Potrivit Agerpres, misiunea a presupus eforturi uriașe de salvare și coordonare. Tunelul s-a prăbușit din 21 noiembrie. Cei 41 de muncitori au reuşit să supravieţuiască timp de peste două săptămâni datorită aerului, hranei, apei şi electricităţii furnizate printr-o conductă prin care a fost introdusă şi o cameră endoscopică. Această cameră le-a permis familiilor acestora să îi vadă, săptămâna trecută, pentru prima dată de la prăbuşirea tunelului.
Bărbaţii salvaţi au fost înfăşuraţi în ghirlande de flori portocalii în semn de sărbătoare şi întâmpinaţi de reprezentanţi ai guvernului local.
Evacuarea muncitorilor a avut loc prin interiorul unei conducte din oţel cu o lungime de 57 de metri.
După eşecuri repetate, ingineri militari şi mai mulţi mineri au săpat manual ca să străpungă zidul de rocă şi de pietriş pentru a degaja secţiunea finală şi pentru a ajunge astfel la muncitorii rămaşi blocaţi de 17 zile.
Muncitorii rămăseseră blocaţi într-o zonă situată în interiorul tunelului, măsurând 8,5 metri în înălţime şi aproximativ 2 kilometri în lungime.
Tunelul din Silkyara face parte din proiectul de autostradă Char Dham, susţinut de prim-ministrul Narendra Modi şi conceput pentru a îmbunătăţi legăturile cu patru situri hinduse dintre cele mai importante în India, precum şi cu regiunile de la graniţa cu China.
Pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!