Un europarlamentar cere modificarea Master Planului de transport in favoarea rutei Lugoj – Craiova

De T. Ex.
7Comentarii
Un europarlamentar cere modificarea Master Planului de transport in favoarea rutei Lugoj – Craiova
© Un europarlamentar cere modificarea Master Planului de transport in favoarea rutei Lugoj – Craiova (foto: arhiva)
Un europarlamentar solicită modificarea, înainte de aprobarea finală, a ordinii prioritizării realizării drumurilor importante cuprinse în Master Planul pe transporturi al României. Solicitarea ar fi una extrem de favorabilă Banatului, având în vedere că drumul dintre Lugoj şi Craiova, posibil autostrada A6, să fie prioritate în prima parte a ciclului de finanţare, până în 2020, şi nu mai târziu.

Master Planul pe transporturi al României urmează să fie aprobat în următoarele luni, după ce a fost agreat şi de Comisia Europeană. Totuşi, europarlamentarul Marian Jean Marinescu solicită modificarea semnificativă a prioritizării realizării unor drumuri importante din zona Moldovei şi Olteniei, în sensul legării acestor zone de zonele din vestul României, unde sunt deja autostrăzi finalizate, care oferă şi legături directe cu Europa occidentală.

În ceea ce ne priveşte, modificarea acestei prioritizări ar viza includerea pe lista rutelor importante, care să fie construite prima dată, a şoselei care leagă Lugojul de Craiova.

„Eu sper că se vor face modificări în Master Plan. Eu cred că există alte priorități cum ar fi conectarea Moldovei de Transilvania sau conectarea Olteniei de Banat”, a declarat europarlamentarul, potrivit HotNews.

Marinescu solicită ca în locul autostrăzii Piteşti – Craiova să fie prioritizată ruta Craiova – Calafat – Drobeta Turnu Severin – Lugoj.

Teoretic, ruta corespunde cu cea a viitoarei autostrăzi A6, dar s-ar putea discuta şi despre un drum expres.

În actualul Master Plan prioritară este o autostradă Craiova – Piteşti, care ar avea un cost estimat de 900 de milioane de euro. Solicitarea vizează prioritizarea legăturii Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj, care ar urma să fie gândită ca un drum expres, cu un cost estimat la 2 miliarde de euro, dar cu un orizont de realizare după 2030. Cererea europarlamentarului vizează trecerea acestei rute pe finanţare până în 2020, înlocuind prima rută.

De cealaltă parte, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spune că Master Planul nu este prea flexibil şi că nu se mai pot face modificări. Marian Jean Marinescu a fost deputat de Dolj.



7Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor