Potrivit instituției, părinții mai au aproximativ două săptămâni pentru a folosi banii în scopul cumpărării de haine și rechizite pentru copii. Reprezentanții ministerului recomandă utilizarea sumelor „din timp” pentru pregătirea noului an școlar.
În jur de 670.000 de preșcolari și elevi au beneficiat de acest sprijin în anul școlar 2024-2025, conform datelor de la Ministerul Educației.
Programul a fost marcat de întârzieri în acest an școlar. Cardurile au început să fie încărcate abia din noiembrie 2024, după începerea anului școlar, proces continuat în decembrie și ianuarie pentru restul beneficiarilor.
Până la 10 ianuarie 2025, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) anunța alimentarea a 550.000 de carduri, în timp ce restul rămâneau neacoperite. În martie, ministrul de atunci, Marcel Boloș, declara că bugetul alocat fusese epuizat, iar numărul beneficiarilor crescuse semnificativ. În aprilie, MIPE raporta 551.445 de carduri încărcate și susținea că depune eforturi pentru ca toți elevii eligibili să primească sprijinul.
Ministerul Investițiilor și Fondurilor Europene a anunțat, la finalul lunii iulie, că sprijinul de 500 de lei ar putea continua și în anul școlar următor. Actualul ministru Dragoș Pîslaru a precizat că există fonduri europene disponibile pentru aproximativ 660.000 de elevi aflați în risc de abandon școlar.
Totuși, rămâne de clarificat modul în care va fi organizată distribuția sumelor și dacă vor exista modificări privind condițiile de eligibilitate, precum și momentul încărcării cardurilor.
Tichetele educaționale pot fi utilizate exclusiv pentru achiziționarea de rechizite și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței. Conform Ordonanței de Urgență nr. 83/2023, ele nu pot fi convertite în numerar și sunt valabile doar pe teritoriul României, în unități comerciale afiliate.
Sprijinul este acordat o singură dată pe an, într-o tranșă unică, iar cardul este valabil timp de un an de la data emiterii.
Proiectul face parte din programul „Sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați din învățământul de stat preșcolar, primar și gimnazial”, finanțat prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021–2027 și are o durată de patru ani, începând cu anul școlar 2023–2024.
Citiți principiile noastre de moderare aici!