Organizaţia ameninţă că va da în judecată Executivul de la Bucureşti, dacă va începe dragarea Dunării.
Planurile româneşti de dezvoltare a navigaţiei pe Coridorul fluvial VIIpaneuropean de transport presupun lucrări de adâncire, regularizare şi îndiguire a Dunării pe mai mult de o mie de kilometri, relatează DPA. Proiectul prevede ca Dunărea să atingă în viitor o adâncime minimă de navigaţie de 2,6 metri pe toată lungimea, tot timpul anului, iar traficul fluvial va creşte cu 65 %, se precizează în cele 50 de pagini de documentaţie trimise, pentru finanţare, la Bruxelles.
Executivul român nu prevede, însă, şi măsuri de diminuare a impactului negativ al lucrărilor asupra biotopului Deltei, avertizează Organizaţia. World Wide Fund for Nature susţine că lucrările de regularizare pun în pericol habitatul a 142 de specii de peşti, reptile, păsări şi animale.
Nenumărate ostroave şi braţe laterale ale Deltei vor fi distruse, iar cea mai importantă cale de migraţie a sturionilor va fi obstrucţionată. UE trebuie să decidă, până la sfârşitul acestui an, dacă va finanţa proiectul din fonduri europene, aşa cum a solicitat România.
Citiți principiile noastre de moderare aici!