Potrivit Aradon, 16,800,00 milioane de lei este dispusă Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” S.A. să cheltuiască, prin Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara, doar pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar proiectului de „Electrificare a 6 secții de circulație ale sistemului feroviar din România – SF- Arad (Utvinișu Nou) – Boiu Bihor”.
În anunțul publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, cei de la SRCF Timișoara menționează că „se necesită elaborarea Studiului de Fezabilitate în conformitate cu legislația națională în vigoare și se va prezenta soluția optimă din punct de vedere tehnic și economic pentru realizarea obiectivului de investiții Electrificare a 6 secții de circulație ale sistemului feroviar din România -SF-Arad (Utvinișu Nou) – Boiu Bihor–Lot SRCF Timișoara în vederea prezentării celei mai eficiente soluții de implementare a obiectivului de investiție”. Ofertele sunt așteptate până pe 18 februarie 2025.
În momentul de faţă, singurul tronson electrificat între Arad şi Oradea este dintre Arad şi Utviniş, pentru tronsonul Boiu Bihor-Oradea fiind semnat contractul pentru electrificare.
„Gradul de electrificare al rețelei feroviare române este inferior mediei UE, unde ponderea liniilor electrificate este de peste 50%”, recunosc cei de la CFR.
Trimite articolul
XMoamaaaa, cât de fezabil o sa studieze cineva de 16 milioane de lei… Studiu tată, nu glumă!