Documentul, intitulat „Timp limitat pentru învățare și joacă”, analizează modul în care utilizarea dispozitivelor digitale pentru destindere se corelează cu performanțele școlare și cu alte aspecte din viața elevilor.
România, locul 3 la utilizarea excesivă a dispozitivelor digitale
Potrivit raportului, aproximativ 40% dintre elevii români petrec mai mult de patru ore pe zi pe dispozitive digitale pentru activități recreative, înainte sau după școală. Cu acest procent, România se află pe locul al treilea în lume între cele peste 80 de sisteme educaționale analizate, fiind depășită doar de Estonia și Polonia.
La nivel global, elevii de 15 ani petrec, în medie, 16% din timpul unei zile de școală în activități online de relaxare, iar un sfert dintre ei depășesc pragul de patru ore zilnic. În România, proporția elevilor care depășesc acest nivel este semnificativ mai mare.
Legătura dintre timpul petrecut online și performanțele la învățătură
Analiza OCDE arată că utilizarea moderată a dispozitivelor digitale este asociată, în medie, cu rezultate mai bune la matematică. Țările care au obținut scoruri ridicate la testele PISA 2022, precum Estonia, Polonia, Olanda, Belgia, Singapore sau Coreea de Sud, au și o pondere mare a elevilor care folosesc moderat mediile digitale, între două și patru ore pe zi.
În schimb, țările cu un număr ridicat de utilizatori „excesivi”, cum sunt România și Bulgaria, tind să înregistreze rezultate sub media OCDE. România s-a situat la PISA 2022 pe penultimul loc între statele Uniunii Europene, sub media țărilor participante.
Efecte asupra activităților zilnice și a vieții școlare
Raportul OCDE indică mai multe corelații între timpul petrecut online și alte comportamente ale elevilor, cum ar fi:
• în țările unde elevii alocă mai mult timp temelor, timpul petrecut pe dispozitive digitale este, în general, mai redus
• elevii care stau mai mult de patru ore pe zi în mediul digital tind să petreacă mai puțin timp la teme și să participe mai rar la activități creative sau gospodărești
• utilizarea excesivă a mediilor digitale este corelată cu un sentiment mai slab de apartenență la comunitatea școlară, în timp ce o utilizare foarte redusă poate avea efecte similare, deoarece rețelele digitale reprezintă un canal important de comunicare între colegi
OCDE subliniază că, deși datele nu stabilesc o relație directă de cauzalitate, există asocieri clare între timpul excesiv petrecut pe dispozitive digitale și scăderea performanței școlare, în special la matematică, dar și în ceea ce privește implicarea elevilor în viața școlii.
Trimite articolul
Xdap, tara in care a fost votat de 2 ori un turnator sec.urist ce sustinea ca “pe internet gasesti informatii de la papadie la Herodot”. Apoi tot de 2 ori a votat “Romania Educata”. Iar acum nu este usor, este mucusor.
“deși datele nu stabilesc o relație directă de cauzalitate, există asocieri clare între timpul excesiv petrecut pe dispozitive digitale și scăderea performanței școlare” – pai ori una, ori alta?? cum sa te contrazici in halul asta?
-
dap, se numeste corelatie, nu e nimic gresit. Poate exista cauzalitate nedovedita inca, sau poate ambele fenomene au o cauza comuna, sau poate exista o cauzalitate partiala. Incearca sa stai mai putin pe net si timpul astfel castigat foloseste-l sa nu fii parte din fenomenul descris de articol.
-
Încă mai crezi ce îndrugă știrile astea obosite? Peste tot sunt invenții și prostii ca să ne facă să credem ce vor ei. Ei tot timpul au “surse” când tu vii cu un argument te întreabă jurnalizdii “dar tu de unde ai sursele acestea”? Când greșesc ceva la o știre apoi o șterg, ei niciodată nu sunt sancționați pentru fake news.