Joi seară, legea privind carantina și izolarea, modificată de PSD în Parlament, a intrat în dezbaterea deputaților, când va fi și votată.
Potrivit acestei legi, izolarea ar urma să fie obligatorie pentru bolnavi, carantina va fi instituită printr-un ordin al Direcției de Sănătate Publică pentru fiecare persoană și se va aplica suspecților. Ordinul DSP poate fi atacat in instanță. Desigur, cei care părăsesc carantina instituționalizată vor plăti costurile acesteia. De asemenea, proiectul introduce definiția carantinei și izolării din regulamentul sanitar internațional, iar detașarea personalului medical pentru îngrijirea pacienților cu coronavirus se va face pe o perioadă de maximum 30 de zile. Mai mult decât atât, tratamentul va putea fi refuzat de către pacienți în scris
Secretarul de stat în MAI Raed Arafat a declarat, joi, la ședința Comisiei juridice a Camerei Deputaților, în care a fost dezbătut acest proiect al Guvernului privind carantinarea și izolarea, că actuala formă a acestuia le va permite autorităților “să-și facă treaba”.
UPDATE. Proiectul de lege privind carantina și izolarea a fost adoptat. Ce prevede legea
Proiectul de lege al Guvernului privind carantina și izolarea, modificat în Parlament, a fost adoptat joi seară de camera Deputaților. Singurii care au votat “împotrivă” au fost deputații de la partidul lui Victor Ponta.
Comisia juridică a Camerei a adoptat raport favorabil la proiectul Guvernului, cu amendamentele aduse în special de parlamentarii PSD, dar și ai UDMR.
Proiectul de lege a fost adoptat cu 266 de voturi “pentru”, 11 “împotrivă” și 8 abțineri. Un deputat nu a votat.
Ce prevede legea
- Carantina persoanelor este definită drept o “măsură de prevenire a răspândirii bolilor infectocontagioase, constând în separarea fizică a persoanelor suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen, de alte persoane, în spaţii special desemnate de către autorităţi, la domiciliu sau în locaţia declarată de către persoana carantinată stabilită prin decizie motivată a Direcţiei de Sănătate Publică pentru fiecare persoană identificată, decizie care va conţine menţiuni cu privire la data şi emitentul actului, numele şi datele de identificare ale persoanei carantinate, durata măsurii şi calea de atac prevăzută de lege”.
- Izolarea este “măsura care constă în separarea fizică a persoanelor afectate de o boală infectocontagioasă sau a persoanelor purtătoare ale unui agent patogen, la domiciliu sau într-o unitate sanitară, în vederea monitorizării stării de sănătate şi/sau aplicării unui tratament pe baza consimţământului persoanelor şi numai dacă acest tratament se impune, în scopul vindecării şi reducerii gradului de contagiozitate”.
- Carantina persoanelor în spaţii special desemnate, la domiciliu sau la o locaţie declarată, se instituie pe baza datelor ştiinţifice oficiale, cu privire la persoanele suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen, care sosesc din zone în care riscul epidemiologic este ridicat, pe baza datelor epidemiologice transmise la nivel naţional, european şi internaţional de către organismele competente în domeniu sau au intrat în contact direct cu persoane confirmate cu o boală infectocontagioasă, prevede textul adoptat.
- Persoanele care nu au respectat măsura de carantină la domiciliu sau în locaţia declarată au obligaţia de a suporta cheltuielile carantinării în spaţiile special desemnate. Cheltuielile ocazionate cu carantinarea se suportă de către Ministerul Sănătăţii, au mai stabilit deputaţii.
- Prin hotărâre a Guvernului se stabilesc lista bolilor infectocontagioase pentru care se instituie izolarea la domiciliu sau în unităţi sanitare, precum şi lista unităţilor sanitare de bază în care se tratează. Măsurile de izolare se aplică pentru persoanele bolnave, cu semne şi simptome sugestive sau purtătoare ale agentului patogen.
- Pentru persoanele asimptomatice, purtătoare de agent patogen, izolarea se va realiza la domiciliu sau locaţia declarată, cu excepţia situaţiilor în care, pe baza datelor ştiinţifice oficiale referitoare la tipul agentului patogen, calea de transmitere şi rata de transmisibilitate, se impune izolarea acestor persoane în unităţile sanitare, prevăzute prin hotărâre a Guvernului. Când măsura izolării a fost luată faţă de o persoană bolnavă în a cărei ocrotire se află un minor, o persoană pusă sub interdicţie, o persoană căreia i s-a instituit tutela sau curatela ori o persoană care, datorită vârstei, bolii sau altei cauze, are nevoie de ajutor, autoritatea competentă este încunoştinţată, de îndată, în vederea luării măsurilor legale de ocrotire pentru persoana respectivă. Prin excepţie, în situaţia în care, într-un caz individual, un medic constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară, acesta poate decide carantinarea persoanei în unitatea sanitară şi informează Direcţia de Sănătate Publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, pentru maximum 24 de ore, mai prevăd alte texte adoptate.
- În situaţia în care, într-un caz individual, un medic pe baza examinărilor clinice şi paraclinice constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară informează Direcţia de Sănătate Publică, ce poate decide carantinarea persoanei în unitatea sanitară prin act individual. Decizia va conţine menţiuni cu privire la data şi emitentul actului, numele şi datele persoanei carantinate, durata măsurii şi calea de atac prevăzută de lege, a mai stabilit Camera Deputaţilor.
- Carantina zonală se instituie prin ordin al comandantului acţiunii la nivel naţional, în baza hotărârii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea Direcţiei de Sănătate Publică teritorială şi cu avizul Institutului Naţional de Sănătate Publică.
- Autorităţile publice centrale sau locale au obligaţia de a asigura necesarul de hrană, tratament, precum şi livrarea acestora pentru persoanele aflate în carantină sau izolare la domiciliu, în condiţiile în care persoanele se află în imposibilitatea de a-şi asigura procurarea acestora. Cheltuielile ocazionate vor fi suportate din bugetul Ministerului Sănătăţii.
Ordinele comandantului acţiunii la nivel naţional, emise în temeiul prezentei legi, se aplică de îndată de autorităţile competente şi se publică pe site-urile oficiale ale Ministerului Afacerilor Interne, Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă. Autorităţile publice locale şi centrale asigură informarea publică a cetăţenilor din zonele supuse carantinei prin campanii de informare. - Judecarea acţiunilor introduse împotriva actelor administrative se face de urgenţă şi cu precădere. Soluţionarea cauzei se face cu audierea reclamantului, cu excepţia situaţiei în care starea sănătăţii acestuia nu o permite. Audierea reclamantului se realizează printr-un mijloc de telecomunicare audio-vizuală care permite asigurarea identităţii părţilor şi garantează securitatea, integritatea, confidenţialitatea şi calitatea transmisiunii. În caz de imposibilitate tehnică sau materială de a recurge la un asemenea mijloc pentru audierea reclamantului, aceasta se realizează prin orice mijloc de comunicare electronic, inclusiv telefonic. Citaţia va cuprinde menţiunea corespunzătoare în acest sens. Încheierea de şedinţă va consemna şi operaţiunile astfel efectuate. Pronunţarea se poate amâna cu cel mult 24 de ore, iar motivarea hotărârii se face în cel mult 48 de ore de la pronunţare. Hotărârea primei instanţe este executorie şi poate fi atacată cu apel, în termen de două zile de la comunicare, au mai decis deputaţii.
- Alte articole adoptate se referă la detaşarea personalului pentru îngrijirea pacienţilor infectaţi.
Pe durata instituirii măsurilor în domeniul sănătăţii publice, în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, conducătorii instituţiilor implicate pot dispune detaşări pe durată limitată, de maximum 30 de zile, a personalului medical, paramedical şi auxiliar specializat, prin ordin al ministrului Sănătăţii, al comandantului acţiunii sau, după caz, al conducătorului instituţiei. Solicitarea detaşării personalului se face de către Direcţia de Sănătate Publică sau Inspectoratul de Stat pentru Situaţii de Urgenţă din judeţul în care s-a constatat deficitul de personal. Pe perioada detaşării sunt asigurate cazarea, masa şi transportul detaşatului din bugetul instituţiei care beneficiază de serviciile personalului detaşat, al unităţii administrativ-teritoriale sau al Ministerului Sănătăţii, după caz. Ordinul de detaşare poate fi atacat, în termen legal, la instanţa de contencios administrativ.
[relatedArticles]
Trimite articolul
Xverificare DURE in spitale? nu? pedepse ASPRE pentru personalul medical ce nu respecta regulile? nici? nu dorim? CORUPTIA? nu? coruptia ramane? astea sunt intrebarile de pus. cica nu e voie gramada in baruri si restaurante. ma plimb prin oras si iata, buluc-gramada fiecare bar, fiecare terasa, pe bega sunt petreceri umar la umar, tigani si cocalari gramada. politia de ce nu-si face treaba acum, si numai cand sunt de aplicat reguli aberante, gen alea cu hartuirea oamenilor pe strada, ABUZURI grosolane? AH, STAI, ca patronii de baruri dau spaga. am inteles, continuati. si continuati sa si behaiti prin comentarii
-
pai ce sa se demita militianul sa scrie un proces verbal pt o amenda de bun simt de 200-300 lei? in starea de urgenta era lapte si miere, cand amenda era de la 2000 lei in sus, era un deliciu sa completeze procesul – dar nu, vina o are doar populatia, nu si militienii care nu is fac treaba
Decizia CCR nr. 458 din 25 iunie 2020 si proiectul de lege din articolul de mai sus, sunt compatibile una cu alta?
-
nici macar nu pare compatibil cu constitutia. in cacatul asta de lege zice “Carantina persoanelor este definită drept o “măsură de prevenire a răspândirii bolilor infectocontagioase, constând în separarea fizică a persoanelor suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen”, deci orice patogen, iar “suspect” poti fi declarat de orice jeg. lege vaga in mod intentionat sau din incompetenta. ca de obicei, loc pentru abuz, cum s-a mai intamplat, lucru care au behait toti imbecilii ca “ce?? abuz? de ce s-ar intampla?”
Interesant ca ciuma rosie nu doreste amenzi, verificari, prin urmare daca ma prinde ca ma plimb si nu se dovedeste ca am infectat pe altii (ceea ce nu este asa usor cum pare) atunci scap gratis.
Cred ca spune tot, e clar ca cei care vin de dincolo de la munca cu buzunarele nu vor sta in izolare si tot asa.
Aceasta lege n-are nimic comun cu Europa de azi si legile ei. Este o intoarcere in trecut la regimul totalitar stalinist/comunist .
Rog cel care lucreaza la cenzurarea comentariilor sa publice com meu de azi. Multumesc.
Daca tot aveti articole ca va doare cenzura presei.
Cu cat sunt mai stufoase art. mentionate, cu atat vor fi ineficiente ! Toti parlamentarii,ar trebui sa renunte la indemnizatii,pentru precedentele 6 luni,pentru ineficienta totala,inclusiv europarlamentarii in favoarea cetatenilor Romanieii !
Wecome to the nazi era!
ce pot observa este ca dupa 4 luni de stat acasa singura preocupare a populatiei ( ca popor nu poate fi numit!) este sa plece in concediu ,in aceste conditii orice lege facuta de acesti guvernanti hoti si ticalosi trece ca prin branza !