Documentul ordinului definește competențele digitale astfel:
„Competența digitală reprezintă ansamblul competențelor-cheie care au ca scop pregătirea absolvenților pentru a face față provocărilor actuale atât în plan personal, cât și profesional. Competențele digitale ale elevilor acoperă 6 arii principale care urmăresc evoluția fiecărui rezultat al învățării, respectiv progresia competențelor”.
Pentru fiecare arie de competență au fost stabilite niveluri de performanțe la care elevii trebuie să ajungă la finalul fiecărui ciclu de învățământ.
Învățământul primar este echivalat cu nivelul „Elementar 1”. Elevii din clasele primare ar trebui să știe să identifice asemănări și deosebiri între obiecte din lumea reală și obiecte virtuale, să caute și să acceseze date și informații în mediile digitale, cu sprijinul unui adult, să salveze poze, informații și adrese web pe dispozitive, cu sprijinul unui adult, și să își acceseze contul de pe platforma de învățare a școlii pe baza numelui de utilizator și a parolei.
Elevii vor învăța și cum să aplice măsuri simple pentru protejarea datelor cu caracter personal, dar și cum să recunoască formele de hărțuire cibernetică pe care să le semnaleze, ulterior, unui adult.
Învățământul gimnazial cuprinde cunoștințele digitale specifice nivelelor „Elementar 2” și „Intermediar 3”. Elevii de gimnaziu trebuie să știe să caute informații online în funcție de nevoi, să aleagă surse credibile, să partajeze informații și conținut digital cu alte persoane, să acceseze biblioteci, hărți și alte resurse educaționale în mediul online și să completeze un formular online.
Pe lângă măsurile pentru protejarea datelor cu caracter personal, elevii vor învăța cum să selecteze conținutul adecvat pe care urmează să îl distribuie în mediul online, pentru a-și proteja confidențialitatea personală, dar și a altor persoane.
Învățământul liceal vizează nivelul „Intermediar 4”, indiferent de profil sau specializare. Cei de la matematică-informatică pot ajunge și la competențele din aria „Avansat”. Elevii de liceu deja trebuie să aibă competențe legate de crearea unui conținut digital divers și cum să folosească inteligența artificială în mod etic și responsabil. Liceenii trebuie să fie conștienți cu privire la riscurile utilizării tehnologiei asupra sănătății și bunăstării fizice proprii și a celor din jur, dar și să cunoască impactul pe care îl are tehnologia asupra mediului.
Ei trebuie să fie constant informați cu privire la schimbările din lumea digitală și să știe cum să ia atitudine când ei sau altcineva este hărțuit online.
Trimite articolul
XSi cine la va preda aceste competente digitale in ciclul primar? :))))
Nici macar in gimanizu nu sunt in stare sa le predea cum ar trebui.
-
reguli nascocite de niste handicapati care sunt incapabili sa isi tina minta macar contul de email