzine la aia de se informeaza numa de la un post tv, sau numa dintr un grup de pe fb, fara sa i asculye si pe ailalti, si pe ailalti etc. Macar trei surse cu interese diferite. Cat despre alcool la volan(sau ghidon), ala e extrem de rau chiar si numa un pahar de bere, n am sa gasesc scuze vreodata pentru asa ceva. Poti vorbi si civilizat, chiar in contradictoriu, cu alegatorii, si sa pastrezi invectivele si placutele suedeze pentru alesi daca consideri. Hai sa ai noroc, si autostrazi!

  3. Timisoara2020 says:

    Pe mine ma interesează o autostradă spre Nord ,nu spre sud :-)))

  4. Dan says:

    O promisiune pentru Oltenia….nu pentru Banat….opriți construcția…noi vrem sa mergem la Belgrad pe autostradă

    • Cetatean says:

      Pentru tine Banatul se termina cand iesi din Timisoara? Banatul montan nu exista? Nu ar fi frumos sa mergi pe autostrada la Muntele Mic sau la Baile Herculane?

    • Victor says:

      Tu si mai cine vrea sa mearga la Belgrad? Pana una alta (nu stiu daca ai si mers sau doar comentezi), drumul pana la Belgard e naspa in Serbia, nu in Romania.

  5. SUP says:

    Traiasca Statele Unite ale Praziliei! OT, GJ, DJ, MH, TM

  6. SS76 says:

    Va fi gata prin 2050.

  7. Cele mai noi știri

    Sănătate

    Coronavirus, ultimele șapte zile în Timiș: peste 212 de infectări, dublu față de acum o săptămână

    Eveniment

    FOTO. Polițiști locali în vizită la copii de la o grădiniță din Calea Girocului din Timișoara

    Sănătate

    Urmează zile caniculare în județ. Recomandările DSP Timiș

    Eveniment

    Zeci de șoferi rămași pietoni după ce au fost opriți în trafic, în weekend, în Timiș

    Utile

    Controale Aquatim în județ pentru depistarea branșamentelor ilegale

    Ştiri din Timiș

    Anunţ finalizare proiect „Consolidarea, modernizarea şi extinderea şcolii cu clasele I-IV din localitatea Obad, oraşul Ciacova, judeţul Timiş"

    Eveniment

    Se caută polițiști locali pentru Serviciul Pază Obiective. Trei posturi disponibile

    Eveniment

    Dosare penale pentru posesie de droguri, la DubCamp. Nu au fost înregistrate incidente grave

    Ştiri din Timiș

    Se caută deținători de cai pentru schimbul de gardă de la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    UPDATE. Au fost publicate primele rezultate la Bacalaureat 2022. Nicio medie de 10 în Timiș

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici