Unda verde creeaza zazanie intre Robu si specialistii de trafic

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:
63Comentarii
Unda verde creeaza zazanie intre Robu si specialistii de trafic
© Foto: arhiva
Avem un sistem performant de management al traficului, chiar cel mai tare din Europa, după cum se lăudau reprezentanții primăriei, însă tot nu se poate undă verde pe mai toate bulevardele din Timișoara. Explicația? Nu vor specialiștii de trafic, iar Robu nu reușește să-i convingă să aplice… „optimul monocriterial”.

Primarul Timișoarei spune că este supărat pe specialiștii de la Centrul de monitorizare a traficului, care merg pe sistem adaptiv de sincronizare a semafoarelor și nu vor să aplice unda verde.

Tion.ro a mai scris despre cele două variante pe care le au la dispoziție specialiștii în trafic.

În peste o sută de intersecții din oraș au fost montate automate de trafic, care ajută sistemul să calculeze singur care este varianta cea mai bună pentru ca șoferii să nu stea aiurea la cozi. Există, practic, două variante, susțin specialiștii. Una pune accentul pe unda verde, iar alta pe eliberarea cozilor din intersecții, prin sistemul full adaptive. Iată că în majoritatea cazurilor s-a mers pe modul full adaptive.

Tion: Cum ajuta Semaforisoara soferii: specialistii aleg intre Full adaptive si unda verde
Numărul mare de semafoare instalate în intersecțiile din Timișoara i-a făcut pe șoferi să se răzvrătească împotriva primăriei, care a implementat, împreună cu firma Swarco, proiectul de management al traficului. Semaforișoara, așa cum l-au numit șoferii, îi va ajuta în cele din urmă pe cei nemulțumi...

„Eu sunt supărat pe specialiștii care gestionează sistemul că se încăpățânează să aplice optimul monocriterial, adică ei spun că pe ei nu-i interesează decât ca timpul necesar cuiva să meargă cu mașina dintr-un punct în altul să fie cât mai mic și atunci merg pe control adaptiv, care într-adevăr asigură asta. Numai că un astfel de control conduce la următoarele tipuri de situații: ai plecat de la un semafor pe verde și la următorul nu găsești verde, te oprești, apoi pleci din nou, treci și te oprești din nou. Iarăși foarte puțin. Per ansamblu, timpul necesar pentru a ajunge dintr-un punct A într-un punct B, cu o astfel de abordare, e de trei minute. Cu o altă abordare, aceea a undei verzi, stai mai mult la un semafor, dar când ai plecat le găsești pe verde pe celelalte, timpul total poate fi mai mare cu un minut, însă ai confort, nu ești șicanat că trebuie să te oprești, nu-ți soliciți cutia de viteze. Eu le tot spun și ei se încăpățânează că timpul e mai scurt așa, e mai scurt, dar oricine preferă să aibă confortul undei verzi și să nu-și solicite mașina”, a explicat, marți, primarul Nicolae Robu.

În luna februarie a acestui an, Adrian Vulpescu, manager tehnic al societății Swarco, care a implementat proiectul de management al traficului, ne spunea că automatele de trafic, pe sistemul full adaptive, eliberează cozile din intersecții, în primul rând, iar apoi asigură, atunci când acest lucru este posibil, coridoare undă verde.

„Diferența față de modul de lucru cu programe fixe, acesta fiind tot un mod de lucru adaptiv, în sensul că intersecțiile și atunci comunică între ele, dar în «full adaptive» accentul este pus pe eliberarea cozilor din intersecții. Odată eliberate cozile, în măsura în care geometria străzilor și volumul de trafic permit asta, se încearcă asigurarea în continuare a undei verzi. Deci, în modul de lucru «full adaptive», sistemul încearcă mai degrabă să elibereze cozile din fiecare intersecție și în subsidiar să asigure unda verde. Spre deosebire de celălalt mod de lucru, care este în funcțiune în momentul de față, care încearcă în primul rând asigurarea undei verzi și apoi eliberarea cozilor”, ne spunea Adrian Vulpescu, manager tehnic al firmei Swarco Traffic România.

Robu susține că pe unele străzi a rămas totuși unda verde, după ce i-a convins cu greu pe specialiști să păstreze unda verde. Unde mai este undă? Pe Michelangelo și Cluj, de la Punctele Cardinale spre Spitalul Județean, pe Liviu Rebreanu, pe Take Ionescu – sensul de mers spre ieșirea din oraș, pe Calea Lipovei și pe Calea Aradului, ne asigură edilul-șef.

Tion: Cum ajuta Semaforisoara soferii: specialistii aleg intre Full adaptive si unda verde
Numărul mare de semafoare instalate în intersecțiile din Timișoara i-a făcut pe șoferi să se răzvrătească împotriva primăriei, care a implementat, împreună cu firma Swarco, proiectul de management al traficului. Semaforișoara, așa cum l-au numit șoferii, îi va ajuta în cele din urmă pe cei nemulțumi...
Foto: arhiva
Avem un sistem performant de management al traficului, chiar cel mai tare din Europa, după cum se lăudau reprezentanții primăriei, însă tot nu se poate undă verde pe mai toate bulevardele din Timișoara. Explicația? Nu vor specialiștii de trafic, iar Robu nu reușește să-i convingă să aplice... „optim...

 



63Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor