tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Viteza pe drumurile nationale va scadea pana in 2020. Rovinieta se scumpeste

Viteza pe drumurile nationale va scadea pana in 2020. Rovinieta se scumpeste

la 17 April 2014 18:47
17 April 2014 18:47
Potrivit unui document al Master Planului de Transport, viteza medie cu care vor circula autovehiculele pe drumurile naționale va scădea până în anul 2020. Documentul recomandă o creștere a vitezei pe autostradă, dar și scumpirea rovinietei și îmbunătăţirea colectării.
Scris de T. Ex. - Potrivit unui document al Master Planului de Transport, viteza medie cu care vor circula autovehiculele pe drumurile naționale va scădea până în anul 2020. Documentul recomandă o creștere a vitezei pe autostradă, dar și scumpirea rovinietei și îmbunătăţirea colectării.

Trimite articolul

X

Într-un document al Master Panului de Transport, intitulat „Raport asupra definirii problemelor”, se arată că pe autostradă, viteza medie ar trebui să crească de la 123,2 km/ oră la 126,5 km/ oră. Pe de altă parte, viteza medie pe drumurile naţionale şi locale ar trebui să scadă, de la 65,8 km/oră la 65,2 km/oră, respectiv de la 32,5 km/oră la 32 km/oră. În cazul drumurilor judeţene se estimează o stagnare a vitezei medii la 45,6 km/oră.

În ceea ce privește transportul rutier de mărfuri, documentul indică scăderi pe toate categoriile de drumuri, cu excepţia autostrăzilor, unde viteza medie ar urma să crească de la 88,9 km/oră la 92,7 km/oră.

„Performanţa operaţională, în termeni de viteză medie şi fiabilitatea timpilor de parcurs, este slabă şi va continua să se deterioreze pe viitor, pe măsură ce creşte cererea, în special pentru reţeaua de drumuri naţionale, care deţine ponderea cea mai mare a călătoriilor efectuate”, se arată în document.

Perioada de referinţă luată în calcul este 2011 – 2020.

Pe de altă parte, în ultimii ani preţul rovinietei a rămas constant, iar venitul brut a stagnat în jurul valorii de 191 milioane euro adică 860 milioane lei, ceea ce a dus la o  scădere scădere a venitului în termeni reali, accentuată de creşterea TVA de la 19% la 24%.

„Chiar şi cu îmbunătăţirile tehnologice recente, care au crescut rata de colectare, nivelul de venituri generate de vânzarea rovinietelor este în scădere, în termeni reali, de ceva vreme. Trebuie făcute schimbări în ceea ce priveşte nivelul/valoarea vinietei sau la nivelul modului în care sunt colectate toate taxele de drum pentru a schimba această orientare. Creşterea preţului vinietei ar ajuta la justificarea creşterilor cheltuielilor pentru întreţinere”, se mai arată în document.

Potrivit Master Planului de Transport, lipsa unui sistem coordonat de aplicare a rovinietei pe întreaga reţea de drumuri (naţionale, judeţene şi locale) este problematică pentru toţi operatorii de transport de marfă, mai ales pentru cei europeni, şi constituie un factor de descurajare pentru utilizarea reţelei din România.

Documentul mai arată că procentajul de drumuri care şi-au depăşit durata de viaţă este de aproximativ 60%, iar acestea sunt expuse la intemperii mai mult decât este aşteptat să se întâmple în cazul unei reţele moderne care este bine administrată. Drumurile naţionale însumează peste 16.500 km, aproximativ 20% din total, dar, aproximativ  jumătate dintre acestea sunt clasificate ca fiind în stare bună. Master Planul mai arată că sumele alocate pentru întreţinere au rămas aproximativ la acelaşi nivel în ultimii ani, dar veniturile din vânzarea vinietelor, care contribuie la aceste bugete, au scăzut în termeni reali.

Reţeaua de drumuri naţionale din România este formată în principal de drumuri cu o singură bandă pe sens şi are o rată a numărului de accidente foarte ridicată comparativ cu restul ţărilor din Uniunea Europeană, în special în cazul celor soldate cu decese. Raportul mai arată că în perioada 2007-2012, 2.200 pietoni şi-au pierdut viaţa şi 2.900 au fost răniţi grav în accidente rutiere pe reţeaua de drumuri naţionale.

Consultantul statului român pentru realizarea Master Planului de Transport este compania americană AECOM, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012.

Definitivarea celui de-al doilea draft al Master Planului şi propunerea pentru aprobare în Guvern are ca termen data de 30 iunie.

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada ,
master plan de Transport ,
rovinieta ,
viteza
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    LOGS aleargă #AlăturiDeRefugiați la Timișoara City Marathon. Vă puteți alătura voluntarilor!
    2
    Rezistență prin delicatețe: expoziție Călin Beloescu la Galeria Brăteanu
    3
    Continuă lucrările la calea ferată din zona Gării de Nord Timișoara
    4
    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă
    5
    Judecătorii de la Tribunalul Timiș nu mai protestează. Activitatea revine la normal
    6
    Copiii cu boli cronice pot continua școala în spital. Începe înscrierea profesorilor voluntari
    7
    FOTO. Un liceu „verde” cu cabinet stomatologic se va construi la Moșnița Nouă
    8
    Histamina nu e dușmanul: mituri și realități despre simptomele sale
    9
    Orgă și saxofon, klezmer și Piazzolla, în Biserica din Elisabetin
    10
    FITT premiază cele mai bune proiecte de tineret din Timiș

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”

    Ştiri din Timiș

    Controale extinse la azilele de bătrâni din Timiș după neregulile descoperite la Cenad

    Ştiri din Timiș

    Rata șomajului din Timiș rămâne scăzută, în ciuda a aproximativ 600 de concedieri anunțate

    Eveniment

    Șoferiță de 16 ani, rănită după ce a trecut pe roșu și a intrat într-o altă mașină, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Ginecologia oncologică, o luptă contra timpului. Prof. Marius Craina: „Femeile ajung la noi prea târziu, dar asta se poate schimba”

    Ştiri din Timiș

    Viitorul transportului public către Giroc. Locuitorii vor legături mai bune

    Eveniment

    Tânăr de 18 ani reținut în Timiș, după ce a furat un telefon mobil
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici