„Astăzi, 5 martie, comemorăm nașterea lui Corneliu Miklosi (1887-1963), inginerul vizionar născut în Covăsânț, județul Arad, care a schimbat pentru totdeauna transportul public timișorean. Sub conducerea sa, rețeaua de tramvaie s-a extins semnificativ, iar transportul public a devenit mai eficient și civilizat. (…)
Profesor, cercetător și inovator, Corneliu Miklosi a lăsat o moștenire valoroasă, iar numele său rămâne strâns legat de evoluția transportului public timișorean.
Respectăm trecutul, dezvoltăm viitorul!”, transmit reprezentanții STPT.
Realizările notabile ale lui MIklosi amintite de reprezentanții societății sunt:
- Instalația „Taurus” (1938) – prima mașină din lume pentru sudarea șinelor de cale ferată și tramvai, introducând conceptul de cale ferată sudată în România;
- Dezvoltarea primelor vagoane de tramvai de mare capacitate pe boghiuri Pullman;
- Crearea primului laborator de studiu al metalelor din România (1926);
- Inițierea primelor linii de troleibuz din Timișoara (1942);
- Contribuții importante la electrificarea rurală și dezvoltarea transportului urban

foto: Facebook/STPT
Trimite articolul
XUn idiot care nu a auzit că șinele, vara se dilată și iarna se contractă
-
Creierul tău e veșnic contractat, fie că e vară, fie că e iarnă.
-
Daca sunt bine facute, din otel de calitatea necesara, si montate corect materialul preia dilatarea si contractia. Liniile de TGV din Franta sunt sudate, si nu suna deloc a “glasul rotilor de tren”. Din fericire unii nu se plafoneaza la fizica de a patra.
Interesant e de retinut ca acea masina care suda sinele este un mister pentru CTP Arad, fiindca si in 2025 sudeaza tot cu electrod cand intervin pentru remedieri 🙂