tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
A făcut din Dacie un Jaguar!

A făcut din Dacie un Jaguar!

la 18 February 2008 09:39 Reactualizat la: 11 February 2011 19:29
18 February 2008 09:39 Reactualizat la: 11 February 2011 19:29
Ce poate ieşi dintr-o Dacie Nova, o caroserie de Jaguar şi sclipirea de inteligenţă a unui inginer constructor? “Nimic mai simplu, ar răspunde, dacă ar fi întrebat, reşiţeanul Marius Hegediuş. Ar ieşi un superb autoturism decapotabil, construit după tipicul unui Jaguar XK model 1948”.
Scris de IM:ONLINE - Ce poate ieşi dintr-o Dacie Nova, o caroserie de Jaguar şi sclipirea de inteligenţă a unui inginer constructor? “Nimic mai simplu, ar răspunde, dacă ar fi întrebat, reşiţeanul Marius Hegediuş. Ar ieşi un superb autoturism decapotabil, construit după tipicul unui Jaguar XK model 1948”.

Trimite articolul

X

Cu o astfel de maşină se poate lăuda inginerul care a muncit trei ani pentru a-şi modifica în întregime bătrâna sa Dacie Nova şi a o metamorfoza într-o adevărată limuzină de epocă. “De Karaso Simplon, aşa mi-am denumit bijuteria pe patru roţi pe care am omologat-o, recent, la Registrul Auto, şi la bordul căreia voi ieşi în curând pe străzile Reşiţei”, ne-a mărturisit, mândru de el, ingeniosul constructor.

Ideea de a construi un Jaguar decapotabil, de epocă, i-a venit lui Marius Hegediuş în timp ce îşi privea cei doi copii care se jucau cu o maşinuţă de jucărie. “Le cumpărasem cu puţin timp în urmă un Jaguar roşu de jucărie. Erau atât de încântaţi de el, încât m-au făcut şi pe mine să mă îndrăgostesc de modelul ăsta de maşină şi să-mi doresc să merg prin oraş la volanul unui Jaguar. Cum nu aveam bani de aşa ceva, m-am gândit să construiesc eu unul. Mi-am suflecat mânecile şi m-am pus pe treabă”, a început să ne depene reşiţeanul firul poveştii.

Primul lucru pe care l-a făcut inginerul a fost să scoată caroseria Daciei sale Nova, pe care o deţinea din 1992. “Am făcut o grămadă de calcule pentru a-mi da seama dacă este posibil să pun pe scheletul metalic al Daciei o caroserie care să imite forma unui Jaguar de la jumătatea secolului XX. Când mi-am dat seama că acest lucru putea fi realizat, am început construcţia propriu-zisă a caroseriei de Jaguar pe care am făcut-o din fibră de răşină poliesterică armată cu fibră de sticlă. Nu a fost chiar uşor pentru că totul trebuia să se potrivească exact în cele mai mici detalii. Evident că am modificat tot interiorul Novei. Modelul pe care-l cream avea două locuri, spre deosebire de patru cât are Dacia, şi, în plus, era decapotabil, aşa că nimic din ce se afla în Dacia Nova, exceptând osătura metalică, nu a mai rămas intact”.

Inedita bijuterie pe patru roţi, construită de Marius Hegediuş, l-a costat pe acesta o mică avere. “Pe lângă preţul Daciei, am investit în Jaguarul meu aproape 19.000 de euro. 15.000 din aceştia m-au costat doar materialele, procurate din diferite fabrici reşiţene. Nu mai pun la socoteală şi munca mea, care mi-a răpit nu mai puţin de trei ani din viaţă. Dar a meritat efortul. De Karaso Simplon, creat de mine, a făcut furori la Registrul Auto, unde am omologat modelul şi am lăsat, ca preţ de omologare, alţi 4.000 de euro”, ne-a mai spus inginerul care a adăugat că, în cazul în care, într-un viitor apropiat, va primi comenzi pentru decapotabila sa, o va scoate la vânzare la preţul de 22.000 de euro.

Marius Hegediuş şi-a omologat recent la Registrul Auto Român “bijuteria” de maşină. Inginerul a adăugat că toate componentele noii sale maşini sunt de fabricaţie românească.

“Este un autoturism made in Reşiţa, motiv pentru care am denumit-o De Karaso Simplon. Karaso vine de la numele judeţului Caraş, iar Simplon de la numele după care este cunoscut în România Orient Expressul care traversează Europa de la Istanbul la Paris şi care este tras de o locomotivă construită la Reşiţa.

SURSA: www.click.ro

Trimite articolul

X
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Studenții de la UVT pe podiumul național al securității cibernetice
    2
    A spart geamul și a salvat un bărbat care voia să se spânzure: curajul unui polițist din Timișoara în miez de noapte
    3
    O nouă lecție de la Babeș: Vitaminele și mineralele esențiale pentru imunitate în sezonul rece
    4
    FOTO. Cum se vede Crăciunul în Cartea Recordurilor
    5
    Plafonarea gazelor se încheie, iar prețul va crește semnificativ. România taie legăturile cu Rusia
    6
    Află cum trăiesc tinerii singurătatea în era digitală, într-o expoziție la Timișoara
    7
    Administratori care „dispar” cu banii asociațiilor de locatari. „Îi joacă la păcănele sau cumpără mașini pentru amante”
    8
    Kinetoterapie vs Fitness: două direcții ale mișcării, două scopuri diferite
    9
    Din nou probleme la insulele ecologice din Timișoara. Cuvă blocată și gunoaie chiar lângă, în Piața Dacia
    10
    Premieră medicală la Roma: transplant de arteră pulmonară realizat cu succes la un pacient de 70 de ani

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 26 decembrie 2025, în Timișoara?

    Mapamond

    Papa Leon: „Povestea Crăciunului ne amintește datoria de a-i ajuta pe săraci și pe străini"

    România

    Nicușor Dan, mesaj de Crăciun: „Familia, credința și valorile ne unesc, oriunde ne-am afla"

    Agenda

    FOTO. Cum se vede Crăciunul în Cartea Recordurilor

    Ştiri din Timiș

    Mesajul de Crăciun al Excelenţei Sale Iosif Csaba Pál, episcop de Timișoara: „Toată religia noastră se bazează pe relația între Dumnezeu și om”

    Ştiri din Timiș

    Mesajul de Crăciun al ÎPS Ioan, Mitropolitul Banatului: „Dumnezeu nu ne cere daruri scumpe, ci cântul inimii curate”

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 25 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Crăciunul, cea mai iubită dintre sărbători. Tradiții și obiceiuri din întreaga țară

    Sănătate

    Din ce în ce mai multe cazuri de gripă în România. Recomandările Ministerului Sănătății

    Eveniment

    Nu avea voie să se apropie de soție, dar a venit la locul ei de muncă. Bărbat din Timișoara, reținut de polițiști
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici