Durata probelor crește la 45 de minute, cu 15 minute mai mult decât în anii anteriori. Această modificare le oferă copiilor mai mult timp pentru a parcurge subiectele și a răspunde în ritmul propriu.
Tot în premieră, punctajele obținute de elevi pot fi transformate în calificative sau chiar în note, dacă părinții solicită acest lucru în scris. Este pentru prima dată, de la introducerea calificativelor în învățământul primar, când notele revin în procesul de evaluare.
Evaluările se desfășoară în toate școlile din țară și implică toți elevii de clasa a II-a. Testele sunt distribuite individual, iar elevii sunt așezați în bănci conform planificării obișnuite. În cazul absenței unui elev, testul acestuia nu se înmânează și va fi menționat ca „absent”.
În fiecare sală, învățătorii urmează un scenariu prestabilit care include citirea instrucțiunilor, notarea orei de începere pe tablă și anunțarea momentelor-cheie în desfășurarea testului, și anume: jumătatea timpului de lucru, ultimele 5 minute, finalul probei.
Elevii care termină mai repede sunt încurajați să-și recitească răspunsurile, iar cei întârziați pot fi testați într-o altă sală, sub supraveghere. Toate situațiile speciale, inclusiv absențele, sunt notate într-un raport al testării.
Pentru elevii cu cerințe educaționale speciale se asigură condiții de testare adaptate, iar participarea lor este posibilă doar cu acordul scris al părinților.
Noutatea principală a sesiunii de testare din acest an este revenirea la notare. Elevii nu vor mai primi doar punctaje anonime, ci, la cerere, rezultatele pot fi echivalate în note sau calificative și trecute în catalog. Această decizie vine ca urmare a modificărilor aduse de fostul ministru al Educației, Ligia Deca.
Calendarul probelor pentru Evaluarea Națională – clasa a II-a este următorul:
• 13 mai: Limbă și comunicare – scris (limba română și limba maternă)
• 14 mai: Limbă și comunicare – citit (limba română și limba maternă)
• 15 mai: Matematică și explorarea mediului
• 16 mai: Limbă și comunicare – scris-citit (pentru elevii din minorități)
Ministerul Educației subliniază că scopul acestor evaluări nu este clasificarea elevilor, ci identificarea nivelului de competențe dobândite, care va ajuta la elaborarea unor planuri individualizate de învățare și la optimizarea procesului educațional în fiecare școală.
Trimite articolul
XSi ti se pare normal ca niste copiii atat de mici sa deie o evaluare nationala? Vi se pare normal? Eu in perioada mea nu aveam asa ceva mi se pare ca exagerati umpic si voi!