Documentul, intitulat „Devolved to Fail – The Decline of Welsh Education and the Urgent Case for Reform”, atrage atenția asupra declinului standardelor școlare galeze și susține că, fără reforme, acestea ar putea ajunge la nivelul celor din România până în 2040.
Analiza citează rezultatele testărilor internaționale PISA, unde Țara Galilor s-ar fi clasat, dacă ar fi evaluată separat, pe locul 34 la nivel global, la egalitate cu Vietnam, în timp ce Marea Britanie, ca întreg, s-a situat pe poziția 14.
Autorii compară situația cu Anglia, unde „numeroase reforme în ultimele două decenii au dus la creșterea numărului de școli considerate bune și foarte bune”, în timp ce Țara Galilor „continuă să apeleze la practici depășite” și consemnează o „deteriorare a performanțelor și standardelor elevilor”.
Prognoza Onward UK merge mai departe și precizează:
„Până în 2040, rankingul general PISA al Țării Galilor va continua să coboare într-un ritm ce o va aduce la nivelul României, țară care a avut istoric de rezultate slabe în aceste rankinguri. Analiza Onward arată că îmbunătățirea nivelurilor generale în România, în anii recenți, precum și înrăutățirea standardelor din Țara Galilor vor face ca aceste țări să ajungă la un nivel similar până în 2040. Iar România va depăși Țara Galilor în anul școlar 2040-2041”.
Raportul notează că România a înregistrat o stagnare în ultimele două valuri PISA (2018 și 2022), dar anticipează o îmbunătățire a performanțelor viitoare. Această proiecție nu este însă fundamentată prin date explicite.
În prezent, România rămâne la coada clasamentelor europene. În PISA 2022, țara noastră s-a situat pe penultimul loc în Uniunea Europeană și pe pozițiile 45–48 din cele 81 de state și teritorii participante. Rezultatele au arătat o scădere de două puncte la matematică față de 2018, stagnare la citire și o ușoară creștere (plus două puncte) la științe.
Trimite articolul
XRaportul britanic ne dă ca exemplu negativ, dar cifrele spun altceva: România e pe locul 6 mondial la Olimpiada Internațională de Matematică (88 aur, 161 argint, 112 bronz), în timp ce Marea Britanie e pe locul 9 (56 aur, 124 argint, 131 bronz). În informatică și fizică avem zeci de medalii de aur și multipli campioni internaționali, în timp ce UK nu are aceleași rezultate. Da, sistemul nostru are probleme, dar elevii români sunt excelenți la nivel global.
-
Este vorba de nivelul mediu de educatie de acumulare a cunostintelor in functie de tara si nu de rezultatele individuale obtinute de oameni deosebiti
-
Asa este, raportul vorbește de medii PISA, dar uită să menționeze că România e în top 10 mondial la excelență: 88 aur, 161 argint și 112 bronz la matematică (locul 6), față de UK locul 9. În informatică și fizică avem multipli campioni internaționali. Sistemul are probleme, dar nu putem ignora vârfurile care ne pun pe harta lumii.
-
Efectiv ti-a zis Rahan mai sus ca e vorba de medie si o tot dai cu varfurile…
Varfurile alea vor pleca din tara la universitati mai bune si noi vom ramane la o medie mai mica decat inainte de plecarea lor.
-
-
-
ce faci tu se numeste “cherry picking”, daca tot vorbim despre britanici, nu baga elevul de rand in aceeasi oala cu olimpicii
Copii inteligenți și muncitori, vârfuri, cum li se spune, poți găsi oriunde – problema este că nivelul educației în general nu-l poți măsura după excepții, ci după care este nivelul de 5. Câte cunoștințe consideră sistemul că e minimul necesar pt a fi funcțional în societate și care e nivelul mediu. Acolo stăm noi rău. Degeaba avem 200 vârfuri, dacă restul sunt 2 milioane de analfabeți funcționali. Acele vârfuri ori vor pleca unde au oportunități de creștere, ori vor fi plafonați de mulțimea tâmpă.