tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Audientele TV se prabusesc

Audientele TV se prabusesc

la 21 October 2007 13:08
21 October 2007 13:08
BUCUREŞTI - Marile <STRONG>posturi</STRONG> de <STRONG>televiziune</STRONG> romanesti se <STRONG>confrunta</STRONG> anul acesta cu o mare problema: diminuarea destul de importanta a <STRONG>audientelor</STRONG>. Supararea este atat de mare incat <STRONG>Antena</STRONG> 1 a anuntat ca a depus o plangere la <STRONG>Parchet</STRONG> impotriva firmei care se ocupa de masurarea audientelor TV.
Scris de IM:ONLINE - BUCUREŞTI - Marile <STRONG>posturi</STRONG> de <STRONG>televiziune</STRONG> romanesti se <STRONG>confrunta</STRONG> anul acesta cu o mare problema: diminuarea destul de importanta a <STRONG>audientelor</STRONG>. Supararea este atat de mare incat <STRONG>Antena</STRONG> 1 a anuntat ca a depus o plangere la <STRONG>Parchet</STRONG> impotriva firmei care se ocupa de masurarea audientelor TV.

Trimite articolul

X

Pe de alta parte, celelalte televiziuni recunosc o scadere a audientelor chiar la formatele care altadata atingeau cote impresionante si invoca alte motive pentru aceasta situatie.

Exemplul cel mai elocvent
este emisiunea “Surprize, surprize”
care la primele trei editii ale toamnei 2006 atingea rating-uri de 10,6%, 9,3%
si 11,9%, iar in acest an a obtinut 6,6%, 8,3%, 7%.

Marile posturi de televiziune romanesti se confrunta anul acesta cu o mare problema: diminuarea destul de importanta a audientelor. Supararea este atat de mare, incat Antena 1 a anuntat ca a depus o plangere la Parchet impotriva firmei care se ocupa de masurarea audientelor TV, pe care o acuza ca nu a reflectat corect ratingul din ultimele saptamani al principalului lor jurnal de stiri, “Observator”. Pe de alta parte, celelalte televiziuni recunosc o scadere a audientelor chiar la formatele care altadata atingeau cote impresionante si invoca alte motive pentru aceasta situatie.
Una dintre principalele cauze ale scaderilor de rating rezida din fragmentarea excesiva a pietei de televiziune din Romania, prin aparitia tot mai multor televiziuni “de nisa”, specializate pe stiri, pe sport, pentru femei, pe muzica folclorica sau manele. Acestea au reusit sa acapareze, potrivit ultimelor rapoarte de audienta de saptamana trecuta, aproape jumatate din publicul roman care se uita la televizor.
In schimb, televiziunile mari raporteaza scaderi, iar producatorii admit ca sunt in fata unei probleme. “Scaderile inregistrate de PRO TV au fost de aproximativ 18%, iar la ACASa de aproximativ 30%. Aceasta este o comparatie intre 1 ianuarie–16 octombrie 2006 versus 1 ianuarie–16 octombrie 2007”, ne-a declarat Maria Apostol, PR-ul trustului Media Pro. Aceasta a admis ca una dintre posibilele cauze ale scaderii este aparitia televiziunilor specializate: “Posturile de nisa au erodat in mod cert canalele mari”.

Scaderea consumului de programe tv, pe total, este o alta cauza, identificata de Toni Grecu, realizator al show-ului “Divertis Mall”, difuzata duminica de Antena 1. “Conform ultimelor date de audienta, emisiunea noastra este cam pe acelasi trend ca in primavara. Dar, intr-adevar, restul emisiunilor de la Antena 1 sunt toate in scadere. Noi am avut la ultima emisiune 9,8 puncte pe All Urban si a fost cea mai buna audienta de saptamana trecuta la Antena 1”, ne-a declarat Toni Grecu. Acesta considera ca nivelul de trai mai ridicat al romanilor le permite acestora sa caute si alte surse de divertisment decat cel oferit de televizor. “Asta e un semn bun pentru popor, dar unul prost pentru patronii de televiziuni. Pentru popor, pentru ca inseamna ca a crescut nivelul de trai, acum oamenii au si alte lucruri de facut decat sa primeasca gratuit divertisment de la tv, acum se distreaza in oras. Pe de alta parte, e un semn rau pentru patroni, deoarece inseamna ca de acum vor trebui sa produca emisiuni de calitate, cu mai multe investitii, cu decoruri serioase, cu multa munca pentru a tine publicul la televizor”, sustine liderul trupei Divertis.
In fine, o alta televiziune care admite ca audientele au scazut este si TVR, dar reprezentantii institutiei nu considera cifrele ingrijoratoare. “In ceea ce priveste fluctuatiile de audiente inregistrate acum comparativ cu anii trecuti exista diferente descendente, dar nu importante”, se arata intr-un raspuns al Departamentului de Comunicare. Ratingul TVR a scazut si din motive specifice doar pentru canalul public. “Posibile cauze sunt si cresterea gradului de cablare in rural plus cresterea numarului de echipamente DTH (televiziune digitala – n.r.), in principal in rural si nu numai”, specifica acelasi comunicat.

Televiziunea de nisa, mai placuta publicitarilor

Primul post romanesc specializat a fost Acasa TV, detinut de Media Pro si lansat in 1998. Canalul, destinat publicului feminin, s-a dovedit una dintre cele mai inspirate miscari ale lui Adrian Sarbu, reteta succesului fiind una care costa putin: telenovele din belsug, cateva programe de divertisment usor, can-can-uri autohtone si povesti sordide. Trustul Media Pro a mai lansat in 2004 Pro Cinema, care a avut un salt de 33% audienta numai anul trecut, aflandu-se in acelasi timp pe o pozitie foarte buna in topul audientelor. Din 2006, Media Pro are in portofoliu si sport.ro (fost TV Sport) un post care capitalizeaza publicul masculin. Ulterior, fiecare dintre posturile generaliste si-a nisat programele: grupul Intact a lansat pe parcursul unui an trei noi canale (Antena 3, Antena 2, Euforia), dar fara prea mari succese de audienta, TVR a lansat TVR Cultural. Ba mai mult, chiar posturile de nisa si-au dezvoltat alte canale si mai specializate. Astfel, Realitatea a lansat The Money Channel si Romantica si se pregateste sa mai lanseze inca un post de nisa. Atuul din maneca televiziunilor de nisa este reprezentat in principal de publicul fidel, care le ofera publicitarilor ocazia sa lanseze mesaje mult mai bine tintite.

“Ani de zile, in Romania consumul de televiziune a fost exagerat de mare”

Florin Dumitrescu, de la Adviser, sustine ca aceste scaderi erau previzibile pentru actantii din piata media. “Este un efect la care se asteptau de multa vreme anuntatorii si strategii media. Ani de zile in Romania consumul de televiziune a fost exagerat de mare, in comparatie cu cel de presa scrisa sau Internet (nu pun la socoteala radioul, care e considerat un medium “de companie”). Exceptionale sunt cifrele de pana acum, care atesta o adevarata dependenta de televiziune a romanilor, nicidecum scaderea inregistrata recent (care nici aceasta nu e dramatica). Ne indreptam spre normalitate si din acest punct de vedere. Intr-adevar, cresterea nivelului de trai are drept urmare scaderea timpului petrecut in fata micului ecran. Nisarea este o strategie de a capta si acest timp, tot mai scurt, al telespectatorului, canalizandu-i atentia catre sferele proprii de interes. E greu de spus care e cauza si care efectul. Specialistii analizeaza conjunctura in ansamblu. E asteptat un boom al Internetului. Poate ca marea televiziune generalista nu si-a spus ultimul cuvant. In fond, marile show-uri TV abia in ultimii ani au inceput sa capete si la noi fastul si stralucirea din Occident”.

“A crescut nivelul de trai, acum oamenii au si alte lucruri de facut decat sa primeasca gratuit divertisment de la tv, acum se distreaza in oras.”
Toni Grecu, Divertis

Scadere pe toata linia

Scaderea datelor de audienta in mediul urban se observa si daca analizam cate o duminica din 2006 si 2007, respectiv 8 octombrie si 14 octombrie. Astfel, acum un an, Pro TV a avut un rating mediu de 3,13% pe zi, iar duminica 14 octombrie a inregistrat doar 2,5%. Antena 1 avea anul trecut o audienta medie de aproximativ 3,5%, acum a prins doar 2,2%, TVR – 2,8% in 2006, 1,6% in 2007, iar Prima 1,51%, acum un an, si doar 1,1% anul acesta.

SURSA: Romania libera

Trimite articolul

X
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Ministerul Educației anunță „măsuri urgente de prevenție și intervenție în școli”, după raportul ESPAD 2024
    2
    O premieră arheologică și editorială: repertoriul movilelor funerare de pământ din județul Timiș
    3
    „Nu există nu se poate”. Spectacol caritabil cu muzică bănățeană, la inițiativa unui student din Timișoara
    4
    Apartament cuprins de fum şi trei persoane evacuate după un incendiu izbucnit în Lugoj
    5
    Un weekend plin de energie la Iulius Town: Kendama Open Contest, competiție de șah și teatru interactiv pentru copii
    6
    Vaporașele STPT își încheie sezonul și se pregătesc de iernat
    7
    FOTO. 14 motive să zâmbești: pisicuțele de la Pisici Cafe Timișoara caută familii iubitoare
    8
    FOTO. Legenda spionajului românesc își vinde măștile
    9
    VIDEO. Descoperire macabră în Mexic: 48 de saci cu resturi umane găsiți într-o groapă clandestină
    10
    Rotary Ripensis dotează Spitalul de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială din Timișoara cu aparatură ultramodernă

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Coada de 11 km în zona Margina. Autoritățile recomandă șoferilor rute alternative

    Eveniment

    Apartament cuprins de fum şi trei persoane evacuate după un incendiu izbucnit în Lugoj

    România

    Nicușor Dan anunță un referendum în rândul magistraților

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara vrea senzori cu AI pentru a număra călătorii din autobuze

    Ştiri din Timiș

    Aeroportul Internațional Timișoara își face parc fotovoltaic. Licitație de 10 milioane de euro

    Eveniment

    Accident cu victime încarcerate într-o localitate de lângă Lugoj

    Ştiri din Timiș

    Singurătatea de sărbători: între feeduri perfecte și nevoi reale

    Horoscop

    Zodia Capricorn: 21 decembrie – 20 ianuarie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 21 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri sportive

    SCM Timișoara a câștigat Cupa României la rugby
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici