Potrivit anexelor proiectului de hotărâre de „completare a Anexelor 2, 3, 5 și 6 ale Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timişoara – TimPark”, vor intra în noul sistem străzi unde au fost amenajate parcări sau unde a fost solicitat acest lucru de către cetățeni.
„Includerea anumitor locații sub incidența Regulamentului TimPark are la bază și sesizări venite din partea cetățenilor care domiciliază în zone adiacente perimetrului actual în care se aplică acest Regulament, motivat de faptul că în locurile de staționare de pe aceste străzi se refugiază și staționează foarte multe vehicule din considerentul că acele zone nu sunt supuse taxării, și drept consecință locatarii din zonă nu mai au unde parca”, scrie în anexe.
Serviciul TimPark, înainte funcțional în cadrul SDM, a devenit unul de sine-stătător în ianuarie 2022. De atunci, regulamentul său de funcționare, care prevede și străzile incluse în sistem, a mai fost modificat de două ori: în mai 2022 și iulie 2023.
Noile străzi cu parcare cu plată
Proiectul de hotărâre prevede și că strada Dr. Iosif Nemoianu va fi mutată din categoria „zona roșie” în categoria „zona verde”., iar strada 20 Decembrie 1989 invers, din „verde” în „roșu”.
Vor intra în sistem 47 de noi străzi:
- str. Alexandru Odobescu, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare);
- str. Ulpia Traiana, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare);
- str. Glad, încadrată în subzona G12 (80 de locuri de parcare);
- str. Cozia, încadrată în subzona G12 (130 de locuri de parcare);
- str. Memorandului, încadrată în subzona G12 (100 de locuri de parcare);
- str. Ioan Rusu Șirianu, încadrată în subzona G12 (85 de locuri de parcare);
- str. Diaconu Coresi, încadrată în subzona G12 (85 de locuri de parcare);
- str. Eneas, încadrată în subzona G12 (140 de locuri de parcare);
- Piața Vasile Adamachi, încadrată în subzona G12 (25 de locuri de parcare);
- Piața Axente Sever, încadrată în subzona G12 (65 de locuri de parcare);
- str. Feldioara, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare);
- str. Salcâmilor, încadrată în subzona G12 (10 locuri de parcare);
- Aleea Vlăsiei, încadrată în subzona A2 (21 de locuri de parcare);
- str. Pogonici, încadrată în subzona A2 (30 de locuri de parcare);
- Aleea Cetinei, încadrată în subzona A2 (29 de locuri de parcare);
- Aleea Gorunului, încadrată în subzona A2 (82 de locuri de parcare);
- str. Nicolae Babac, încadrată în subzona A2 (25 de locuri de parcare);
- str. Bran, încadrată în subzona A2 (14 locuri de parcare);
- str. Platanilor, încadrată în subzona A2 (90 de locuri de parcare);
- str. Căpitan Damșescu, încadrată în subzona A2 (66 de locuri de parcare);
- Intrarea Veveriței, încadrată în subzona A2 (62 de locuri de parcare);
- str. Fructelor, încadrată în subzona A2 (174 de locuri de parcare);
- str. Budai Deleanu, încadrată în subzona A2 (55 de locuri de parcare);
- str. Crizantemelor, încadrată în subzona A2 (107 locuri de parcare);
- str. Ana Ipătescu, încadrată în subzona A2 (38 de locuri de parcare);
- str. Hebe, încadrată în subzona A2 (60 de locuri de parcare);
- str. Deliu Petroiu, încadrată în subzona A2 (22 de locuri de parcare);
- str. Siemens, încadrată în subzona A4 (281 de locuri de parcare);
- Intrarea Pădurarilor, încadrată în subzona A4 (44 de locuri de parcare);
- str. Surorile Martir Caceu, încadrată în subzona A4 (40 de locuri de parcare);
- str. Stejarul și str. Bradul, încadrate în subzona A4 (82 de locuri de parcare);
- str. Nicolae D. Cocea, încadrată în subzona A4 (10 locuri de parcare);
- Splaiul Spiru Haret, încadrată în subzona R3 (75 de locuri de parcare);
- str. Bogdan Petriceicu Hașdeu, încadrată în subzona A1 (30 de locuri de parcare);
- str. Nera, încadrată în subzona V3 (10 locuri de parcare);
- str. Frunzei, încadrată în subzona A2 (12 locuri de parcare);
- str. Alexandru Vaida Voievod, încadrată în subzona G10 (30 locuri de parcare);
- str. Martir Ioan Stanciu, încadrată în subzona A2 (114 locuri de parcare);
- Intrarea Vântului, încadrată în subzona A10 (28 locuri de parcare);
- str. Constantin Brăiloiu, încadrată în subzona A10 (30 locuri de parcare);
- str. Eugen Pop, încadrată în subzona A3 (40 locuri de parcare);
- Intrarea Munților, încadrată în subzona A2 (27 locuri de parcare);
- str. Constantin Radulescu Motru, încadrată în subzona A11 (89 locuri de parcare);
- str. Silistra, încadrată în subzona A11 (32 locuri de parcare);
- str. Martir Gheorghe Nuțu Ioțcovici, încadrată în subzona A11 (77 locuri de parcare);
- Intrarea Sunetului, încadrată în subzona A11 (44 locuri de parcare);
- str. Holdelor, încadrată în subzona A11 (154 locuri de parcare).
Astfe, se va ajunge la un total de 300 de străzi incluse în sistemul TimPark. Proiectul va intra pe ordinea de zi în ședința de vineri, 17 ianuarie, a Consiliului Local Timișoara.
După aprobare, parcarea se va plăti pe fiecare stradă din momentul în care apar plăcuțele. Cei de la TimPark le vor monta etapizat pe toate. Așadar, va trebui să fiți atenți, pentru că situația poate fi diferită de la stradă la stradă.
Trimite articolul
XAsa o sa vreti sa includeti toate strazile in TimPark. Nu este ok.
Pai daca voi dati jumatate de milion euro pe “sistem de plata al parcarii”, normal ca nu va mai ajung banii.
“Licitație de jumătate de milion de euro pentru sistemul de plată a parcării din Timișoara”
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/licitatie-de-jumatate-de-milion-de-euro-pentru-sistemul-de-plata-a-parcarii-din-timisoara-1988926/
Praduiti toti banii si vreti mai mult – asta e sistem energofag.
Dupa ce includeti si strazile astea o sa ziceti – acum se refugiaza soferii pe urmatoarele strazi netaxate din zona si apoi ce faceti: le includeti si pe urmatoarele ? Asa nu se mai termina, inghititi toata Timisoara.
Cica pe la 1859 a aparut prima taxa, pana atunci nu erau taxe. De atunci numa inventati ceva nou care cica “trebe taxat” – sunteti ca niste vampiri, sugeti tot pana moare gazda si treceti la alta.
-
Sigur, fiecare loc de parcare din oras trebuie taxat. Spatiul orasului e a-l tuturor, nu e in regula ca eu sa imi las bunurile personale pe spatiul public gratuit. Daca vreau imi cumpar 20 de masini desi nu detin parcari, si le las prin oras pe gratis. Ti se pare corect? Oamenii trebuie sa constientizeze ca numarul de masini trebuie rationalizat, decat sa umplem spatiul public a-l orasului cu masini am fi toti mai castigati daca am avea alei, spatii verzi, zone de recreere.
-
Oricum, vad ca 500.000 euro pt “sistem plati parcare” (deci nu parcare) nu te deranjeaza. Acolo totul e ok, n-ai nimic de zis.
-
Asa e.
Nu conteaza ca nu prea se stimuleaza transportul in comun, nu conteaza ca nu e fiabil, nu conteaza ca pe spatiile verzi atat de dorite creste ambrozie, nu conteaza ca rationalizarea de care vorbesti se face doar ptr pwlime.
Eu zic sa rationalizam si mancarea, ca prea ne permitem sa mancam 2-3 mese pe zi… nu cumva ar fi mai bune niste proteine din greieri?You will won nothing and be happy.
-
Și faptul că eu deja plătesc impozit pe mașină+ rovinieta nu e suficient? Câte taxe mai vrei? Nu ți se pare că se întrece măsura bunului simț? Dacă erau mai mici taxele era ok, dar sunt și multe și mari!Ce se face cu acei bani? Autostrăzi nu, parcări nu, spitale nu!
La ce sume decartăm pentru plata acestor taxe depășim cu brio procentual nivelul de “obligații” pe care le aveau în Evul Mediu scalvetii de pe terenurile boierilor. Muncim mai mult pentru autoritățile astea jegoase decât pentru noi.
Toate aceste afirmații pe care le-ai preluat din materialele propagandistice useriste, compuse cu erori de logică depre “comunitate” sunt pur și simplu bullshituri comunistoide…. Din punctul ăla de vedere Ceaușescu ar fi un erou pentru că a raționalizat tot, “în beneficiul clasei muncitoare”, desigur…-
daca circuli cu masina, impozitul si rovigneta si parcarea pe abonament sunt fix pix pe langa accizele la combustibil si TVAul corespunzator. mai taxe pe aerul respirat si “aia e”😂🤣😂🤪
-
Amice ai o logică sublimă dar absolut inexistentă. Ce treabă au rovinieta sau impozitul cu spațiul public al municipiului?
-
-
Si impozitul pentru ce se plateste pe autoturisme?
-
Daca spatiul orasului este al tuturor, de ce banii ajung doar in buzunarul lui Fritz ? Banii ar trebui sa fie impartiti intre toti.
-
Dacă e taxat nu mai e spațiu public,se transformă din public în privat de stat.Si daca tu crezi ca se raționalizează numărul de mașini cu taxa pe parcare te înșeli.Administratia e mulțumită cu număr mare de mașini care sa facă plata.Au început sa ceara bani pe nimic.Spatiul public se privatizează de stat.
-
Ar fi de bun simt ca locatarilor sa le fie gratuita parcarea . In tarile germanice CIVILIZATE locatarii primesc un a permis de parcare per cartierul in care locuiesc.
-
Da, sunt de acord,pentru cei din Calea Sagului, primăria să dea gratuități, pomeni și alte lucruri Mokka, în plus să le de și ceva, că să nu le pice chiloții!
Toți vor ceva gratis.
Domeniul public aparține tuturor, iar legea este pentru toți. Sunt pline străzile din Calea Sagului de tot felul de rable depozitate pe domeniul public. Toți și-au cumpărat niște rable de prin Germania și au primit bonus și o coaja de mașină identică. -
In Japonia pentru ati cumpara masina trebuie sa vi cu dava ca ai loc de parcare, apoi vin sa iti faca masuratori pentru ati lua masina care incape pe locul de parcare. Telparcul devine un cost pe care trebuie sa il consideri la achizitionarea masini. SI daca 1 din 2 benzi ii folosita ca parcare, apare problema ca se circula greu.
Parcarile cu taxa sunt la pachet ca ouăle pe vremea Ciuruitului de conserve, cu Verificarea Tehnica si Asigurarea RCA !!!!!
Iar nu vă mai ajung banii? Nici acele sume astronomice pe care le încasați pe parcările alea scumpe din centru?
Mai rămâne să vină un userist jegos și să mai și declare cu tupeu că “locatarii au vrut”, asa cum a făcut Latcau acum câțiva ani, în timp ce pe casele de scară se strângeu semnături să nu se pună timpark!
Nu credeam ca o Instituție Publică precum PMT sa fie asa prietenoasă cu firmele private de ITP si RCA !!!!
-
Nu stii ce prietena e primaria cu Brantner. Primaria a dat lui Branstner 30 000 de euro sa faca o licitatie pe care tot Brantner a castigat-o. Sa nu iti vina sa crezi. USR , simbolul coruptiei indirecte.
Parcarile “amenajate” de catre TimPark se traduc prin 2 panouri in capetele strazii si in cel mai bun caz niste trasaje pe carosabil
PROSTIA SE PLATESTE ! PROSTIA SE PLATESTE ! PROSTIA SE PLATESTE !
E mult de atunci, dar totusi imi amintesc de vremurile cand parcarea nu se platea… Era oare mai bine ? (bine, nu aveam Coca-Cola, etc. )
-
dap, se pare ca revolutia a fost facuta pentru cola, blugi, muzica si filme slabe la discretie, sa fim groapa de gunoi a Europei, sa fim rezervor de forta de munca ieftina si obedienta si… “libertatea” sa te informezi doar din “surse oficiale”.
si una e sa platesti Parcare, alta e sa platesti desene pe asfalt (daca sunt si alea, cum a spus cineva, mai nou doua table la capetele strazii si cam atat)
Plătiți…. fiindcă vreți să omorâți oameni prin neacordare de prioritate, trecere pe roșu ….încă timpark trebuie triplat criminalilor
-
100%
Huoooo!
Sunt impotriva extinderii serviciului Timpark pe alte strazi si rog pe cei ce participa la sedinta sa dea dovada de opozitie fata de propunerile primariei
-
Pai ar trebui sa fie pe toate străzile sau nici una asa ar fi corect