Conform datelor, studenții români înscriși la licență dedică, în medie, 21 de ore pe săptămână cursurilor, cu 5 ore peste media europeană, de 16 ore.
În privința timpului dedicat studiului individual, studenții români se apropie de media europeană. Cei de la licență învață aproximativ 17 ore pe săptămână, iar cei de la masterat circa 14 ore. În același timp, timpul petrecut la cursuri pentru studenții de master este de aproximativ 16 ore pe săptămână, față de media europeană de 11 ore.
Pe primul loc în clasament se situează Portugalia, cu 22 de ore de curs pe săptămână. Urmează Elveția, la același nivel cu România, iar Polonia și Franța înregistrează 20 de ore/săptămână. Slovacia are 18 ore, iar Spania și Croația 17 ore. La polul opus, țările cu cele mai puține ore pe săptămână sunt Finlanda (9 ore), Suedia (10 ore), Austria (12 ore) și Olanda și Norvegia (13 ore).
Aproximativ jumătate dintre studenții români lucrează în timpul facultății. Mai exact, 42% lucrează constant pe parcursul studiilor, iar 6% au lucrat doar în anumite perioade.
Cu toate acestea, România se situează sub media europeană de 59% în ceea ce privește angajarea studenților. Pentru cei care combină studiul cu munca, volumul total de activitate ajunge la 52 de ore pe săptămână, incluzând 13 ore la locul de muncă. Astfel, România se clasează după Islanda la timpul total alocat învățării și muncii.
În ceea ce privește bunăstarea psihologică, studenții români au obținut 48 de puncte din 100, sub media europeană de 51/100. Raportul arată că, deși munca în timpul studiilor poate aduce beneficii în planul șanselor de angajare, există și efecte negative asupra performanței academice.
Tema angajării în timpul studenției a revenit în discuție, în România, odată cu dezbaterile privind tăierile burselor, prin Legea Bolojan. Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a sugerat că studenții ar putea să se angajeze part-time și pe parcursul anului universitar, nu doar în vacanțe, inspirându-se din modelul american.
Eurostudent este o inițiativă fondată de ministerele educației din Germania și Olanda, în parteneriat cu Uniunea Europeană, care urmărește aspectele sociale și economice ale studenților din peste 25 de țări europene.
Citiți principiile noastre de moderare aici!