Urme uriașe de dinozaur, vechi de 95 de milioane de ani, descoperite în Queensland, în urma inundațiilor

De A.M.
© foto: www.pixabay.com
Inundațiile care au avut loc în ultima perioadă în Queensland, Australia, au scos la iveală mai multe urme gigantice de dinozauri.

Urmele gigantice au ieșit la suprafață în urma inundațiilor care au măturat statul Queensland, la țanc pentru a putea fi salvate și mutate într-un loc sigur. Deși au fost salvate din zonele afectate, procesul de mutare este unul lent, care necesită foarte multe resurse.

Aceste urme, foarte bine conservate, datează de cca. 95 de milioane de ani și au fost lăsate de trei specii de dinozaur diferite, spune unul dintre paleontologii implicați în proiect.

Stephen Poropat, liderul proiectului, a spus, citat de CNN News, că ”faptul că aceste detalii sunt atât de bine păstrate după 95 de milioane de ani este într-adevăr remarcabil”.

Printre urmele descoperite se numără 20 aparținând unui sauropod – o specie de dinozauri cu o înălțime impresionantă de 18 metri, cu gâtul și coada foarte lungi și cu membrele groase. Paleontologii urmează să stabilească exact înălțimea și greutatea dinozaurului care a lăsat urmele uriașe, însă estimează că acesta ar fi avut cca. 18 metri înălțime și 4 metri lungime, cântărind 20 de tone.

La fața locului au mai fost descoperite și urmele unor dinozauri mai mici, din specia teropozilor.

Urmele descoperite acum sunt printre cele mai bine conservate natural din întreaga lume.

Conducerea statului australian speră că această descoperire va ajuta regiunea la refacerea după ploile musonice și inundațiile care au avut loc în ultima perioadă.

”Știu că oamenii din Winton, Queensland, o duc rău acum. Însă descoperirile de acest gen vor încuraja turismul în zonă și vor ajuta la consolidarea economiei, afectată de ploile musonice”, a spus Kate Jones, ministrul turismului, citată de CNN News.