Micii producători sunt nemulţumiţi de practicile marilor lanţuri de magazine, practici pe care le considera abuzive, discriminatorii si neconcurenţiale. Patronatele din industria alimentară fac un apel la intervenţia statului în relaţia cu hipermarketurile, prin intermediul unei conferinţe de presă – Şi asta din cauza războiului preţurilor, dar şi a practicilor care duc la scumpiri exagerate ale produselor alimentare, la eliminarea de pe piaţă a anumitor produse şi la introducerea altora, din import.
Laptele, ouăle, carnea de pui, salamul de porc sau vinul sunt doar cîteva dintre produsele aparent ieftine de pe piaţa românească. Sunt oameni care ştiu însă că, de fapt, aşa-zisele “preţuri mici” de pe rafturi sunt de câteva ori mai mari decât la producători.
Producătorii se plâng că hipermarketurile le impun tot felul de condiţii pentru a-i lăsa să-şi vîndă marfa. Una ar fi ca furnizorii să nu vândă unor magazine de cartier mai ieftin decât preţul agreat de hypermarketuri. Încălcarea înţelegerii cu marile lanţuri l-ar putea arunca pe producător de pe raft.
Şi pentru a nu pierde locul pe piaţă, producătorul este obligat să includă în preţ taxe şi comisioane care nu reflectă calitatea. Intră, în schimb, în buzunarele marilor magazine.
Producătorii se plâng că li se impun, prin contract, taxe care pot ajunge şi la 40% din valoarea contractelor.
Unii producători mai susţin că, prin politica de forţă în achiziţii, hipermarketurile nu doar scumpesc artificial mărfurile ci şi îşi privează cumpărătorii de o parte dintre mărfurile favorite, ct vreme nu toţi îşi permit să plătească taxele cerute de marile magazine.
Citiți principiile noastre de moderare aici!