tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Reguli noi pentru cei care folosesc trotinete electrice. Au fost stabilite prin OUG

Reguli noi pentru cei care folosesc trotinete electrice. Au fost stabilite prin OUG

De Amalia Kui
la 4 February 2020 15:57 Reactualizat la: 4 February 2020 17:34
20 Comentarii

Reguli noi pentru cei care folosesc trotinete electrice. Au fost stabilite prin OUG

foto: Pixabay
4 February 2020 15:57 Reactualizat la: 4 February 2020 17:34
În ședința de Guvern de marți a fost aprobată o ordonanță de urgență care prevede noi reguli pentru cei care folosesc trotineta electrică. Care sunt acestea.
Scris de Amalia Kui - În ședința de Guvern de marți a fost aprobată o ordonanță de urgență care prevede noi reguli pentru cei care folosesc trotineta electrică. Care sunt acestea.

Trimite articolul

X

​Guvernul a aprobat în ședința de marți, 4 februarie, o OUG privind folosirea trotinetelor electrice. Astfel, se impun următoarele reguli:

  • conducătorul trotinetei electrice trebuie să aibă cel puțin 14 ani
  • trotinetele electrice se pot deplasa doar pe pistele special amenajate; în cazurile în care acestea nu există, circulația lor este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h
  • circulația acestor mijloace de transport pe trotuar este interzisă
  • trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente.

Prin trotinetă electrică se înțelege „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”.

Important de menționat este faptul că acolo unde există piste de biciclete, atât acestea, cât și trotinetele electrice o vor împărți.

În România, în perioada 2016 – 2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere care au implicat conducători de trotinete electrice. În urma acestora, un conducător al unei trotinete electrice a murit, 37 de persoane au fost grav rănite, iar alte 156 au suferit răni ușoare.

Articole pe aceeași temă:

„Trotineta pe trecerea de pietoni e ca tramvaiul pe linia de BMW”. MAI vrea lege pentru circulația cu trotinete

Trimite articolul

X
Taguri:
oug ,
trotinete electrice
20 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Cetățean says:
    February 4, 2020 at 5:41 pm

    Bravo și acum cu ordonanța lor de căcat obligă mai mulți să circule cu trotinetele pe șosea – că pistele nu acoperă nici 20% din necesar!

    Reply
  2. pietonist says:
    February 4, 2020 at 6:19 pm

    Da, ce ne facem când majoritatea “pistelor amenajate” sunt pe trotuar?! Cum se definește, legal, trotuarul? Pe distanța de la peretele clădirii până la bordură/carosabil sau până la vopseaua verde și alunecoasă?!

    Reply
    • Nume says:
      February 5, 2020 at 11:05 am

      Tu chiar esti prost, cum sa pui o intrebare atat de retarda!

      Reply
      • pietonist says:
        February 5, 2020 at 6:54 pm

        Chiar mă consider a fi un prost… Tu, deșteptule, fă un efort și oferă un răspuns pertinent la o întrebare retardă. Dacă te duce capul, desigur. Mulțam!

        Reply
  3. green piece says:
    February 4, 2020 at 8:01 pm

    unde viteza maximă admisă este de 50 km/h – deci pot circula pe drum. Beton ce sa spun, o sa fie plin de ei.

    Reply
    • artalecs says:
      February 5, 2020 at 10:25 am

      Nu o sa fie nici unul pe sosea. Nu isi risca nimeni viata pt. o OUG!

      Reply
      • Ionel says:
        February 5, 2020 at 6:41 pm

        Și-o riscă că să nu plătească amendă!
        Idioți sunt aia care cred că oug asta o sa reducă numărul de accidente! Cînd de fapt forțează mai mulți să circule pe carosabil!
        Și pe străzile gen Rebreanu unde e 70km/h și nu e pistă..pe unde circulă?

        Reply
  4. Euy says:
    February 4, 2020 at 8:36 pm

    Intrebare: pe Bl Liviu Rebreanu unde circul? Sunt putine portiuni cu piste pt biciclete si viteza e de 70km/h. Iarasi o lege negandita! Poate ar fi mai bine si mai ieftin sa platim pe cineva din Germania, exemplu, sa ne gandeasca legile. Sau putem sa facem copy-paste la legislatia lor… E gratis si sigur e functionala.

    Reply
    • anonim says:
      February 4, 2020 at 10:24 pm

      Pe strada paralela care are pista in ambele directii.

      Reply
      • Euy says:
        February 5, 2020 at 10:29 am

        Da, ca sa merg din a in b trec pin c, d, e…. Prin Aradului 🙂

        Reply
  5. acidutzu says:
    February 4, 2020 at 10:09 pm

    Frumos! Un imbold suplimentar pentru a creste numarul de accidentati/morti si dosare de cercetare pentru conducatorii auto.
    1-NU se mentioneaza niciunde obligativitatea conducatorului de trotineta electrica sa aibe minime cunostiinte de circulat pe drunurile publice cu-n vehicul
    2- Sa fie control at si sanctioned pentru consumer de ALCOL si DROGURI
    3-Sa poarte casca de protectie la fel ca un conductor de motoreta/motocicleta.

    Reply
    • artalecs says:
      February 5, 2020 at 10:37 am

      Primul punct e cel putin discutabil. Sa sti sa circuli pe strada intr-un oras e necesar si ca pieton, biciclist, schior etc. dar nu se da un test ca ar fi stupid.
      Punctul doi este reglementat dintotdeauna prin lege. Nu ai voie cu alcool pe vehicule, ca or fi masini, motorete, carute, biciclete.
      Punctul trei nu vad de ce sa fie obligatorie cat timp pt. bicicleta nu e obligatorie, si pt bicicleta nu e obligatorie din motive foarte bine intemeiate.

      Reply
  6. Anonim__ says:
    February 5, 2020 at 8:43 am

    E un inceput bun. Regulile nu sunt nici pe departe suficiente pentru ca ar trebui permis pentru folosirea trotinetelor electrice asa cum ar trebui permis pentru folosirea bicicletelor. Doar de curiozitate, cine o sa se asigure ca cei care circula cu trotinetele electrice si cu bicicletele pe trotuare unde nu sunt piste special amenajate/marcate, o sa fie sanctionati? Ba, mai mult, care o sa fie sanctiunile? Amenzi de cateva sute de lei? Praf in ochi. Ca sofer pot sa raman fara permis doar pentru calcarea liniei continue, fara sa pun pe nimeni in pericol, fara sa cauzez un accident, fara sa creez nici macar cea mai mica problema altcuiva. Daca conduc cu permisul suspendat sau fara permis ajung la inchisoare. De ce nu se aplica astfel de reguli si celor care circula cu trotinete electrice sau biciclete? SI ei pot la fel de bine sa puna in pericol vietile altora. Poate cineva sa ofere un raspuns logic si rational, bazat pe fapte, nu pe pareri? Inclin sa cred ca nu.

    Reply
    • Pavel says:
      February 5, 2020 at 9:12 am

      Spre dezamagirea ta, nu iti este luat permisul daca calci/intorci pe linia continua. Este luat cand depasesti pe linia continua. Ti-a cam picat toata logica de carton..

      Reply
    • artalecs says:
      February 5, 2020 at 10:45 am

      Prietene, sunt mai mari amenzile ce se dau biciclistilor decat cele ce se dau soferilor. Azi dimineata erau 7 autobuze in sir in spate la Posta Mare blocate de un dobitoc parcat ca la masa in ograda. Cata amenda crezi ca o sa primeasca boul respectiv? iti zic eu: “intre 290 și 725 lei și 2-3 puncte penalizare la permis!” jumatate in primele 48h. Hai sictir!

      Reply
  7. Mihai says:
    February 5, 2020 at 10:26 am

    Iar un articol despre ceva si o mie de destepti care cred ca articolul asta este exact ce scrie in Ordonanta de Urgenta.
    Asta este numai un arrticol despre mersul cu trotineta. Daca vreti sa stiti exact ce scrie in lege, luati ordonanta si o cititi, cuvant cu cuvant, si acolo precis va este mai detailat explicat. Doar nu ati vrea ca TION sa faca pe Buletinul Oficial si sa va redea textul integral.
    Si acuma ceva raspunsuri la aia de mai jos.
    Ala de in treaba cat de lat este trotuarul, tre sa stie ca daca era vopseaua verde, deci pista de bicicla pe trotuar, atunci el ca pieton destept tre sa foloseasca numai unde nu e vopsea verde. Altfel risca sa dea bicicla peste el sau sa auda o sonerie de bicicla in spate insotita de “invitatia” de a elibera pista de bicicla! Este greu de priceput? Nu pot sa desenez aici. Dar sper ca pietonul va intelege, altfel ii recomand sa nu umble pe trotuar decat daca face permis de pieton!
    Ala de zice ca acuma trotineta va avea voie sa circule cu 50 pe ora pe strada, se inseala. Trotinetele , ele insele, au voie numai maxim 25/ora. Daca merge mai repede comite o neregula.
    Aceasta Ordonanta se orienteaza la ce au facut deja in alte tari legiuitorii. Si acolo sunt reguli aproape la fel. Sunt inca mult mai stricte. In tara unde stau (nu e Romania) ai nevoie de casca si ai nevoie de asigurare si ai nevoie de semnalizare luminoase la trotineta. Altfel e posibil de amenda.
    Asa ca nu va mai pipi contra vantului la toate ordonantele sau legile noi, ca nu va ia nimeni libertatea de deplasare daca va pune ceva reguli.

    Reply
    • Marius says:
      February 5, 2020 at 11:58 am

      Referitor la pistele de pe trotuar, am email de la politia rutiera in care precizeaza ca nu este considerata pista de biciclete o simpla linie de vopsea pe trotuar, este nevoie sa existe semne de circulatie care sa semnalizeze existenta unei piste. Majoritatea desenelor de pe trotuar nu au nici un fel de semne de circulatie, deci nu sunt piste de biciclete. Asa precizeaza si codul rutier, ca pista de biciclete trebuie semnalizata.

      Reply
      • pietonist says:
        February 5, 2020 at 7:21 pm

        Marius, mulțumesc pentru precizări!

        Reply
  8. acidutzu says:
    February 5, 2020 at 11:06 am

    Modalitatea de a sanctiona pe cineva care incalca legea ( cand circula cu trotineta electrica sau bicicleta)e foarte simpla.Dau doar un exemplu si fiecare trage ce concluzie vrea.
    In Germania ca si pieton daca traversezi strada pe loc nepermis sau cand este culoarea rosie a semaforului( chiar daca nu vine nici o masina) si esti prins , politia te verifica in baza de date daca ai carnet de conducere si se merge cu sanctiunea pana la suspendarea carnetului:)
    La fel la filtrele facute ptr biciclisti sau cei pe trotineta daca au consumat alcool sau substante interzise. Amenzile sant la fel ca la soferi considerand ca esti participant in trafic.

    Reply
  9. Eu says:
    February 5, 2020 at 5:13 pm

    Si le trebuie un curs de legislație rutieră,cel puțin minim,ca altfel….la 14 ani daca circul pe drum public….

    Reply
  10. Cele mai citite știri

    1
    Actorul Jonathan Bailey, desemnat „cel mai sexy bărbat în viață” de revista People
    2
    Bărbat acroșat de mașină după ce trecea strada ilegal, pe strada Gheorghe Lazăr din Timișoara
    3
    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente
    4
    Timișoara a primit 10 dintre cele 33 de troleibuze din Turcia. Vor începe să circule de la mijlocul lunii
    5
    Intervenții gratuite pentru corectarea pleoapelor căzute, la Spitalul CFR Timișoara
    6
    Sprijin emoțional și integrare socială pentru refugiați și migranți la Timișoara
    7
    FOTO. Firma Supercom, amendată de Garda de Mediu pentru mirosurile de la Stația de Sortare Deșeuri din Timișoara
    8
    Puteți dona produse de igienă pentru persoanele vulnerabile din Timișoara
    9
    Conflict în trafic escaladat în Izvin. Doi tineri reținuți după agresiuni și distrugeri
    10
    Cum e să fii superstar? Premieră de dans contemporan

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi

    Eveniment

    Trei tineri, prinși după ce au comis o tâlhărie într-un supermarket din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Parada Cățeilor invadează centrul orașului de Moș Nicolae

    Ştiri din Timiș

    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”

    Lugoj

    Primăria Lugoj pune la bătaie aproape 9 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor în următorii patru ani

    Eveniment

    O învățătoare de la Școala Generală 7 din Timișoara, lovită de mașină pe trecerea de pietoni. E în comă, la spital

    Ştiri din Timiș

    Tensiuni la Colegiul „Carmen Sylva”: directoarea repusă în funcție a fost demisă după două zile

    Sănătate

    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni

    Sănătate

    Investiție europeană de 9,8 milioane lei pentru dezvoltarea diagnosticului molecular al cancerului la Spitalul Județean din Timișoara
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici