Studiul, publicat luna aceasta, a analizat starea de bine și sănătatea mintală a elevilor și se bazează pe date cantitative și calitative colectate de la 1.871 de elevi, 103 cadre didactice și alți experți în educație și sănătate mintală.
Potrivit raportului, „într-o zi de școală, elevii stau pe internet în medie 4 ore, iar în weekend peste 5 ore. Consumul digital este comparabil cu timpul petrecut cu familia și aproape dublu față de cel petrecut cu prietenii”. Jumătate dintre elevi folosesc cel mai mult Internetul seara, înainte de culcare, în locul altor activități recreative sau pregătitoare pentru somn.

Studiul arată că utilizarea excesivă a Internetului se corelează cu anumite riscuri de dezechilibru socio-emoțional:
„Consilierii școlari și experții în sănătate mintală menționează că utilizarea excesivă a tehnologiei este o formă de evadare emoțională și că mulți copii manifestă dezechilibru identitar și social din cauza comparațiilor nesănătoase promovate în mediul online”, se menționează în raport.
Elevii care se simt adesea singuri utilizează, în medie, internetul cu cel puțin o oră în plus față de colegii lor. Iar, cei care adesea își pierd calmul sau manifestă agresivitate, folosesc Internetul cu peste 40 de minute până la 1 oră și 22 minute mai mult zilnic, față de colegi.
În ceea ce privește utilizarea, majoritatea elevilor folosesc Internetul pentru școală (aproximativ trei sferturi), dar și pentru socializare și divertisment (70-71%). Jumătate urmăresc postări ale prietenilor, iar aproape la fel de mulți postările vedetelor. Utilizarea pasivă este dominantă, mai puțin de o treime dintre elevi manifestând comportament activ online (publicare de conținut sau interacțiune).

Raportul subliniază și că, deși Internetul oferă oportunități educaționale și dezvoltă abilități de comunicare și creativitate, există și efecte negative: „utilizarea excesivă a internetului scade probabilitatea ca elevul să fie mulțumit de aspectul său fizic; scade probabilitatea să se simtă inteligent, bine integrat în colectivul clasei și corect apreciat de profesori”.
Studiul mai arată că elevii din mediul urban petrec, în medie, cu aproximativ 24 de minute mai mult online decât cei din mediul rural. De asemenea, navigarea online tinde să înlocuiască activitățile recreative din după-amiaza și seara și începe de la trezirea elevilor, putând ajunge până la miezul nopții.
Trimite articolul
XRestul, trei sferturi, petrec mult mai mult timp pe net decât la școală.