Statisticile arată că, la nivel mondial, peste 177 de milioane de copii sunt ameninţaţi de obezitate. Iar Organizaţia Mondială a Sănătăţii estimează că până în 2015, 2,3 miliarde de oameni vor fi afectaţi.
Codul vizează sistemul de marketing al alimentelor cu valoare calorică mare, bogate în grăsimi, zahăr şi sare. Astfel, vor fi interzise reclamele radio sau tv care promovează alimente nesănătoase între orele 6 şi 19. De asemenea, se interzice promovarea acestor alimente pe site-uri, prin mesaje sau în şcoli. Nu se mai acceptă oferirea de cadouri sau jucării gratuite care să îi determine pe copii să consume alimente care pot duce la obezitate. Firmele mari de mâncare, băuturi non-alcoolice şi dulciuri au cheltuit peste 13 miliarde de dolari pe publicitate în 2006.
Codul va marca Ziua Mondială a Drepurilor Consumatorului. Grupuri de consumatori vor efectua astăzi activităţi de campanie pentru a evidenţia caracterul nociv al promovării alimentelor nesănătoase.
Citiți principiile noastre de moderare aici!